Snylter Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 De hadde kontanter fra finansieringsrunder, og de kunne ha hentet inn ny finansiering også. Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet mitt? Hvor mye av kontantreservene var penger de har lånt fra potensielle kunder? 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 (endret) Hvilke finansieringsrunder? Selskapet hadde makset ut kreditten, så en emisjon var i så fall eneste løsning for å hente inn ny kapital. Ja, emisjon var en mulighet. Poenget er at de hadde andre muligheter enn konkurs, spesielt med nok kontanter til å holde det gående i nesten et år til. Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet mitt? Hvor mye av kontantreservene var penger de har lånt fra potensielle kunder? Hva mener du med "lånt fra potensielle kunder"? Endret 2. desember 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Hva mener du med "lånt fra potensielle kunder"? Beløpet kunder må låne ut til Tesla for å reservere en bil, eksempelvis Tesla Model 3. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Beløpet kunder må låne ut til Tesla for å reservere en bil, eksempelvis Tesla Model 3. Du mener reservasjonsbeløpet? Dette bokføres vel ikke som inntekter, og er ikke tilgjengelig for bruk før salget faktisk er gjennomført. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Du mener reservasjonsbeløpet? Dette bokføres vel ikke som inntekter, og er ikke tilgjengelig for bruk før salget faktisk er gjennomført. Men de kan vel bruke det som "collateral" ved opptak av lån? (Mener jeg å ha lest den gangen reservasjon av M3 ble mulig.) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Du mener reservasjonsbeløpet? Dette bokføres vel ikke som inntekter, og er ikke tilgjengelig for bruk før salget faktisk er gjennomført. Det bokføres som omløpsmidler (bank) og kortsiktig gjeld. Pengene er ikke sperret, så selskapet kan fint benytte det til andre formål. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Du mener reservasjonsbeløpet? Dette bokføres vel ikke som inntekter, og er ikke tilgjengelig for bruk før salget faktisk er gjennomført. Hvorvidt det bokføres som inntekt vet jeg ikke, at det er en del av kontantbeholdningen er derimot ganske så sikkert.. Uten utlånsvillige potensielle kunder hadde Tesla vært historie for lenge siden tror jeg.. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Reservasjonsinnbetalingene er bokført debet bank (cash) og kredit kortsiktig gjeld (customer deposits). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Beklager jeg klarte ikke og dy meg, her er en video av en helt ordinær Telsaeier https://www.youtube.com/watch?v=vHPg2Mi2roI Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Noe sier meg at hun ikke er eieren dog 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Noe sier meg at de ønsket klikk, og det fikk de så til grader Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Nesten sikkert at det der er staga da. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Noe sier meg at de ønsket klikk, og det fikk de så til grader Nesten sikkert at det der er staga da. Kan hende, men gøy er video'en uansett Det har vært en tilsvarende video på youtube tidligere, så kan hende de har blitt inspirert av den. Endret 20. desember 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Hva med "fossilmotor" i Tesla'en Er bare lyden som er tilført på en elbil Endret 20. desember 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Hva med "fossilmotor" i Tesla'en Ja er vell flere S utstyrt med V8'ere i USA. Har hørt at eierne er missfornøyde ift hva de fikk igjen for lyden Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Ja er vell flere S utstyrt med V8'ere i USA. Har hørt at eierne er missfornøyde ift hva de fikk igjen for lyden Var litt sen med spoileren, lyden er tilført det er en ren elbil P90D Endret 20. desember 2018 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå