Snylter Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Kan melde at 2/2 av mine har klart seg helt fint på det glade vestlands landeveier:) Tesla fungerer utmerket på norske landeveier. Det er jo flaks med tanke på at de ble banket så grundig på båten.. Jada, jeg vet det egentlig skyldes noe helt annet og at den virkelige årsaken til at de måtte justere hjulstilling er elendig kvalitetskontroll. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Det er jo flaks med tanke på at de ble banket så grundig på båten.. Jada, jeg vet det egentlig skyldes noe helt annet og at den virkelige årsaken til at de måtte justere hjulstilling er elendig kvalitetskontroll. Litt usikker på hva du refererer til her, men som sagt har jeg ikke hatt trøbbel med dette. Dog har jeg hatt ulyder fra fremstilling som kanskje kan relatertes til dette, kun med hardt pådrag Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) https://e24.no/bil/tesla-motors/elon-musk-produksjonsproblemene-tok-nesten-livet-av-tesla/24502566 Dermed bekreftet at Tesla har hatt store problemer. Så blir det spennende fremover. Ellers burde togentusiaster merke seg denne: " Å droppe tog sparer oss over en måned for leveringer på østkysten. Alt i alt er det bedre å bruke trailere, skrev Musk på Twitter i midten av november." At Tesla har hatt problemer er velkjent, derav uttrykket "production hell". Men for all del, kjør på med stråmenn At de skal ha vært nær en konkurs er helt usannsynlig all den tid de hadde over to milliarder dollar på bok, altså nok til å holde det gående ganske lenge. Og etterpå kunne de ha hentet inn nye penger fra markedet. Så alle som skrev at alt gikk fint med Tesla, de visste ikke hva de skrev om? Hva mener du med "gikk fint"? At de ikke hadde noen problemer? Det er litt pussig at du også kommer med slikt vås når Musk selv snakket om "production hell", og jeg kan ikke huske å ha sett noen påstå at Tesla ikke møtte på hindringer underveis i opprampingen av produksjon. Endret 27. november 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Litt usikker på hva du refererer til her, men som sagt har jeg ikke hatt trøbbel med dette. Dog har jeg hatt ulyder fra fremstilling som kanskje kan relatertes til dette, kun med hardt pådrag Jeg refererer til det jeg skrev. Altså at biler allerede ved ankomst Drammen måtte på firhjulskontroll som følge av at hjulene pekte i vilkårlige retninger. Den forklaringen jeg fikk var at båttransporten er så hard mot bilene at hjulstillingen ble endret underveis.. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 https://e24.no/bil/tesla-motors/elon-musk-produksjonsproblemene-tok-nesten-livet-av-tesla/24502566 Dermed bekreftet at Tesla har hatt store problemer. Så blir det spennende fremover. Ingen overraskelse. Han bekrefter det jo også nedenfor: Musk: "...bleeding money like crazy" and only had "single-digit weeks". Om selskapet hadde 2,3 mrd. dollar i banken ved utgangen av Q2 spiller liten rolle. Omløpsmidler, som bankinnskudd, må alltid sees i sammenheng med kortsiktig gjeld. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Jeg refererer til det jeg skrev. Altså at biler allerede ved ankomst Drammen måtte på firhjulskontroll som følge av at hjulene pekte i vilkårlige retninger. Den forklaringen jeg fikk var at båttransporten er så hard mot bilene at hjulstillingen ble endret underveis.. Haha, mye morsomme unnskyldninger hvertfall 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Tesla var ca. 1 uke fra å være konkurs ifølge de selv. Men tilhengerne vet altså bedre enn Musk og Tesla! Men Tesla er ikke over konkursfaren. Med amerikanske subsidier som forsvinnner, større konkurranse, potensielle problemer med service/reparasjon, tollmurer i Kina hvor salget stuper, forsatt produksjonsproblemer og potensielle feilaktige investeringer så tipper jeg selskapet er godt som død i løpet av 2020. Så får vi se om de overlever i et annet marked. Endret 28. november 2018 av gamlefar 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Tesla var ca. 1 uke fra å være konkurs ifølge de selv. Men tilhengerne vet altså bedre enn Musk og Tesla! Men Tesla er ikke over konkursfaren. Med amerikanske subsidier som forsvinnner, større konkurranse, potensielle problemer med service/reparasjon, tollmurer i Kina hvor salget stuper, forsatt produksjonsproblemer og potensielle feilaktige investeringer så tipper jeg selskapet er godt som død i løpet av 2020. Så får vi se om de overlever i et annet marked. Du må ikke glemme at mange konkurrenter som kommer med nye modeller de neste 2 årene som er i direkte konkurranse med Tesla sine modeller og vil ta over mye av bilsalget så Tesla vil miste endel salg grunnet det. Endret 28. november 2018 av Nautica Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Du må ikke glemme at mange konkurrenter som kommer med nye modeller de neste 2 årene som er i direkte konkurranse med Tesla sine modeller og vil ta over mye av bilsalget så Tesla vil miste endel salg grunnet det.Alternativt så vil Tesla fortsette å vokse som bare ville helvete mens 'konkurrentene' *også* vil kunne øke sitt elbilsalg fordi de konkurrerer først og fremt mot *fossilbiler*, ikke andre elbiler. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Ingen overraskelse. Han bekrefter det jo også nedenfor: Musk: "...bleeding money like crazy" and only had "single-digit weeks". Om selskapet hadde 2,3 mrd. dollar i banken ved utgangen av Q2 spiller liten rolle. Omløpsmidler, som bankinnskudd, må alltid sees i sammenheng med kortsiktig gjeld. Men det kan altså ikke stemme at de var nær å dø siden de nettopp hadde disse kontantene, samt muligheten til å hente inn ny finansiering. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Tesla var ca. 1 uke fra å være konkurs ifølge de selv. Men tilhengerne vet altså bedre enn Musk og Tesla! Påstanden hans var ikke "1 uke" men et "ensifret antall uker". Men det kan altså ikke stemme, da de både hadde penger til å holde det gående lenge, pluss mulighet til å hente inn mer penger. Men Tesla er ikke over konkursfaren. Med amerikanske subsidier som forsvinnner, større konkurranse, potensielle problemer med service/reparasjon, tollmurer i Kina hvor salget stuper, forsatt produksjonsproblemer og potensielle feilaktige investeringer så tipper jeg selskapet er godt som død i løpet av 2020. Så får vi se om de overlever i et annet marked. Tesla er ikke avhengige av amerikanske subsidier. Du nevner ikke Europa i det hele tatt. Problemer med service/reparasjon? Det ble påstått at salget i Kina stuper, men for det første benektet Tesla dette, og for det andre er visst ikke salget der så voldsomt stort i utgangspunktet. Dessuten bygger de egen fabrikk der, så også i Kina vil det komme en voldsom salgsvekst. Produksjonsproblemer? De har nå nådd et greit nivå og har ikke lenger behov for å utvide eksplosjonsartet. Hvilke feilaktige investeringer? Du har virkelig ikke peiling. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Du må ikke glemme at mange konkurrenter som kommer med nye modeller de neste 2 årene som er i direkte konkurranse med Tesla sine modeller og vil ta over mye av bilsalget så Tesla vil miste endel salg grunnet det. Jada, det er ikke måte på hvor mange konkurrenter som skal ha kommet alt og tatt knekken på Tesla. Håpet om at det om noen år skal komme noen som liksom helt magisk skal ta alle kunder fra Tesla er ren ønsketenkning fra hatere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Håpet om at det om noen år skal komme noen som liksom helt magisk skal ta alle kunder fra Tesla er ren ønsketenkning fra hatere. Tesla har vært dominerende i det segmentet uten reelle konkurrenter, men nå kommer de som perler på en snor og tesla vil selvfølgelig minste markedsandeler, hvor mye er det Tesla som kan regulere ved å fortsatt være helt fremst på utviklingen og servicen må opp på et annet nivå, samt at de må begynne og tillate 3parts verksteder til å kunne reparere bilene deres. Europeiske bilforhandlere har fordelen med et velutviklet salgs/service-tilbud som mange "Ola/Kari Norman" foretrekker istedenfor og "netthandle bil". Endret 28. november 2018 av Nautica 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Hvis man skal tro på Tesla-haterne, og det skal man vel, så skulle Tesla vært utkonkurrert for lengst. Det var ikke måte på hvor mange konkurrenter som skulle ha vært her nå. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Hvis man skal tro på Tesla-haterne, og det skal man vel, så skulle Tesla vært utkonkurrert for lengst. Det var ikke måte på hvor mange konkurrenter som skulle ha vært her nå. Hatere! du behøver ikke å bli helt MDG/venstreradikal selv om noe sier deg imot Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Men det kan altså ikke stemme at de var nær å dø siden de nettopp hadde disse kontantene, samt muligheten til å hente inn ny finansiering. Hvem sine kontanter var det de hadde da? Hvor stor andel var kundenes penger? Et selskap kan gå konkurs med penger på bok også. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hvem sine kontanter var det de hadde da? Hvor stor andel var kundenes penger? Et selskap kan gå konkurs med penger på bok også. De hadde kontanter fra finansieringsrunder, og de kunne ha hentet inn ny finansiering også. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Crowdfunding kanskje 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 De hadde kontanter fra finansieringsrunder, og de kunne ha hentet inn ny finansiering også. Hvilke finansieringsrunder? Selskapet hadde makset ut kreditten, så en emisjon var i så fall eneste løsning for å hente inn ny kapital. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Crowdfunding kanskje Eller noe kryptogreier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå