Gå til innhold

Forkaster anke: Mener russeren fulgte «modus» til russisk etteretning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg taler som lekmann her, men det må da gå an å sikre vital informasjon bedre enn dette? Hva med å droppe trådløse nettverk, om det er umulig å sikre disse? Trådløse nettverk høres ut som en invitasjon til spionasje.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg taler som lekmann her, men det må da gå an å sikre vital informasjon bedre enn dette? Hva med å droppe trådløse nettverk, om det er umulig å sikre disse? Trådløse nettverk høres ut som en invitasjon til spionasje.

Hjelper dessverre lite å deaktivere WiFi fordi man også har IMSI-catcher, noe som har blitt avdekket flere ganger i Oslo-området og da spesielt rundt stortinget.

Dette avhenger selvfølgelig på hvilken type informasjon man skla prøve å få rak i, men helt sikker blir man aldri uansett.

Lenke til kommentar

Hjelper dessverre lite å deaktivere WiFi fordi man også har IMSI-catcher, noe som har blitt avdekket flere ganger i Oslo-området og da spesielt rundt stortinget.

Dette avhenger selvfølgelig på hvilken type informasjon man skla prøve å få rak i, men helt sikker blir man aldri uansett.

Det er jo greit, men om det å legge datatrafikken i kabel gjør ting sikrere, forstår jeg ikke hvorfor de ikke gjør det. Trusler mot mobilsamtaler er vel et litt annet spørsmål. I en verden hvor det er umulig å sikre mobilsamtaler (noe jeg ikke aner noe om), bør man jo fortsatt forsøke å ha god datasikkerhet.

Lenke til kommentar

Ser både her og andre nettsteder der folk prøver å resonnere frem til en logisk løsning. Jeg mener, hvorfor? Hvorfor skal folk prøve å resonnere/tilpasse seg til en løsning? Vi har et grunnlov her i Norge og den skal følges. Selvfølgelig, man kan alltids forbedre informasjonssikkerhet, men det er ingen unnskyldning for å drive med spionasje mot oss om sikkerheten er dårlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bedre enn hva? Jeg ser ikke i artikkelen hvordan vital informasjon er sikret, hvor har du informasjon fra?

Videre, hvor kommer trådløse nettverk inn i bildet? Det kan være andre former for radiosamband vi snakker om her. De færreste Stortingsrepresentanter har teknisk bakgrunn,og mange vil nok f.eks. installere trådløs mus og tastatur uten å tenke på sikkerhet. Det er mange muligheter her, så jeg synes det virker tidlig å trekke konklusjoner om at vital informasjon ikke er godt nok sikret, med mindre du har andre kilder å vise til.

Lenke til kommentar

Med rett utstyr kan man sitte i en bil på utsiden av huset ditt og lese av alt du ser på skjermen ved hjelp av magnetfeltet skjermkabelen din genererer.

Det var vel her heller ikke snakk om at det nødvendigvis var vital informasjon som gikk over disse trådløse nettene, kun at denne karen drev med ting sterkt indikerer at han prøvde å få tilgang.

For øvrig en grei advarsel også til script-kiddies med Kali Linux og WiFi-dongle – det er mulig å fange opp hva det er du driver med, så vær forsiktig med hvilke nettverk du prøver å "hacke".

Lenke til kommentar

Ser både her og andre nettsteder der folk prøver å resonnere frem til en logisk løsning. Jeg mener, hvorfor? Hvorfor skal folk prøve å resonnere/tilpasse seg til en løsning? Vi har et grunnlov her i Norge og den skal følges. Selvfølgelig, man kan alltids forbedre informasjonssikkerhet, men det er ingen unnskyldning for å drive med spionasje mot oss om sikkerheten er dårlig.

I den virkelige verden spionerer land på hverandre. Jeg har ikke snakket om at det er en undskyldning. Men jeg låser utgangsdøra mi, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...