Steeffen Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Kabelen til headsettet fra pcen bruker "minijack stereo 3,5 mm" Kabelen fra headsettet til pcen bruker "minijack 3,5 mm" (Er det egentlig noe stor forskjell på stereo eller ikke kabel?) Men uansett, kabelen er i 2, og lurer på om det går ann å fikse, eller om jeg må finne om noen selger minijack stereo 3,5 mm Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) En mono minijack trenger bare to tråder i kabelen: en for signal og en for "jord". En stereo minijack trenger tre tråder: en for venstre signal, en for høyre, og en (felles) for "jord". På selve pluggene synes dette som 1 svart ring (isolator) for mono-plugg, og 2 svarte ringer for stereo-plugg. (De som har 3 svarte ringer fører i tillegg et mikrofonsignal den andre veien.) edit: Og det går selvsagt an å lodde kabler som har røket. Bare unngå kortslutninger. (Og ikke regn med at det blir så veldig pent etterpå.) Endret 26. september 2018 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Først kan du prøve å fjerne isolasjonen på den enden av kabelen du skal lodde på. Du må få fram lederen i senter, i tillegg til skjermen som er flettet rundt. Hvis du får fram en relativt solid kobberledning så kan den loddes. Men hvis det du finner er tynne kobbertråder flettet sammen med bomullstråd så er det svært vanskelig å lodde slikt. Hvis kabelen har plugg i begge ender så er det bare å kjøpe ny, ingen vits i å prøve å lodde uansett. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Headset bruker som regel lakkerte tråder o gikke vanlig isolasjon. Noe herk å lodde på. Jeg pleier å brenne vekk isolasjonen og lodde på ny plugg, men det holder sjeldent lenge. 1 Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Går det ann å lodde disse små? :S Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Først kan du prøve å fjerne isolasjonen på den enden av kabelen du skal lodde på. Du må få fram lederen i senter, i tillegg til skjermen som er flettet rundt. Hvis du får fram en relativt solid kobberledning så kan den loddes. Men hvis det du finner er tynne kobbertråder flettet sammen med bomullstråd så er det svært vanskelig å lodde slikt. Hvis kabelen har plugg i begge ender så er det bare å kjøpe ny, ingen vits i å prøve å lodde uansett. Hvor kjøper man "minijack stereo 3,5 mm" ? Finner bare vanlig minjjack 3,5mm Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 De fleste "minijack 3,5mm" er nok stereo uansett om det ikke står stereo svart på hvitt. Kan du ikke linke til en av kandidatene dine, så kan du få litt konkret feedback. Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 De fleste "minijack 3,5mm" er nok stereo uansett om det ikke står stereo svart på hvitt. Kan du ikke linke til en av kandidatene dine, så kan du få litt konkret feedback. Den helt til venstre er visstnok "stereo" og går til headsette, og de 2 andre for vanlig lyd/mic er vanlig 3.5mm Den til venstre er mye mindre, og ser veldig få av de for salg Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 For meg ser det ut som om alle pluggene er "stereo jacks" og at den til venstre er en 2,5mm jack. Det er umulig å kjøre stereo både inn og ut gjennom en enkelt stereo jack, så her må det være noe som blir koblet til/fra mono et eller annet sted. Uansett, her er det ikke snakk om en standard kabel ... Men det finnes sikkert "reservedeler" å få tak i. Hva slags headset er det snakk om? Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 For meg ser det ut som om alle pluggene er "stereo jacks" og at den til venstre er en 2,5mm jack. Det er umulig å kjøre stereo både inn og ut gjennom en enkelt stereo jack, så her må det være noe som blir koblet til/fra mono et eller annet sted. Uansett, her er det ikke snakk om en standard kabel ... Men det finnes sikkert "reservedeler" å få tak i. Hva slags headset er det snakk om? https://www.komplett.no/product/820627/gaming/gaming-headset/kablet-headset/sennheiser-game-zero-gaming-headset-sort# Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 For meg ser det ut som om alle pluggene er "stereo jacks" og at den til venstre er en 2,5mm jack. Det er umulig å kjøre stereo både inn og ut gjennom en enkelt stereo jack, så her må det være noe som blir koblet til/fra mono et eller annet sted. Uansett, her er det ikke snakk om en standard kabel ... Men det finnes sikkert "reservedeler" å få tak i. Hva slags headset er det snakk om? YESS takk gud, når du sa "reservedeler" gikk jeg i headset eska, og fant helt ny kabel jeg ikke visste om i en skjult lomme. Takk for svar, ! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Funket den da? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Det er kanskje en sånn en som har gått i stykker? https://no-no.sennheiser.com/accessories--unp-pc-cable--game-one--game-zero Lenke til kommentar
Steeffen Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Det er kanskje en sånn en som har gått i stykker? https://no-no.sennheiser.com/accessories--unp-pc-cable--game-one--game-zero Oi ja visste ikke de het UNP PC Cable, så de hadde dem nå på dustinhome, jeg søkte bare etter stereo minijack.. Vil kjøpe slik for den reserve kabelen jeg bruker nå har ikke minijack for mic, takk Lenke til kommentar
andre82860 Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 De fleste butikker som selger slikt tar om trent ingen ting for og fikse den for deg, og flere og flere butikker selger nye kabler til veldig lave priser .. F.eks Clas Ohlson, Kjell og Company, Teknikk Magasinet .. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Hvor kjøper man "minijack stereo 3,5 mm" ? Jeg vedder på at de har hos ljudia.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå