ptroinks Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Skal kjøpe P4 (nei, ikke socket 423 :smile: ), og lurer på hvilken vifte jeg skal kjøpe for å få gjort litt overklokking... Noen som har tips? Jeg vil ha bra kjøling, men ikke noe jet-fly. Hører at man kan overklokke en P4 1,8Ghz til over 2Ghz med en gjennomsnittsvifte... kan man komme høyere uten å måtte skifte til flytende hydrogen? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 er vel noen som har greid 2.4ghz med en 1.6ghz boxed vifte.. trokke du trenger ny kjøling da =) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Standard kjølingen er meget bra. den er nesten lydløs og kjøler bra Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har p4 1800 klokka til 2400 jeg har orginal vifta den bråker nesten ikke. temp 30c og med belstning 38-42c mener det det er bra jeg da Lenke til kommentar
ptroinks Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Med ORIGINAL-vifta??? Fny Fnasan!! Der begynner vi å snakke jah! Varierer det mye fra prosessor til prosessor hvor mye man kan overklokke den? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Skal man investere i en vifte til P4 er det foreløpig bare én som gjelder: Thermaltake Volcano 7+ Spesifisert for P4 opp til 3Ghz!!! Pluss at det bråker ikke altfor mye heller. dessverre er ikke denne å få tak i i Norge enda. Så da er det bare å sende mail til Microplex og mase - de er jo ofisiell distributør så det skulle bare mangle. De skrev forresten at de muligens tar den inn på neste bestilling hos Tt. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg bruker Zalman CNPS 6500A-Cu på min P4.. Bra ribbe, og muligheter for å bytte ut 92x92mm viften som følger med. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Kjøp en swiftech MCX478 (mener det var det den heter, heter 462 til socket a) og en papst 80mm på toppen som skubber 79m3 i timen. Beste luftkjølingen du får! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå