Gå til innhold

Fagforeninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det MÅ ikke til næringstopper og andre "høyere"stillte dressjakker av noe slag for å drive et samfunn. Det er derimot de som gjør arbeidet som fortjener all ære, ikke de som sitter med aksjer og griner når det er nedgangstider med en halv prosent.

Hadde vært en smule morsomt å se hvem som ville overleve lengst om vi tok vekk den andre halvdelen. "Bermen" din eller "overklassen".

Ville nok ha tatt sjansen på arbeiderene.

(forresten er bermen et provoserende ord og det er helt unødvendig å bruke) ;)

Lenke til kommentar
Bermen er jo neppe et ordentlig ord, men Word godkjenner!

Så lenge alle her er klar over at jeg ikke mener noe vondt med "bermen", får jeg vel fortsette å bruke det!

Nå holder det!

Måten du oppfører deg på nå er skremmende. Hvem er det som mater deg med alt dette? Hvorfor bruker du nedsettende ord om majoriteten av den norske befolkning? Tror du noen setter pris på den måten du holder på? Neppe. Og enda mer interessant: Hva tjener majoriteten av brukerne på dette forumet alt dette dritttpreiket?

Et forslag till deg: Skriv et manifest, under eget navn, og gi det ut. Tør du det? Neppe. Jeg tror forøvrig du kunne spart deg arbeidet, i teorien er det nemlig gjort før.

Skjerp deg. Se på dette som et personangrep. Du fortjener det. Gi meg gjerne en advarsel, moderatorer. Det sier da mer om deres vurderinger.

Lenke til kommentar

så joachimr føler seg overlegen "95% av norges befolkning", ikke nødvendigvis fordi han er spesielt intelligent, spesielt sterk, spesielt modig, har gjort noen lykkelige, hjulpet noen som virkelig trenger det eller ytt enn innsats til samfunnet (and the list goes on), men rett og slett fordi faren hans har mye penger på kontoen.

tror ikke jeg skal si hva jeg mener om sånne holdninger, det hadde sannsynligvis blitt sensurert bort pga. stygt språk :blush:

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Og slike holdninger som Joachim har er å finne blandt foretakseiere i Norge .

Kanskje det er noe av bakgrunnen for at arbeidere har funnet det nødvendig å organisere seg.

Ja, her er vi ved kjernen. Egentlig interessant at han selv startet en tråd om fagforeninger. Vi ser jo her helt tydelig at arbeiddet fagforeningene gjør - er kjempeviktig!

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Og slike holdninger som Joachim har er å finne blandt foretakseiere i Norge .

Kanskje det er noe av bakgrunnen for at arbeidere har funnet det nødvendig å organisere seg.

Ja, her er vi ved kjernen. Egentlig interessant at han selv startet en tråd om fagforeninger. Vi ser jo her helt tydelig at arbeiddet fagforeningene gjør - er kjempeviktig!

Agreed til de grader :thumbup:

Lenke til kommentar

Det som ofte er litt morsomt med disse trådene er at JoachimR og hans klasse på toppen av samfunnet og min klasse, arbeiderne, ofte finner hverandre i felles antipati for middelklassen. De aller, aller fleste arbeidere jeg kjenner beundrer folk som Røkke enormt, mens de føler seg helt fremmede overfor "Det politisk korrekte Norge". Det så vi med Høyre under Willoch og - desverre - i dag med Frp.

Nok om den saken; fagforeninger:

Min gamle fagforening - Helse og sosialforbundet - var en profesjonsforening for hjelpepleiere og omsorgsarbeidere. Faglig styrke, gode arbeidsforhold, gode lønnsforhold og evne til smidighet var viktige kjennetegn. Nå er vi tvangsfusjonert med Norsk kommuneforbund av vår egen ledelse. Vi står i Norges største - og mest meningsløse - fagforbund, et utrolig sammensurium av enhver som kan sies å jobbe innen offentlig tjenesteyting. Det nye bladet vårt er fullt av politisk propaganda for Ap, SV og RV, enda et flertall av medlemmene beviselig ikke stemmer på de partiene. Deler av kontingenten vår gikk til å finansiere valgkampen til de samme partiene. Min egen arbeidsgiver henges ut. Protester fra oss lokalt overses.

Olsen hevdet det ikke sitter noen på toppen av LO og suger penger av medlemmene. Dette stemmer ikke. LO har et gigantisk byråkrati som skal holdes i live med min kontingent.

LO befinner seg femti år tilbake i tid. De tror fortsatt vi arbeidere er ufaglærte og dumme i hodene våre og trenger noen til å snakke for oss. YS og andre faglige sammenslutninger, uten massivt byråkrati, uten politiske bånd er fremtiden.

Naturligvis er jeg fagorganisert. Fagforeninger og arbeidsgiverorganisasjoner er den mest effektive måten å organisere forhandlinger mellom arbeidsgiver og arbeidstaker på. I tillegg gir fagforeninger en enormt trygghet å ha i ryggen om det skulle oppstå konflikter på arbeidsplassen. Men at en fagforening skal bedrive politisk virksomhet i 2003, slik LO gjør - nei, det går jeg ikke med på.

Lenke til kommentar

Takk, jeg er ganske enig i det.

At en fagofrening sørger for at forhold ved arbeidsplassen er godkjent og etter gjeldene lover og regler. er greit. Jeg synes bare at lønnsforhandlingene skulle skje for hver enkelt og lokalt. Jeg liker ikke sentrale forhandlinger!

Du er medlem av Lo. Hvor mye betaler du i kontignet? Er den prosentbasert? 2 % eller noe blir en del penger etterhvert...

Vi kjenner Røkke. Røkke er for så vidt en grei kar han, men jeg synes han skulle tenkt mer, og stemt høyre. Som de sa åp NRK i går: "på vinderen lever drømmen om skattelette enda". Men Røkke er en godt likt mann, og det er bra. Hadde bare vi vært like godt likt...

Lenke til kommentar
Vi kjenner Røkke. Røkke er for så vidt en grei kar han, men jeg synes han skulle tenkt mer, og stemt høyre. Som de sa åp NRK i går: "på vinderen lever drømmen om skattelette enda". Men Røkke er en godt likt mann, og det er bra. Hadde bare vi vært like godt likt...

Er, hvorvidt en person stemmer høyresiden eller ikke, avgjørende for om du skal like det personen gjør?

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...