Celsiuss Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Har fått innkallelse til sesjon, og må fylle ut en personopplysningsblankett. På punkt 7 skal en fylle inn hvis du har vært anmeldt, straffet, forelegg osv og redegjøre for alle forhold. Jeg har blitt anmeldt, men saken ble henlagt, og fått et forelegg. Begge gjaldt narkotika, vil Forsvaret se på dette og "diskvalifisere" meg fra førstegangstjenesten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Her gjelder det å spille med åpne kort. Normalt sett så er befatning med illegale rusmidler noe som disqualifiserer, men det har visst vært noen unntak i følge ryktebørsen. Du er en dust om du holder kjeft om dette ved sesjon / innrykk, for de greiene du nevner, det finner de lett ut av! Lykke til Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Det er nok en stor sannsynlighet for at dette vil diskvalisere deg. Men du burde ikke lyve eller la være å nevne det. Det er Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) som utfører klareringen og de vil finne ut av dette. Da har du blåst all sjanse for å bli klarert. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Jeg finner dette på forsvarets sider under krav til vandel/rulleblad ( https://forsvaret.no/karriere/krav/formelle-krav ) Misbruk eller oppbevaring av narkotika og dopingmidler: Nesten alltid diskvalifiserende. Så her hadde jeg nok gjort som de før meg har skrevet spill med åpne kort, innrøm hva du har gjort, de finner ut av det uansett. Da har du hvertfall en sjanse for å bli tatt inn. 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 (endret) Med mindre du er eksepsjonell på et eller annet område forsvaret har behov for så havner du nederst i bunken av vernepliktige om du ikke blir automatisk diskvalifisert. Å unnlate nevne det hjelper ikke. Endret 25. september 2018 av Nwader Lenke til kommentar
Celsiuss Skrevet 10. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2018 Takker, var 100% ærlig og snakket om det til offiseren. Han likte godt resultatene mine og sa han skulle få meg inn. Han sa også derimot at det var andre også som skulle lese gjennom skjemaet og de kunne "knipse med fingrene", men han skulle bruke sitt gode ord for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå