Gå til innhold

Blockchangers har utviklet OBOS' blokkjedeløsning for boligsalg: – Spennende å kunne «vippse» boligen

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er dum her, men igjen sliter jeg med å se hva som er poenget med en blokkjede her. Jeg skjønner at det er fint med en bok hvor alle transaksjonene er notert ned. Og jeg ser poenget med at alt er signert slik at en kan sikre seg mot tukling. Men all den tid dette er noe OBOS skal kontrollere og en uansett stoler på OBOS så hva er poenget med å distribuere denne boka?

Styrken til blokkjeder er jo å etablere tillit der dette ellers er vanskelig. Her styrer jo OBOS alt så hva er det egentlig blokkjeden tilfører av verdi?

Det gjør jo at de åpner seg mot flertallsangrep mot blokkjeden. Hvis jeg fyrer opp 1000 enheter som melder seg inn her og som insisterer på at jeg plutselig eier bolig X - hva skjer da? Eller hvis disse nekter å godta en bestemt transaksjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg er gammeldags, men hvis jeg var i en kjøp/selge situasjon på bolig, ville jeg opplevd det som forstyrrende om noen foreslo å benytte en slik app i oppgjøret.

Satser en tier på at tradisjonell megler og tinglysning-dokumenter etc. fortsatt vil være hovedregelen i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...