Gå til innhold

Steam-brukere i harnisk over kvinnelige generaler i Total War Rome II


Anbefalte innlegg

Det er kanskje litt kleint å overdrive andelen kvinnelige generaler i et histor-ish spill, men det er faen sylte meg helt himmelropende patetisk å øse seg opp over det.

Det er jeg enig i, men det virker på meg som en del hisser seg vell så mye opp over utviklernes reaksjon. Det virket i alle fall å være tilfelle for bf5, der en ble kalt ‘uutdannet’ og bedt ikke kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun ba han om å slutte spille spillet han hadde betalt for som er totalt uprofesjonelt og uakseptabelt. Det ETTER det folk ble pissed på CA og ikke før pga "mah wahmen".

Nei, hun ba ingen om å slutte å spille spillet. Jeg skjønner ikke hvor du har sånt vås fra. Det var heller ingen som ble pissa på. Hun stengte en forumstråd som hadde sporet fullstendig av og forklarte at de fremfor å komme med feilaktige anklager heller kunne modde vekk de kvinnelige generalene eller spille noe annet.

 

Å tolke dette som å "be folk la være å spille spillet" er direkte uærlig.

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på spill journalister som er out of touch og ikke vet hva de skriver om, nerd raget kom ikke pga kvinner i Rome2 dette har eksistert siden Daughters of Mars dlc, raget kom som følge av utvikleren gir fingeren til forbrukere som allerede har kjøpt spillet og ber de om må slutte å spille spillet. Kanskje du burde undersøke saker istedenfor bare lage copypasta? Mr gamer.no

Hvem ba dem om å slutte å spille det, og hvorfor ble de bedt om det?

 

Edit: Åja, en kvinnelig ansatt sa det til incels som klaget over kvinner i spillet. Helt greit at hun gjorde det, etter mitt syn.

 

 

 

nazi feministisk fjas, politisk korrekthet og sjw kan dra til helvete. Starten på endtimes.

At det er noen kvinner i et spill ekke no stress, men all faens venstrevridd propaganda som skal presses over hodet på folk i alle typer media begynner og bli mektig irriterende.

Fin måte og manipulere lettpåvirkelig naiv ungdom på det.Next gen super snowflakes incoming.

Nuvel, i denne saken er det jo tydelig hvem som fremstår som snowflakes...

Endret av hekomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nok et eksempel på spill journalister som er out of touch og ikke vet hva de skriver om, nerd raget kom ikke pga kvinner i Rome2 dette har eksistert siden Daughters of Mars dlc, raget kom som følge av utvikleren gir fingeren til forbrukere som allerede har kjøpt spillet og ber de om må slutte å spille spillet. Kanskje du burde undersøke saker istedenfor bare lage copypasta? Mr gamer.no

Som du sier har det vært slike lenge, men det ble først en sak daThe Daily Stormer kjørte en artikkel om at dette var en del av medias "demonisering av hvite menn", og det var leserne av denne saken CA mente kunne holde seg unna. 

 

Så jeg er helt enig i at gamer.no har gjort dårlig research her, for meningsfellene dine er tusen ganger verre enn det kommer frem av artikkelen. 

Endret av Lord Britishface
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at folk ønsker en form for historisk autensitet og det samme har jo utvikleren vist, med sin modifisering av spillet.

 

Denne fadesen er enda et tilfelle av umodne folk som trigger hverandre (PR-dama og gamere). Om du nærmest lager revolusjon fordi ei PR-dame er lite rund i kantene, så er det du som er SJW, ikke oss som bevarer et svev av fornuft oppi det.

 

Ingen av sidene har viktige poenger. Slikt noe er nedfall fra det amerikanerne kaller politikk, som er en teaterform de maner fram slik at befolkningen ikke skal bry seg om at de rikeste styrer showet der borte.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Ok, men da er Crusader Kings II å foretrekke.

Enig, er du ikke interessert i salgene er både CK2 eller Europa Universale langt bedre.

Det som gjorde Total war bra var ikke så alt for urealistiske kamper(sammenlignet med konkurrentene som var RTS i gamle dager) samt en lett tilgjengelig grand strategy.

Som ble blandet sammen.

 

Men nesten fra starten av har begge deler blitt simplere og simplere.

Kampanje kartet er nå så simpelt at du like gjerne kunne spille age of empire når det kommer til kompleksitet. Og slagene ser nå til å ha som mål å blir ferdig på under 5 minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, er du ikke interessert i salgene er både CK2 eller Europa Universale langt bedre.

Det som gjorde Total war bra var ikke så alt for urealistiske kamper(sammenlignet med konkurrentene som var RTS i gamle dager) samt en lett tilgjengelig grand strategy.

Som ble blandet sammen.

 

Men nesten fra starten av har begge deler blitt simplere og simplere.

Kampanje kartet er nå så simpelt at du like gjerne kunne spille age of empire når det kommer til kompleksitet. Og slagene ser nå til å ha som mål å blir ferdig på under 5 minutter.

Takk for tips begge to. Jeg husker keg prøvde oppfølgeren, men kart-delen der var skuffende så jeg la det fort bort. Det kjekke med enern var å utvikle regioner, spre religion, bygge hærer og utmerke generaler samt gifte bort døtrene - bare synd de andre landa stort sett ga vill faen i hvor nær slekt vi var eller hvor god allianse vi hadde. De gikk til krig willy nilly så snart du flytta troppene vekk fra grensa og de så sitt snitt :p

Lenke til kommentar

ss_2b25ab8b2fcd6ad1d2505cc928be596e077f7

Spillet fikk nesten 1500 negative anmeldelser på fire dager.

 

Steam-brukere i harnisk over kvinnelige generaler i Total War Rome II

 

Godt eksempel på hvor verdiløse steam anmeldelser er, spesielt de negative. De handler sjelden om hvor bra spillet er, og stort sett bare om en eller annen nerdrage. Alle DLC'er får negative anmeldelser fordi de koster penger. En annen klassiker er spill med masse negative anmeldelser fordi det ikke er oversatt til kinesisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hun ba han om å slutte spille spillet han hadde betalt for som er totalt uprofesjonelt og uakseptabelt. Det ETTER det folk ble pissed på CA og ikke før pga "mah wahmen". Menmen whatever, jeg sier meg fornøyd med at bare 10% av spillere er enig med deg og nye utviklere vil kapre 90% av de andre spillerne og bli større selskaper på lang sikt. Du får nyte banhammering og drite på forbrukere mens det varer. Each to his own.

 

De fleste spillere jeg vet om er drittlei den nye generasjonen gamere som sutrer og skriker og ødelegger alle gamingforum som ikke sperrer dem ute med hard moderasjon. Det er forhåpentligvis bare en liten andel som oppfører seg slik, men gud bedre så ødeleggende de er både for andre gamere og for inntrykket folk sitter igjen med av gaming kulturen. 

 

Hvis man ønsker å bli behandlet bedre får man lære seg et minimum av alminnelig folkeskikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste spillere jeg vet om er drittlei den nye generasjonen gamere som sutrer og skriker og ødelegger alle gamingforum som ikke sperrer dem ute med hard moderasjon. Det er forhåpentligvis bare en liten andel som oppfører seg slik, men gud bedre så ødeleggende de er både for andre gamere og for inntrykket folk sitter igjen med av gaming kulturen. 

 

Hvis man ønsker å bli behandlet bedre får man lære seg et minimum av alminnelig folkeskikk.

Dette tenker jeg er et ansvar som i veldig stor grad ligger hos de som driver forum og mediene som rapporterer om dette. Det vil tross alt alltid være noen få som ikke klarer å oppføre seg, og jeg stusser ofte over hvor oppsiktsvekkende mange virker å synes det er at det finnes drittsekker på internett.

 

Samtidig tror jeg dette handler mye om hva medier, og involverte, fokuserer på. I de siste sakene om gamere som hisser seg opp over vridninger i spillene de liker har en hatt en tendens til å kun fokusere på de aller dårligste og mest uoppdragne blant motparten. Dermed ender man opp med et veldig negativt bilde av de som ikke er fornøyde med utviklingen til et spill, samtidig som en virker helt uinteresserte i den mer reflekterte kritikken. 

Dessverre gjør spillmediene ofte en dårlig jobb med å være kritiske ovenfor utgiverne, så fort disse fremstiller motparten som rasister/kvinnehatere el. og sånn slipper utgiverne veldig billig unna der kritiske spørsmål hadde vært på sin plass. Et godt eksempel på dette var gamer.no sin sak om automatisk utestengelse av spillere som sa enkelte ord i Rainbow Six Siege. Artikkelen inneholdt ikke et kritisk ord fra journalisten eller noe om grunner for å ha motforestillinger mot dette, utover å påstå at de som protesterte ikke synes dårlig oppførsel er et problem. Dette i en sak der folk fortalte om å bli stengt ute uten å ha gjort eller sagt noe ille, og der spillerne ikke fikk vite hvilke ord som ville føre til utestengelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette tenker jeg er et ansvar som i veldig stor grad ligger hos de som driver forum og mediene som rapporterer om dette. Det vil tross alt alltid være noen få som ikke klarer å oppføre seg, og jeg stusser ofte over hvor oppsiktsvekkende mange virker å synes det er at det finnes drittsekker på internett.

 

 

Det er ikke oppsiktsvekkende at det finnes drittsekker, men det er oppsiktsvekkende at denne oppførselen i stadig større grad normaliseres. En gang i tiden var de noen få som ikke klarte å overdøve de som ville diskutere spill med et minimum av folkeskikk. Nå må man lete etter rasjonell diskusjon blant alle fornærmelsene som slenges rundt.

 

Når jeg spiller multiplayer spill har jeg begynt å stenge alle chatfunksjoner om jeg ikke spiller med kjente på grunn av de samme personene, og jeg er ikke alene om å gjøre det. 

  

 

 

Samtidig tror jeg dette handler mye om hva medier, og involverte, fokuserer på. I de siste sakene om gamere som hisser seg opp over vridninger i spillene de liker har en hatt en tendens til å kun fokusere på de aller dårligste og mest uoppdragne blant motparten.

 

De skriker så høyt at man ikke kan unngå å legge merke til dem. Som sagt ødelegger de bare for seg selv og andre som spiller spill, blant annet fordi mange utviklere ikke orker diskutere med fansen lenger. Flere gamere burde være med på å slå ned på slik oppførsel slik at de som faktisk har noe å si blir hørt istedenfor disse folkene. Isteden klages det på sensur når disse blir utestengt.

 

Her er en av mange eksempler på hvorfor dette er et problem. Legg merke til feks følgende sitat: "Developers aren’t speaking about this in public, by the way, for two reasons. Firstly, every time you do there’s an audience who loudly proclaims that you receive abuse because you deserve it. Secondly, because it seems petty to complain. We developers have internalised that abuse is the cost of doing business."

 

Dette er altså ikke bare noen få drittsekker, men en normalisering av en måte å kommunisere på der all form for folkeskikk er forkastet forlengst. 

Endret av Reg2000
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den negative trenden er i gaming community som en helhet. Jeg går mot 40 og var en "gamer" før det var kult, jeg hadde internett og spilte online. Spesielt husker jeg det første store mmo'et "ultima online" som jeg spilte i mange, mange år.

 

Der var den store majoriteten i all hovedsak høflige mot hverandre. Det handlet for de fleste om å være sosial uten å nødvendigvis være elitistisk. Man opplevde relativt sjeldent "griefere" i den grad man gjør online idag. Idag virker det som hver annen spiller logger seg på utelukkende med mål å ødelegge opplevelsen for andre. Det handler om å cheate, griefe og være "best".

 

Jeg har en følelse av at de store utviklerene selv har gjort mye for å bygge denne kulturen ved å forenkle spill i alt for stor grad og bygge et sikkerhetsnett rundt hver spiller slik at man aldri har noe å tape i et forsøk på å mainstreame alt;

 

I spill på 90-tallet ble man ikke håndholdt igjennom ethvert aspekt av spillet. Hvis man fucka opp tidlig i spillet så måtte man ofte begynne helt fra scratch, og fant man ikke en løsning så satt man gjerne fast til man fikk hjelp av noen andre. Game mechanics var heller ikke like lett tilgjengelig slik at enhver på egenhånd løste enhver situasjon på sekunder, eller lærte seg å utnytte mechanics. Det ble da heller ikke så mye fokus på metagaming eller linært spill.

 

I ultima online, som jeg synes er en velsig god standard for å måle oldtidens community mot dagens, tror jeg nettopp det var risikoen i seg selv som sørget for "god" oppførsel da det er viktigere å bli likt når du risikerer å miste alt du har om en annen (eller flere) spiller legger deg for hat. Antagelig er alder også en faktor. Spillere man møter er yngre og yngre og for hver generasjon virker det som man har mindre og mindre hemninger foe hvordan man oppfører seg ovenfor andre.

 

Plug and play er vel og bra, men det åpner muligens for langt flere elementer enn hva som er bra for samfunnet. Når spilla blir for enkle så er det flere som blir med som ikke bryr seg så veldig om hverken spillet eller samfunnet så man får flere som velger å være en "total douché".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I ultima online, som jeg synes er en velsig god standard for å måle oldtidens community mot dagens, tror jeg nettopp det var risikoen i seg selv som sørget for "god" oppførsel da det er viktigere å bli likt når du risikerer å miste alt du har om en annen (eller flere) spiller legger deg for hat. Antagelig er alder også en faktor. Spillere man møter er yngre og yngre og for hver generasjon virker det som man har mindre og mindre hemninger foe hvordan man oppfører seg ovenfor andre.

 

Nå har ikke jeg spilt ultima online, men det store skillet mellom de første mmo'ene og dagens mmo spill var at de gamle var designet for å spilles sammen med andre, mens dagens mmo stort sett er singleplayerspill. Det ødela mye av det sosiale aspektet ved den typen spill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...