sedsberg Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 De fleste windows 10-brukere vet ikke engang hva Policy er. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Nå er det strengt tatt snakk om tre små programmer som ikke tar noe nevneverdig plass. Nei det er mer enn det. Hvis jeg husker riktig er det snakk om over 1GB lagringsplass. Ikke at det er allverdens i dag, men jeg vil helst ikke at slik bloatware blir auto installert av Microsoft. Endret 26. september 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Kan ikke fordra dette her, men så er dette Microsofts plattform, og de kan gjøre som de vil, det synes jeg de skal kunne gjør og, da de har brukt mye resurser på å lage den plattformen. Avinstallerer alt dette søplet etter hver installasjon, har ikke bruk for noe av det. Installerer også Spotify som vanlig applikasjon og ikke app, har aldri likt app-grensesnittet til Windows. Endret 26. september 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Avinstallerer alt dette søplet etter hver installasjon, har ikke bruk for noe av det. Installerer også Spotify som vanlig applikasjon og ikke app, har aldri likt app-grensesnittet til Windows. Problemet er at Candy Crush dukker opp igjen neste måned når høst oppdateringen kommer ut... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Problemet er at Candy Crush dukker opp igjen neste måned når høst oppdateringen kommer ut... For noe idioti.. Herregud. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Problemet er at Candy Crush dukker opp igjen neste måned når høst oppdateringen kommer ut... Med litt "flaks" kommer den allerede denne uken ... Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Fordelen er jo at det er UWP applikasjoner som blir installert. Da er det ingenting som ligger igjen etter avinstallasjon. Det hadde vært mye verre om det hadde vært .exe applikasjoner... Men det får man jo om man kjøpen en hvilken som helst laptop fra Acer, Lenovo, HP, Asus osv... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg testet Tomb Raider (2013) under Ubuntu, og ytelsen er ikke like god som under Windows. Fps droppa ned på steder der den IKKE gjør det under Windows. Ja, jeg hadde alt oppdatert, nyeste Nvidia driver og sånt. Har man Windows + Linux maskiner på nettverket, så kan Samba være en plage. Mens mellom 2 Windows maskiner så funker fildeling perfekt - uten behov for å redigere smb.conf....som man må i Linux. Ikke misforstå meg, jeg liker Linux, men Windows funker jevnt over bedre om man klarer å se bort fra Microsoft tullet. Det er godt mulig at ytelsen er bedre på Windows. Jeg får iallfall helt akseptabel ytelse når jeg spiller. SMB har jeg fint lite bruk for. Hva er det egentlig man trenger den til? Det er jo en gullgruve for inntrengere. WannaCry er jo det mest kjente tilfelle hvor man slippes inn i Windows pga. hull i SMB-implementasjonen. Nei, for mitt bruk så fungerer Linux helt ypperlig. Jeg har en installasjon som er stabil og fungerer i årevis. Det kan jeg absolutt ikke si om Windows. Selv ikke når den er administrert av jobben og ikke engang tilkoblet Internett, fungerer det noe særlig mer enn et par år. Hvorfor skal jeg betale penger for noe jeg må reinstallere med et par års mellomrom? Kan du ærligtalt si at du sitter på en 10 år gammel installasjon som du bare har oppgradert, og aldri reinstallert? Hadde det ikke vært for at jeg skiftet ut OS-disken i den ene maskinen min så hadde jeg faktisk hatt 3 maskiner med Fedora hvor det er tilfellet. I stedet har jeg bare 2, og den 3. hadde nok nesten en 10 år gammel installasjon før diskbytte. Antall ganger jeg faktisk trenger Windows i løpet av et år kan telles på en hånd. Jeg kan ikke engang si jeg får problemer med noen av installasjonene hvor jeg faktisk trenger å være nerd for og løse det. Dette bare fungerer, og de eneste Windows-installasjonene jeg kan si noe sånt om er de installert i en VM som bare kjøres opp en gang i blant. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Kan ikke fordra dette her, men så er dette Microsofts plattform, og de kan gjøre som de vil, det synes jeg de skal kunne gjør og, da de har brukt mye resurser på å lage den plattformen. Avinstallerer alt dette søplet etter hver installasjon, har ikke bruk for noe av det. Installerer også Spotify som vanlig applikasjon og ikke app, har aldri likt app-grensesnittet til Windows. Microsofts plattform? Joda, men når i alle dager ga det dem noen som helst rett til å installere søppel på andres maskiner? Altså, er dette i det hele tatt lov? Det stinker jo reklame over det, og det er da virkelig ikke bare å trykke det ned over hodene på folk uten konsekvenser, er det? Bare se på nettaviser f.eks. De må jo klart og tydelig merke betalt innhold som nettopp det. Hvorfor skal det være noe anderledes for programvare som åpnebart blir installert mot at Microsoft får en slant penger? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 snipp Vi har ulike behov vet du Brukt Linux jeg også. Folk som må reinstallere Windows hele tiden gjør nok noen brukerfeil 10 år gammel installasjon...? Du oppgraderer ikke ofte dine maskiner skjønner jeg. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Ernie, har du lest EULAen? Kan hende det er nevnt der. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Ernie, har du lest EULAen? Kan hende det er nevnt der. EULAen er irrelevant hvis den bryter lovgivningen. Iallfall i Norge er det ikke lov til å avtale seg bort fra norsk lov. 2 Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er det sant??? Det har jeg aaaaldri hørt om. Hvorfor har ikke noen sagt det før? Ja. Det er helt sant. Grunnen til at ingen har sagt det til deg er nok den sarkastiske tonen din. 2 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Det er mange her som tydeligvis regner Linux-baserte OS for PC som "mainstream". Med "mainstream" tenkte jeg mer på de OS som vanligvis følger med når man kjøper PC, nettbrett eller smartphone, og da snakker vi Windows, macOS (OS X), Chrome OS, iOS og Android. På PC er Linux-baserte OS fortsatt for "special interest OS" å regne. I mange år har diverse PC'er kommet med Linux preinstallert. Ikke er det noe mer "special interest" ved å kjøre Linux enn det er å feks lese digi.no og en sak som omhandler operativsystemer (mainstream gjør ikke det) 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 At "diverse PC'er" har "kommet med Linux preinstallert" gjør det ikke mainstream. Ikke er det noe mer "special interest" ved å kjøre Linux enn det er å feks lese digi.no og en sak som omhandler operativsystemer. Der er jeg helt enig med deg: Begge deler er omtrent like "special interest" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå