Gå til innhold

Fagforeninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Streik bør ikke forekomme.

Så vidt jeg vet har ikke "Lederne" noen gang vært i streik. Streik er uetisk.

Jeg skal ikke bli med i noen fagofrening, men det bekymrer meg at det er fagforeningene, som ofte får 2 % av arbeiderens inntekt, som forhandler om lønn.

Hvorfor har ikke lederne vært i streik? Fordi de ikke er vanlig ansatte kanskje? Fordi de forhandler lønna med kjenntfolk og pampeveldet kanskje?

Hva er uetisk med streik igrunn? At pappan din tjener mindre peng? Det eneste uetiske med streik er at de kan gå utover en uskyldig 3. part. F.eks. ved sykehusstreiker o.l. Men det har så vidt meg bekjennt aldri skjedd i Norge.

Du skal ikke bli med i en fagforening fordi du skal bli en snyltende kapitalist som ikke bedriver verdiskaping, men akummulasjon av kapital. Du skriver at det bekymrer deg at fagforeningene, som tar 2% av lønna til arbeiderne forhandler om lønna. Det er fordi du tenker på fagforeninger som en bedrift, at det sitter noen på toppen som grafser til seg overskuddet. Noe det selvfølgelig ikke er.

Lenke til kommentar

LO må vel være det verste... Sponser Ap på ejn måte jeg ikke synes er veldig "etisk"...

Du tror ikke LO tenker på sine økte inntekter når de forhandler lønninger de vet at de kommer til å få 2 % av? det ville da være ganske utrolig..

Hva er det du deffinerer som "pampeveldet"? Det er da ganske mange jevne arbeidere som kjenner adm. dir, og ledelsen generelt i et selskap, og dermed "kjenner" de de skal forhandle med.

Lenke til kommentar

At de sponser AP liker ikke jeg heller, men jeg forstår at de gjør det. De sponser forsåvidt SV og RV også til en viss grad.

Du tror fremdeles at LO er en bedrift. LO er ikke en bedrift, det sitter ikke en tulling på toppen og grafser til seg overskuddet, derfor tenker de ikke på sine økte inntekter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Bermen er jo neppe et ordentlig ord, men Word godkjenner!

Så lenge alle her er klar over at jeg ikke mener noe vondt med "bermen", får jeg vel fortsette å bruke det!

Selvsagt. Jeg kan også kalle deg dum, så lenge jeg ikke mener noe vondt med det. Bermen betyr "usleste befolkningslag, utskudd" som du finner ut ved å bruke min link og ikke Word som fremmedordbok. Siden 95% av befolkningen er de du omtaler som "bermen" og dermed usle, hadde det nok vært en fordel om du fant et annet ord. Uten at jeg gidder å gjøre noen stor sak ut av det.

Lenke til kommentar
ifølge din link er ikke "bermen" noe ord.

Ja, kanskje de er litt usle, men vi trenger slike mennesker også. Så vi må nok leve med dem!

Og det er et faktum at det er bermen som er medlem av fagforeninger.

BERMEN er bestemt form av BERME (som ifølge linken faktisk står i ordboka),så det er faktisk et ord.

ser du med andre ord på folk som har vanlige jobber og holder samfunnet i gang som samfunnets usle bunnslam?

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...