Gå til innhold

Steam-brukere i harnisk over kvinnelige generaler i Total War Rome II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gunman har eit poeng, men det som ligg bak er ein kombinasjon av begge delar.

Det første som skjer er at CA introduserer fleire kvinner i spelet. Kva den enkelte misliker med det varierer nok, men i ein sjanger der menn dominerer både i maktposisjonar og krigarar, som er meir plausibelt, så misliker mange at det blir innført fleire kvinner. Det betyr ikkje at dei er imot kvinner i spel av den grunn, men at dei ikkje synest noko om måten det vart implementert i TWR. Eg har ikkje noko problem med at fans reagerer på den måten.

Det som fekk det heile til å ta av var at ein CA-representant svarte dei som kritiserte CA, blant anna med å be dei spele andre spel dersom dei ikkje likte denne endringen. Denne kommentaren vart det ei stor greie av og det vart store diskusjonar på forum, samt laga fleire Youtube-kommentarar om dette. Fokuset i det som fulgte kommentaren frå CA-representanten var vel så mykje det at ho ba dei la vere å spele TWR som det at det vart fleire kvinner i spelet. Om du les gjennom nokre titals av dei siste negative omtalane på Steam så er det nokon som fokuserer på det at det er fleire kvinner, nokon at CA ikkje vil at du skal spele meir og nokon begge delar.

Endret av Zeph
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel jeg har lest kommentarer og hva som er blitt skrevet. Ikke alt ifra spillere selvfølgelig. Men det viktigste. Og for meg så er det ingen tvil om at dette er igjen en gruppe spillere som trenger å ta på voksen buksene. Veldig glad å se at spill industrien og spillere derfor tar avstand og rett og slett gjør litt narr av denne gruppen av spillere som er så "voldsomt" sinte nå.

Bilde jeg får i hodet er litt som dette egentlig...  :closedeyes:

8WhHwzV.gif

• Liker 6
Lenke til kommentar

Vel jeg har lest kommentarer og hva som er blitt skrevet. Ikke alt ifra spillere selvfølgelig. Men det viktigste. Og for meg så er det ingen tvil om at dette er igjen en gruppe spillere som trenger å ta på voksen buksene. Veldig glad å se at spill industrien og spillere derfor tar avstand og rett og slett gjør litt narr av denne gruppen av spillere som er så "voldsomt" sinte nå.

Bilde jeg får i hodet er litt som dette egentlig...  :closedeyes:

Selv om egoet ditt er stort nok så representerer ikke du verden eller spillere ettersom feedback til devsa er ensidig ikke drit på forbrukerne dine og svar de profesjonelt. Jeg møter drittsekker daglig men jeg behandler de profesjonelt fordi de har kjøpt produkt og har like mye rett til å klage som andre selv om jeg er helt uenig med de. Basically det som "Zeph" understrekte.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Leste litt av anmeldelsene det ser ut som Creative Assembly har tatt hånda i et vepsebol, med tanke på at de har håndtert situasjonen dårlig og ikke vært spesielt diplomatiske. De gjør samme feilen som Patrick fra EA gjorde som medførte at han fikk sparken. CA svarer med arrogant holdning og håner kundene sine. Lykke til...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Mens kvinnelige generaler får folk til å reagere, fordi det blir en stor og tydelig kontrast. Dette blir veldig fremmed for folk. Derfor vil mange reagere, det blir nærmest tredd over hodene på folk. Spesielt nå som dette er litt betent tema med tanke på hva som har skjedd med Star Wars-trilogien hvor man har modifisert og lagd nye karakterer bare for å inn flere kvinnelige roller. Det er ganske tydelig at utviklere/utgivere har slengt seg på denne politiske bølgen. Flere og flere spill ser man at kvinner tar over typisk og historiske mannsroller. F.eks i nye Settlers er håndtverkere, smeder, og soldater kvinner. Så det har blitt en ganske tydelig agenda her, og at det er viktig å vise at man står for mangfold.

At det er kvinner med her er ikke nødvendigvis problemet. Har vært noen grupperinger I spillverdenen før også, slike som The Rogues I Diablo 2 er blant det første som dukker opp fra bakhodet. Noe som ser ut til å være problemet I dag er at det skal gjøres et poeng ut av det. "Se her, alle jentene vi har med her." Det skal presses in pga politisk korrekthet, og lite annet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg digger gode kvinne karakterer i spill. For meg er det derimot et problem når tvinges inn på bekostning av historisk korrekthet. I dette tilfelle har jeg derimot ingen problemer, synes de forklarte seg godt. Det er forskjeller på nasjonene hvor stor sjans det er for kvinnlige generaler. Noen nasjoner har 0% sjans og andre helt opp i 50. Så lenge det ikke er "helt" urealistisk er det innafor tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke ditt innlegg blir satt pris på Heradon.

Det er mennesker som LarZen og Gunfreak som vet hvordan dette virkelig fungerer!

Er du uenig med meg, uansett hva du sier,gjør eller forklarer er du en kvinnehatende incel mann som bor hjemme hos mamma.

Likte spesielt LarZens innlegg med GIF greia. Fordi jeg er jo HELT sikker på at det hadde vært greit andre veien :)

PS: Svarte Kvinnelige Nazister er ikke noe jeg fant på som noen sier til meg I PM.

Dette er den snilleste siden jeg fant om det.

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2017/06/21/this-is-why-there-are-black-nazis-and-no-swastikas-in-call-of-duty-world-war-2-multiplayer/#7bbfdd4f1338

Denne er for moro skyld

https://www.quora.com/Why-does-the-new-Call-of-Duty-game-allow-you-to-play-as-a-black-female-Nazi

Have fun :D

Endret av Vorastra
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det mest tragiske er når folk kaller seg voksen samtidig som man spyr ut med ord som incel og folk som bor hos mamma etc. Tror nesten det er umulig å være en ekte incel, og det å bo hos mamma har eg gjort godt ut i tyve årene, som var klokt med tanke på å sparing til bolig. 

Personlig gleder det meg med kvinnelige figurer i spill, eg er alltid female om valget er der i spill, synes de er overlegen fysisk og liker veldig godt tanken på kvinnelige krigere. Review bombing er selvsagt teit, men husk på at vi skal ikke lengre bort enn til nabolandet sverige, hvor barnehage ansatte oppfordrer små guttebarn å gå i kjole om de kler seg i brannkostyme... Så for noen er det er dette et legitimt ømt punkt og man lett kan la seg trigge. 

Endret av hatredFan911
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Gunman har eit poeng, men det som ligg bak er ein kombinasjon av begge delar.

Det første som skjer er at CA introduserer fleire kvinner i spelet. Kva den enkelte misliker med det varierer nok, men i ein sjanger der menn dominerer både i maktposisjonar og krigarar, som er meir plausibelt, så misliker mange at det blir innført fleire kvinner. Det betyr ikkje at dei er imot kvinner i spel av den grunn, men at dei ikkje synest noko om måten det vart implementert i TWR. Eg har ikkje noko problem med at fans reagerer på den måten.

De har ikke "innført" flere kvinner.

Det som fekk det heile til å ta av var at ein CA-representant svarte dei som kritiserte CA, blant anna med å be dei spele andre spel dersom dei ikkje likte denne endringen. Denne kommentaren vart det ei stor greie av og det vart store diskusjonar på forum, samt laga fleire Youtube-kommentarar om dette. Fokuset i det som fulgte kommentaren frå CA-representanten var vel så mykje det at ho ba dei la vere å spele TWR som det at det vart fleire kvinner i spelet. Om du les gjennom nokre titals av dei siste negative omtalane på Steam så er det nokon som fokuserer på det at det er fleire kvinner, nokon at CA ikkje vil at du skal spele meir og nokon begge delar.

"Kritikken" hun kom med var kanskje ikke spesielt taktfullt, men det var helt på sin plass. Enkelte idioter trenger man rett og slett ikke prøve å blidgjøre. Og om man leser disse negative omtalene på Steam så er det åpenbart at de ikke aner hva de snakker om og i mange tilfeller åpenbart ikke en gang har spilt spillet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av disse fantasi-greiene slipper igjennom fingrene fordi mannen i gaten ikke klarer å skille fiction og sannhet. Det er ikke nødvendigvis negativt med fiksjonelle elementer så lenge det ikke bryter stemningen.  Ringenes Herre virker autentisk i forhold til den verden den skal representere. Hadde du sluppet inn en rosa my little pony figure inn der så ville det skapt sterke kontraster og brutt stemningen. Derfor er det viktig å holde seg innenfor visse rammer. Game of Thrones har forskjellige kulturer og sterke kvinneskikkelser uten at det blir bråk. Det er fordi det passer til den tematikken og den verden det er satt i.

Mens kvinnelige generaler får folk til å reagere, fordi det blir en stor og tydelig kontrast. Dette blir veldig fremmed for folk. Derfor vil mange reagere, det blir nærmest tredd over hodene på folk. Spesielt nå som dette er litt betent tema med tanke på hva som har skjedd med Star Wars-trilogien hvor man har modifisert og lagd nye karakterer bare for å inn flere kvinnelige roller. Det er ganske tydelig at utviklere/utgivere har slengt seg på denne politiske bølgen. Flere og flere spill ser man at kvinner tar over typisk og historiske mannsroller. F.eks i nye Settlers er håndtverkere, smeder, og soldater kvinner. Så det har blitt en ganske tydelig agenda her, og at det er viktig å vise at man står for mangfold.

Dette er tydelig at det skaper misnøye og polarisering mellom ytre venstre og høyre fløy. Denne polariseringen blir sterkere jo desto mer politikk skal involveres på alle plan. Litt synd at man ikke kan spille et dataspill uten at det skal være politikk involvert i det. Du ser her i tråden at enkelte kaller andre for idioter fordi de ikke mener det samme som dem selv, og tyder på at polarisering har godt langt. Det er litt trist at disse med så sterke meninger skal infisere alle innlegg angående dette. Greit at folk har meninger, men trenger ikke å bli usaklig å slenge dritt om den eller andre. Folk må få mene hva de vil uten få dritt slengt etter seg.

Uvitenhet fra folk er ikke en unnskyldning.

Folk klager over damer og minoriteter uansett.

Folk sier at svarte karakter i WW2 CoD ødelegger. Men CoD er ikke et historisk spill. I multiplayer løper rundt på en liten båt og duell wealder mye rart. CoD WW2 multiplayer blir ikke 1% mindre historisk korrekt av at det er svarte på tysk side. Spillet er fantasi.

Skal noen klage på damer, svarte osv osv uten at jeg anntar at de gjør det av kvinnefiendtlige/rasistiske grunner. Får de velg å klage på spill var som i hvertfall har et par tær plantet i bakken.

Men spill som er plantet I virkeligheten er vanligvis ikke laget av de store studioene og derfor er ikke folk interessert i å lage en shit storm ut av det.

Hade du hatt sorte soldater på tysk side i post Scriptum ville jeg være helt med. Eller kvinnelige generaler i feks et realistisk strategi spill.

At de store utviklerne slenger på damer og minoriteter er fordi de vil tjene penger og deres markedsundersøkelser sier at damer vil spille damer og minoriteter vil spille seg selv.

De har kommet frem til at de tjener mer på å inkludere folk enn de mister på sinna gutter.

De får skylde på kapitalisme og ta fra kvinner og minoriteter ders økonomiske makt

Jeg skal bli grettent og sur den dagen EA lager et realistisk spill og så føker det opp med tullball for å selge mer spill.(dette har jeg allerede var gjort i sånn 15 år, da ubisoft føka med Rainbow Six for å selge mer, ikke gjennom "å være for inkluderende overfor kvinner og minoriteter"

Men fordi de fant ut at spill selger bedre som generiske cover shooters enn realistiske taktiske shooters.

Etter 15 år med bitching ga jeg opp da kapitalisme alltid vinner. En utgiver vil drite diareisk dritt på sine fans om de tror de vil selge 10% flere kopier.

Lenke til kommentar

At det er kvinner med her er ikke nødvendigvis problemet. Har vært noen grupperinger I spillverdenen før også, slike som The Rogues I Diablo 2 er blant det første som dukker opp fra bakhodet. Noe som ser ut til å være problemet I dag er at det skal gjøres et poeng ut av det. "Se her, alle jentene vi har med her." Det skal presses in pga politisk korrekthet, og lite annet.

Kvinneroller har aldri vært et problem tidligere, i hvert fall ikke i større grad. men når de føles påtvunget og det er tydelig at det er en "politisk" eller en annen føring bak det hele så da blir det konflikt. Mye av dette politiske korrektheten kan virke som en ren fanatisme, eller det kan se slik ut. Men handler det egentlig rase og kjønn? Eller handler det om å nå et enda større masse? Vi vet at de prøver å tvinge på oss med loot boxes og tjene mest mulig penger. Du ser at spill som Overwatch, PUBG og Fortnite er inkluderende når det gjelder hudfarge og kjønn. Ingen oppgående mennesker klager på dette, men som sagt tror jeg folk reagerer når du pusher slikt på spill som baserer seg på historiske eventer, at dette blir veldig fremmed og feil for mange.

Endret av Heradon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spill industrien er eneste plass hvor det ikke finnes noe regler angående kollusjon mellom anmeldere/media og utviklere og hvor utviklere kan drite på deg etter du har betalt de for en tjeneste og kan til og med levere ufullstendig produkt uten frykt for forbruker beskyttelse. Ja lenge leve kapitalismen som gunfreak staterte.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på artikkelforfatters forhistorie med å presentere en tilsvarende sak om et annet spill (R6)feil, tar jeg også denne saken med en klype salt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1818739&page=1

I likhet med rundt bf5 virker det nesten som utgiver her mer eller mindre støter fra seg alle som reagerer på noe de opplever lite autentisk eller overdrevet, og at de så ender opp med å drive brannslukking.

Dessverre ser vi alt for ofte journalister, utgivere og enkelte av forumenes hissigpropper som er alt for ivrige etter å dømme motparten ut fra deres aller dårligste eksempler eller deltagere, og ender dermed også opp med å støte fra seg deler av den mer moderate majoriteten, slik vi så rundt bf5. Dermed skaper en også en mye mer polarisert situasjon, der en er mer opptatt av å kalle hverandre ting og poste, i egne øyne, festlige gifer.

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det mest tragiske er når folk kaller seg voksen samtidig som man spyr ut med ord som incel og folk som bor hos mamma etc.

Må man absolutt så kunne man vel ihvertfall klatret ned fra den høye hesten først.

Hadde vært fint om folk kunne funnet andre måter å mobbe hverandre enn å tråkke på disse som alt ligger nede.

Endret av xDominiel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...