|FSK| Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har en (veldig) gammel maskin liggende, omkring 300mhz tipper jeg. Har ikke hd, og vil helst ikke gå til innkjøp av en før jeg får testa hardware. Derfor, kan jeg laste ned knoppix og prøve meg på det, bare for å se hvordan det funker? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 ja, det er noe av poenget med knoppix, at den kan kjøre uten å røre hardisken, og på maskiner helt uten hardisk. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 da skal jeg prøve, eneste tingen nå er om maskinen klarer å boote på cd... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 da skal jeg prøve, eneste tingen nå er om maskinen klarer å boote på cd... Hvis ikke, kan du alltids boote fra diskett (Knoppix sin boot-diskett). Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ja. Bare pass på at du har nok minne. Knoppix trenger ikke hardisken med mindre du har for lite ram til å starte X. Da lager Knoppix en swapfil på hardisken. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 fikk bootet knoppix greit opp i fluxbox på en 90mhz med 48mb ram.. så lenge man ikke kjører kde trengs ikke så mye minne. Makta ikke å starta noen programmer då men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå