DDDD Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hei, Jeg ønsker ikke kontaktløs betaling på bankkortet mitt.1. Nyere kort produseres med kontaktløs bet. som standard. 2. Det går ikke ann å "deaktivere" dette på nettbanken (DNB)Spørsmålet er om noen kanskje vet hvor på selve kortet denne RFID-delen sitter, slik at jeg kan klippe det bort? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Se etter en liten rund/firkantet ujevnhet på kortet, der sitter brikken. Pleier å se den ganske lett om du vinkler kortet slik at du ser refleksjonen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hvorfor vil du ikke ha kontaktløs betaling? Det er jo det beste som har skjedd siden minibankene kom! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Bruk kredittkort, de har vel ikke kontaktløst. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 S-banken har nå kontaktløst, selv om de var senere ute med å innføre dette enn f.eks. DNB. Hvorfor vil du ikke ha kontaktløst? Familiemedlemmer som tyvlåner kortet ditt for å stjele småbeløp? For større beløp må du uansett bruke chip og PIN-kode. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Bruk kredittkort, de har vel ikke kontaktløst. Jeg har hatt det lengre på mitt mastercard enn på den lokale banken(visa). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg har hatt det lengre på mitt mastercard enn på den lokale banken(visa). Komplettbank har ikke, tipper flere av de mindre ikke henger helt med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Bruk kredittkort, de har vel ikke kontaktløst. Hvor har du det fra? Flere av mine har, for eksempel COOP MC og Norwegian VISA. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hvor har du det fra? Flere av mine har, for eksempel COOP MC og Norwegian VISA. Educated guess siden jeg har 3 uten. Stemmer tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Educated guess siden jeg har 3 uten. Stemmer tydeligvis ikke. Kommer her også. Jeg har vel 3 med og 3 uten, tror jeg (uten å ha sjekket). Personlig synes jeg det funker supert, og bruker det når jeg kan. Har også en Garmin treningsklokke med Garmin Pay (samme som FitBit bruker), men har ingen kort som støtter dette (foreløpig). Med Garmin Pay må man åpne appen på klokken, slå PIN en gang, så kan man betale med klokken i 24 timer før man slå PIN på nytt. Men dersom man tar den av, slik at den ikke ser pulsen lenger, må man ha PIN på nytt ved neste betaling. Omtrent som sikkerheten i Apple Watch. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hvorfor vil du ikke ha kontaktløs betaling? Det er jo det beste som har skjedd siden minibankene kom! Kanskje pga. ting som dette? https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-advarer-mot-ny-svindel---lommesurfing/3423195486.html 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) - Hvis du har et NFC (near field communication-kort i lomma så er det mulig å hente ut data fra kortet. Hvis du derimot har to eller flere NFC-kort som ligger sammen i lomma, så skal det ikke være mulig å hente informasjon, sier Drægni. Man kan også beskytte kortet med for eksempel et metalletui. Det er tydeligvis nok å ha to kort samlet. Hva er da grunnen til å unngå NFC? Endret 26. september 2018 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Den eneste tingen som irritererer meg med NFC er om jeg har kortet i lomma med mobilen. Eventuellt mobildeksel med kortholder. Mobilen har nemlig en liknende teknologi, som forenkler filoverføring via blåtann. Bare hold de to mobilene i nærheten av hverandre, så oppretter du forbindelse uten å gå inn på blåtann-innstillingene og søke etter enheter i nærheten. Sikkert nyttig for noen, men IKKE for dem som har mobildeksel-lommebok med bankkort. Telefonen søker kontinuerlig, og kortet svarer. Mobilen klarer ikke å kommunisere meningsfullt med kortet, men den kommer til å plinge kontinuerlig. Dette kan slås av, men da mister du selvsagt også funksjonen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Den eneste tingen som irritererer meg med NFC er om jeg har kortet i lomma med mobilen. Eventuellt mobildeksel med kortholder. Mobilen har nemlig en liknende teknologi, som forenkler filoverføring via blåtann. Bare hold de to mobilene i nærheten av hverandre, så oppretter du forbindelse uten å gå inn på blåtann-innstillingene og søke etter enheter i nærheten. Sikkert nyttig for noen, men IKKE for dem som har mobildeksel-lommebok med bankkort. Telefonen søker kontinuerlig, og kortet svarer. Mobilen klarer ikke å kommunisere meningsfullt med kortet, men den kommer til å plinge kontinuerlig. Dette kan slås av, men da mister du selvsagt også funksjonen. Bare skru av NFC på mobilen det. Ser ikke for meg at så mange bruker NFC på mobilen ellers. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Erfaringene fra Storbritannia, der kontaktløse kort har vært i omløp lenge allerede, tilsier at de nye kortene ikke er utsatt for tyveri og svindel i større grad enn tradisjonelle kort, snarere tvert imot. Enkleste blir å drille et hull i kortet slik at antennen ikke lenger er forbundet med kretsen: Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Eller kjøp lommebok med nfc sperre, jeg kjøpte denne, og den blokkerer kortene så jeg må ta de ut for å bruke kontaktløs betaling. https://s.click.aliexpress.com/e/bFGsxTis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå