Gå til innhold

Spørsmål om MSI Z270 sli plus til gaming

Nibenay78

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg vurderer å kjøpe ny pc, og siden den eg har er noe gammel må nok det meste byttes. Tilfeldigvis fikk eg tilbud av ein bekjent å overta eit Z270 sli plus som er relativt ubrukt, gratis.

Er dette eit greit kort å bruke sammen med f.eks 1070 TI? Håpet mitt var å gå for noe sånt når RTX kanskje presser prisene litt nedover.

Nå har eg få preferanser ellers mht cpu, ram osv, så eventuelle forslag er også motatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ja det er planen å kjøpe Battlefield V i løpet av høsten, i tillegg til at skjermkortet eg har i dag tidvis har litt hikke (gpu krasj når eg spiller wows. Det skjer tilsynelatende litt tilfeldig, men mulig det overheter).

I utgangspunktet var tanken å påkoste ca 10k for skjermkort, hk, cpu og ram. Sett gjerne opp noe forslag om du gidder :) Om det skulle bli vesentlig mindre enn 10k er det bare positivt som gir rom for det nedenfor....

Litt andre detaljer og tanker:

* Nå er det rykter om at RTX2070 snart dukker opp, det kunne vært interessant å sett prisen på denne. Dog om 1070 eller 1080 faller drastisk i pris etterpå er det også interessant.

* Psu'en er ein coolermaster 600w som er sikkert nærmere 10 år, dog den har fungert knirkefritt hittil

* kabinettet er relativt gammelt og delvis ødelagt (etter å ha gått berserk med platesaks for å få plass til dagens skjermkort :))

* Vannkjøling er litt fristende mht at pcn står i stua og kjører gjerne BOINC når eg ikkje gamer.

* Ny ssd trengs egentlig, da de to eg har er ganske små og gamle.

* Eg har i dag 2x tilkobla 2x27' 2560x1440, og har akkurat fått tak i ein til. Skjermkortet må takle 3 stk skjermer av den typen.

Det er fort det litt ekstra, så mulig eg lager ein tråd i "hjelp til ny pc", men gjerne kom med forslag til de viktige delene her, så tar eg det videre der. 

Lenke til kommentar

Hei,

Ja det er planen å kjøpe Battlefield V i løpet av høsten, i tillegg til at skjermkortet eg har i dag tidvis har litt hikke (gpu krasj når eg spiller wows. Det skjer tilsynelatende litt tilfeldig, men mulig det overheter).

I utgangspunktet var tanken å påkoste ca 10k for skjermkort, hk, cpu og ram. Sett gjerne opp noe forslag om du gidder :) Om det skulle bli vesentlig mindre enn 10k er det bare positivt som gir rom for det nedenfor....

Litt andre detaljer og tanker:

* Nå er det rykter om at RTX2070 snart dukker opp, det kunne vært interessant å sett prisen på denne. Dog om 1070 eller 1080 faller drastisk i pris etterpå er det også interessant.

* Psu'en er ein coolermaster 600w som er sikkert nærmere 10 år, dog den har fungert knirkefritt hittil

* kabinettet er relativt gammelt og delvis ødelagt (etter å ha gått berserk med platesaks for å få plass til dagens skjermkort :))

* Vannkjøling er litt fristende mht at pcn står i stua og kjører gjerne BOINC når eg ikkje gamer.

* Ny ssd trengs egentlig, da de to eg har er ganske små og gamle.

* Eg har i dag 2x tilkobla 2x27' 2560x1440, og har akkurat fått tak i ein til. Skjermkortet må takle 3 stk skjermer av den typen.

Det er fort det litt ekstra, så mulig eg lager ein tråd i "hjelp til ny pc", men gjerne kom med forslag til de viktige delene her, så tar eg det videre der. 

la meg forstå rett, i utgangspunktet er du da ute etter mer eller mindre ett helt nytt bygg? utenom hovedkortet som du får gratis av en venn?   

kommer selvfølgelig ett stykke med 10k hvis du bare skulle ha CPU, ram og skjermkort, men når det da baller på seg med PSU, kabinnet og SSD`er, så vil jo noen kompromisser måtte inngås, men setter gjerne opp ett setup til deg hvis du vil det?

Ja, den strømforsyningen ville jeg absolutt byttet ut hvis du skal ha alt annet nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...