Skatteflyktning Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Tror vi sier takk til deg i denne diskusjonen med mindre du har noe mer å bidra med enn at "Trafikkregler er voldstrusler". Trafikkregler ER voldstrusler, og håndheves ved bruk av vold. Å tro noe annet er svært naivt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 En syklist som snakker i mobilen kan gjøre like mye skade som en bil mot den 5 åringen, vel og merke i samme fart og at bilen ikke kjører over ungen 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) En syklist som snakker i mobilen kan gjøre like mye skade som en bil mot den 5 åringen, vel og merke i samme fart og at bilen ikke kjører over ungen... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt. Endret 28. september 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Poenget er vel at sykkel veier ett tonn+ mindre enn en bil og som regel holder lavere fart. Det er relativt klart hva som har mest skadepotensiale ved uoppmerksom bruk.Forøvrig, argumentasjon som alltid forutsetter kollisjon med bil gjør det like farlig å taste på telefonene som fotgjenger også, vandrer du ut på motorveien i tastetåka... Ikke sammenlignbart. Syklister regnes som kjørende, ferdes i samme trase som bilister og har betydelig høyere fart enn fotgjengere. Fotgjengere er (ofte) skjermet fra biltrafikk og holder lavere fart enn syklister (normalt gangfart). 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Trafikkregler ER voldstrusler, og håndheves ved bruk av vold. Å tro noe annet er svært naivt. Du skriver korrekt bokmål, men mulig du ikke er vokst opp i Norge? 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Du skriver korrekt bokmål, men mulig du ikke er vokst opp i Norge? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 ... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt. Nei, løskrutt kan drepe Er en grunn til at det er forbudt å sikte på personer med "rødfis" i militæret 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Du skriver korrekt bokmål, men mulig du ikke er vokst opp i Norge? Han foretrekker å bli kjørt ihjel av privatpersoner framfor å begrense deres frihet. Det burde vært en diagnose, men de kaller det liberalisme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Nei, løskrutt kan drepeDu kan drukne i et glass vann også. Er en grunn til at det er forbudt å sikte på personer med "rødfis" i militæretDu skal ikke sikte på noen, punktum. En skal alltid behandle våpenet som om det var ladet med skarpt. Det er grunnen til at forbudt å sikte på personer i militæret (sånn bortsett fra fienden da). Endret 28. september 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Sykler er ofte nærmere fotgjengere enn bilister, dette øker skadepotensialet betraktelig. Ikke sammenlignbart. Syklister regnes som kjørende, ferdes i samme trase som bilister og har betydelig høyere fart enn fotgjengere. Fotgjengere er (ofte) skjermet fra biltrafikk og holder lavere fart enn syklister (normalt gangfart). Dere er visst en smule uenige. Uansett, det er sannsynligvis værre for en gående å bli truffet av en bil enn en sykkel. Bilen har normalt større skadepotensiale (på det den treffer) grunnet vekt og fart. Dersom farten er lik vil jeg anta at en kollisjon gir mindre risiko for føreren av en bil enn en sykkel. Men sutasjonenen er altså motsatt for det som måtte treffes av kjøretøyet (grunnet vekt). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Du kan drukne i et glass vann også. Du skal ikke sikte på noen, punktum. En skal alltid behandle våpenet som om det var ladet med skarpt. Det er grunnen til at forbudt å sikte på personer i militæret (sånn bortsett fra fienden da). Forklar meg hvordan man drukner i ett glass vann? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 ... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 ... selv en AK47 er rimelig ufarlig om den er lada med lauskrutt. Fuldstendig feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Fuldstendig feil.Vel, jeg antar det er en grunn til at IS og denslags IKKE bruker lauskrutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Forklar meg hvordan man drukner i ett glass vann?Stikk nesa nedi og pust inn gjennom den. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Stikk nesa nedi og pust inn gjennom den. Drikke vann gjennom nesa? Æsj! Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Vel, jeg antar det er en grunn til at IS og denslags IKKE bruker lauskrutt. Avstand til målet. På 1-2 meters avstand holder det med lauskrutt. 2 Lenke til kommentar
mepy Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 En annen fullstendig idiotisk ting som jeg dessverre stadig oftere ser er folk som sykler med headset og musikk i ørene. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 En annen fullstendig idiotisk ting som jeg dessverre stadig oftere ser er folk som sykler med headset og musikk i ørene. Gjør det hele tida, hva er problemet med det? Lenke til kommentar
mepy Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Poenget er vel at sykkel veier ett tonn+ mindre enn en bil og som regel holder lavere fart. Det er relativt klart hva som har mest skadepotensiale ved uoppmerksom bruk. Forøvrig, argumentasjon som alltid forutsetter kollisjon med bil gjør det like farlig å taste på telefonene som fotgjenger også, vandrer du ut på motorveien i tastetåka... Det er en faktor du ikke tenker over her. Når du sykler kommer ting mot deg i langt større fart enn når du går. Ergo er det betydelig mye mer krevende å ringe mens man sykler ens man går - og betydelig mye større sjanse for å krasje med noe, om man bruker øynene på skjermen ett sekund for mye. Og dessuten det faktum at man faktisk sykler, dvs. balanserer på to hjul, og må ha to hender på rattet for å i det hele tatt kunne svinge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå