AnonymDiskusjon Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Skal ta en PEth-test 4 uker etter alkoholinntak på 5 halvlitere. Kan disse enhetene slå ut på denne testen da? Har drukket periodevis i 2 mnd i sommer, totalavhold fra begynnelsen av sept, og skal altså ta PEth 4 uker etter siste inntak. Anonymous poster hash: c372e...be9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Skal ta en PEth-test 4 uker etter alkoholinntak på 5 halvlitere. Kan disse enhetene slå ut på denne testen da? Har drukket periodevis i 2 mnd i sommer, totalavhold fra begynnelsen av sept, og skal altså ta PEth 4 uker etter siste inntak. Anonymous poster hash: c372e...be9 PEth - ny alkoholmarkør i blod Avdeling for klinisk farmakologi Avdeling for klinisk farmakologi tilbyr fra 3.3.2016 analyse av fosfatidyletanol (forkortet: PEth) i blod. PEth dannes kun ved inntak av etanol, og er derfor en svært spesifikk markør for alkoholinntak. PEth har et langt påvisningsvindu og kan si noe om størrelsen på alkoholinntak de siste ukene før prøvetaking. Se PEth - nyttig alkoholmarkør i blod for indikasjoner, prøvehyppighet, fortolkning og prøvetaking. https://stolav.no/fag-og-forskning/lab/peth-ny-alkoholmarkor-i-blod Endret 26. september 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Nikoline87 Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Ja,jeg hadde det 5 uker etter. Bare 0,07, men uansett positiv. Har lest påvisningstid er 2-6 uker, og veldig individuelt. Lykke til og gjerne oppdater om hvordan det går. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Ja,jeg hadde det 5 uker etter. Bare 0,07, men uansett positiv. Har lest påvisningstid er 2-6 uker, og veldig individuelt. Lykke til og gjerne oppdater om hvordan det går.Er det lov å spørre hvor mye du hadde drukket på forhånd, og hvor lenge? Har tatt peth tester før, og på 2 mnd uten alkohol, gikk jeg fra 0,78(første test) til 0,12 og så 0. Anonymous poster hash: c372e...be9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå