Gå til innhold

Fagforeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror denne faren til Joachim er en fantasi-far, kontruert i Joachims fantasi for å provosere venstreorienterte (sosialister), så han kan få seg en latter når de tar seg bryet å svare på noe så tåpelig. Faren til Joachim er jo prakteksemplaret på en skrekk-kapitalist, som sosialister har vonde drømmer om. Hvorfor gidder du Joachim? Og hvorfor gidder folk ta ham seriøst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Vis nåde. Drit i hvordan JokkeR får det påståtte kjempehuset sitt vasket. Uff.

 

Edit: Tro meg, man behøver ikke å være sosialist for å la seg irritere.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om vår venn Joachim tar med kostandene en bedrift må ut med for å kunne ha individuelle (det er det du mener ikke lokale,lokale lønnsforhandlinger skjer nemmelig etter hvert lønnsforhandlingsår enten umiddelbart eller revidert) lønnsforhandlinger og hvordan man da skal beregne dette.

Det vår alles gode venn og forkjemper for et oppegående Norge ikke vet/tenker/sier er at Norske bedrifter er generellt fornøyd med samhandlingen mellom NHO og LO/YS etc. fordi man slipper alle mulige forhandlinger lokalt og individuellt noe som ville krevd enorme ressurse fra hver enkelt bedrift.

 

Så vil jeg bare legge til at trussel om minstelønn i et land som et av få i verden uten faktisk minstelønn er vel bare en bekreftelse på stupiditet,MEN gjennom fellesoppgjørene til LO/NHO blir man enig om en felles sentral minstesats,det er vel denne din far mener da eller?

Lenke til kommentar
ifølge din link er ikke "bermen" noe ord.

 

Ja, kanskje de er litt usle, men vi trenger slike mennesker også. Så vi må nok leve med dem!

 

Og det er et faktum at det er bermen som er medlem av fagforeninger.

den posten er nok noe av det mest provoserende jeg har lest!

kjenner att det koker inni meg når jeg leser postene til JoachimR! angrer på att jeg i hele tatt trykket meg inn på denne tråden!

 

arrrrrghhh! :wallbash::realmad::mad:

Lenke til kommentar
Det beklages!

Det skal ikke bare beklages! Jeg/vi er rett og slett dritlei av den prvoserende møkka du til tider (ok, hele tida) trykker ut av deg! På tide at du kommer med en dekkende og offentlig beklagelse.

 

(Ja Ueland, jeg vet det er ganske så OT, men er det her det skjer, så er det her det skjer.)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Huset er hjemme er 420 m2. Og mamma har for mye annet og gjøre, hun sier hun er overarbeidet.

 

Pappa liker nok å høre at han er " skrekkapitalist", akkurat hva han har øsnket hele livet. tror nok den komentaren har kommet fra flere munner gjennom hans "tider"

Moren din er jo fuckings hjemmeværende... for mye å gjøre? WTF?

 

Jaja... kanskje det å passe på deg og søsteren din er mer enn nok jobb for et hvert menneske :roll:

Lenke til kommentar

Er faktisk litt overraska over deg JoachimR, er du virkelig så teit som du fremstiller deg selv på forumet?

 

Hvem bryr seg om dere har 2 ansatte og 420m2 hus? ser hva resultatet av dette er, en kjempeidiot av rang som sitter og slenger dritt om ting han ikkje har peiling om på ett forum. Prøv og sett deg ned og tenk litt selv, ikkje bare hør på pappas meninger

Lenke til kommentar
Fagforeninger --> Høyre lønn --> Lavere overskudd --> lavere investeringslyst --> Oppsigelser.

 

La meg;

 

Fagforeninger --> sørge for jevn lønnsøkning i forhold til prisveksten generelt i samfunnet, sørge for gode arbeidsforhold --> fornøyde arbeidstagere --> høyere overskudd --> høyere investeringslyst --> ansettelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...