aldor Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Heisann! Av og til må jeg gjøre litt brukeradmin på servere på samme domene. For eksempel kaste ut brukere. (logoff <ID> /server <servernavn>), etc. Er det mulig å oppdatere og restarte servere på samme måte remote fra DOS? Kjører oppdateringer hver måned. Hadde vært godt å slippe å logge inn på hver eneste server og gjøre dette. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Jeg vet det er mulig via PowerShell men ser for meg det er mye mer krunglete via VBA eller DOS. 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Du kan som nevnt bruke PowerShell. Der kan du kjøre én eller flere kommandoer opp mot flere servere samtidig og attpåtil kjøre disse som scheduled tasks, altså at de kjøres jevnlig uten behov for brukerinteraksjon. 1 Lenke til kommentar
aldor Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Ok, jeg var redd for det. 'Redd' fordi dette evt betyr at jeg må lære meg litt PowerShell. På den annen siden er det jo en mulighet... Ok, takk for svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Ok, jeg var redd for det. 'Redd' fordi dette evt betyr at jeg må lære meg litt PowerShell. På den annen siden er det jo en mulighet... Ok, takk for svar! er du vandt til VBS vil du se at PowerShell er et veldig kraftig verktøy som kan spare deg for svært mye tid. Det finnes gode kurs på Microsoft Virtual Academy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå