Salvesen. Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Jo. https://www.forbes.com/sites/edgarsten/2018/07/30/tesla-tries-direct-to-home-from-factory-model-3-deliveries/#4b909b3721bd One limited solution has been delivering cars directly from the northern California assembly plant to a customer’s home within a certain radius of the factory. Det er altså bare en liten del av leveringen av bilene. Vet folk fikk levert S og X på dørene før, men det er helt åpenbart at de ikke kan levere slike volum som model 3 selges i på døren foruten unike tilfeller. Var selv på service senteret i salt lake city sist uke, der sto det 100 vis av model 3 klar til utlevering den helgen/tiden fremover. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Virker som om hvis du bor i California så blir du prioritert da egentlig. Hvis de har problemer med å levere ut andre steder i landet, men har dette programmet i Cali så vil de nok lage biler for levering i Cali siden det uansett virker som om de har litt bottleneck andre steder i landet. Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Jo. https://www.forbes.com/sites/edgarsten/2018/07/30/tesla-tries-direct-to-home-from-factory-model-3-deliveries/#4b909b3721bd One limited solution has been delivering cars directly from the northern California assembly plant to a customer’s home within a certain radius of the factory. Det er altså bare en liten del av leveringen av bilene. Vet folk fikk levert S og X på dørene før, men det er helt åpenbart at de ikke kan levere slike volum som model 3 selges i på døren foruten unike tilfeller. Var selv på service senteret i salt lake city sist uke, der sto det 100 vis av model 3 klar til utlevering den helgen/tiden fremover. Hvorfor var du på servicesenteret i Salt Lake City? Jobber du for Tesla? Bor du i USA? 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Blitt mormoner? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Jeg mener om du har problemer med å levere så er det jo bare å hyre inn selskap for levering. Det er masse selskaper som gjør det i USA. Selvfølgelig om du plutselig skal inngå en kontrakt for å levere masse biler så vil det jo bli dyrt. Så det er jo det egentlige problemet her. Tesla har ikke råd til å betale selskaper for å levere nå. De må gå i pluss. Så da kan de ikke gå til et frakteselskap og si at vi trenger å få levert biler, fordi da blir det blir naturligvis ekstra høy pris å levere mye biler på så kort varsel. Hvilke selskap er det "bare" å hyre inn? Problemet er jo nettopp at det er store problemer med å finne nok kapasitet til frakt, også utenfor selskapet. Hva vet du om hva Tesla har råd til? Jo flere biler de leverer, desto mer tjener de jo. Ser for meg møtene på Tesla når Bergen ringer og sier at de har 6-9 måneder ventetid på verksted og at de må ha flere mekanikere. "Hva, flere mekanikere, igjen? Vi har jo bare doblet antall biler på ett år?" eller "Hva, trenger vi flere diesel lastebiler til å bli kvitt bilene vi slenger sammen, du fikk jo nettopp 30 ekstra frakt biler?" Utrolig at noe slikt kan være et problem. Only in Musk world. Ja, det er tydeligvis bare Musk som klarer å sette nye produksjons- og salgsrekorder? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hvorfor var du på servicesenteret i Salt Lake City? Jobber du for Tesla? Bor du i USA? Jeg var på jobb i statene, men jeg jobber ikke for Tesla. Jeg håpte å få øye på noen model 3 før jeg skulle fly hjem, og det fikk jeg i stor skala Kjempe fornøyd med den lille omkjøringen der. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Ja, det er tydeligvis bare Musk som klarer å sette nye produksjons- og salgsrekorder? Det er veldig rart at slike ting, som bør være pnilig åpenbart, er et problem for en produksjonsbedrift. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 The Blame Game Continues... Musk blames a trailer shortage for Tesla's Model 3 delivery delays. Auto haulers are dubious Lenke til kommentar
MortenL Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Det er jo allerede konkludert med at strømnettet er tilstrekkelig dimensjonert for en total elektrifisering av bilparken. https://www.nve.no/nytt-fra-nve/nyheter-energi/stromnettet-er-klar-for-elbilene/ Dette får meg til å fundere på hvor mye oljeforbruk som egentlig kommer til å gå bort om alle kjører el-bil. Er energien i olja så oppskrytt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Dette får meg til å fundere på hvor mye oljeforbruk som egentlig kommer til å gå bort om alle kjører el-bil. Er energien i olja så oppskrytt? Oljeprisen holdes jo allerede kunstig høy i pris... 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Det er veldig rart at slike ting, som bør være pnilig åpenbart, er et problem for en produksjonsbedrift. Ja, det som er "pinlig åpenbart" i etterpåklokskapens lys er jo veldig nyttig når man sitter midt i det og ikke har fasiten. Det Tesla gjør nå er noe få har gjort før dem. The Blame Game Continues... Musk blames a trailer shortage for Tesla's Model 3 delivery delays. Auto haulers are dubious Så, enda en artikkel med en haug med folk som tror og synser. FUD som vanlig. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Ja, det som er "pinlig åpenbart" i etterpåklokskapens lys er jo veldig nyttig når man sitter midt i det og ikke har fasiten. Det Tesla gjør nå er noe få har gjort før dem. Det er altså få som har produsert biler og sendt dem ut til kunder før, i verdenshistorien? 4 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 The Blame Game Continues... Musk blames a trailer shortage for Tesla's Model 3 delivery delays. Auto haulers are dubious Hmmmm dette minner meg om noe. Noen som husker når "norske havner ikke hadde kapasitet til et par Teslaer men tusenvis av VW og Toyota"? Og når du spurte havnen så var de sånn ??????????. Så av alle biler som selges i USA så klarer ALLE andre å finne biler til å frakte dem. Selv de billigste bilene. Derimot så har store Tesla med fine skinnende biler problemer med å finne noen. I Norge "måtte" de bruke superbillige biler og sjåfører fra øst-Europa som ikke fulgte loven engang. Ånei, Tesla måtte bryte Norges lover, fordi de var ingen annen måte å frakte biler selv om alle andre klarer. Produsenter som selger biler til 200K finner fraktselskap, men produsenten som selger biler til 1 mill klarer ikke.. Jeg mener enhver som kjenner Elon vil ikke si dette var en overraskelse. Jeg skrev det jo før her et sted. Det er ikke det at det mangler. Det er det at Tesla må prøve å selge masse biler for å gå i pluss, så det er panikk. Derimot om de skal gå i pluss kan de ikke betale ekstra for en kort 2 ukers kontrakt med selskap for billeveranse. Det kutter i marginene. Men de vil jo ikke fortelle kundene at de ikke har penger nok til den raske måten så de må vente ekstra. Det å bare skrive løgn på Twitter er mye bedre. Så kommer fansen og forsvarer. Selv om sånn ingen andre holder på slik i hele verden. Kun Tesla. Og selvfølgelig ALLTID noen andre sin feil. Noen folk her forsvarer Tesla over norske myndigheter. Galskap. Greit å like bilselskap, men å sette bilselskap fra USA ledet av en fyr som Elon over eget land.... Oljeprisen holdes jo allerede kunstig høy i pris... Og høyere vil den bli Du bør være glad, da tjener vi mer penger. Og folk får mindre lyst til å bruke olje fordi den er dyr. Win-win. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Og høyere vil den bli Du bør være glad, da tjener vi mer penger. Og folk får mindre lyst til å bruke olje fordi den er dyr. Win-win. Sålenge de klarer å hindre folk i overprodusere, ja. Bør være glad? Hvem har sagt at jeg ikke er glad? Store deler av pengene jeg har tjent i livet kommer fra den bransjen. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Sålenge de klarer å hindre folk i overprodusere, ja. Bør være glad? Hvem har sagt at jeg ikke er glad? Store deler av pengene jeg har tjent i livet kommer fra den bransjen. Vel oljeprisen er jo kunstig høy nettopp fordi noen land holder igjen produksjon med vilje. Problemet da er at OPEC landene lett kan krasje oljeprisene for å få folk til å holde på fossilbruk lengre om de får stor konkurranse fra el da. De bryr seg null og ingenting om miljøet. Og de fleste landene der bryr seg ikke om egne innbyggere engang. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Vel oljeprisen er jo kunstig høy nettopp fordi noen land holder igjen produksjon med vilje. Problemet da er at OPEC landene lett kan krasje oljeprisene for å få folk til å holde på fossilbruk lengre om de får stor konkurranse fra el da. De bryr seg null og ingenting om miljøet. Og de fleste landene der bryr seg ikke om egne innbyggere engang. Nei, den er kunstig høy for OPEC har satt krav om det. Man får ikke produsere så mye som en ønsker, hadde folk gjort det hadde prisen rast. Det er alt for mye olje og vi blir mindre og mindre avhengig av den, hadde prisen rast kunne vi dog gjerne kvittet oss med kull en gang for alle. Det hadde vært fint. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Nei, den er kunstig høy for OPEC har satt krav om det. Man får ikke produsere så mye som en ønsker, hadde folk gjort det hadde prisen rast. Det er alt for mye olje og vi blir mindre og mindre avhengig av den, hadde prisen rast kunne vi dog gjerne kvittet oss med kull en gang for alle. Det hadde vært fint. Blir verden mindre avhengig av den? Sist eg såg har oljeforbruket vore jamt stigande heile veien. Eg var av den oppfatning at OPEC kontrollerer produksjonen for å unngå overproduksjon fordi det kan bli utvinna og produsert olje i ei grad som aukar fortare enn forbruket går opp. At produksjonen blir avgrensa betyr ikkje nødvendigvis at verda blir mindre avhengig av den, men like gjerne av at det potensielt kan bli produsert meir enn det blir brukt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Blir verden mindre avhengig av den? Sist eg såg har oljeforbruket vore jamt stigande heile veien. Eg var av den oppfatning at OPEC kontrollerer produksjonen for å unngå overproduksjon fordi det kan bli utvinna og produsert olje i ei grad som aukar fortare enn forbruket går opp. At produksjonen blir avgrensa betyr ikkje nødvendigvis at verda blir mindre avhengig av den, men like gjerne av at det potensielt kan bli produsert meir enn det blir brukt. Nei det har jeg ikke sagt, men i fremtiden kan vi bli det. Mye av oljen går til transport, når dette minker vill også behovet minke. Det gjør ikke det pr i dag. En kan da fjerne kull slik at behovet for olje går opp igjen osv. Poenget var bare at oljen er overpriset i dag pga OPEC. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Nei, den er kunstig høy for OPEC har satt krav om det. Man får ikke produsere så mye som en ønsker, hadde folk gjort det hadde prisen rast. Det er alt for mye olje og vi blir mindre og mindre avhengig av den, hadde prisen rast kunne vi dog gjerne kvittet oss med kull en gang for alle. Det hadde vært fint. Nei det har jeg ikke sagt, men i fremtiden kan vi bli det. Mye av oljen går til transport, når dette minker vill også behovet minke. Det gjør ikke det pr i dag. En kan da fjerne kull slik at behovet for olje går opp igjen osv. Poenget var bare at oljen er overpriset i dag pga OPEC. Korleis skal ein elles tolka det første sitatet? At verda på sikt blir mindre avhengig av klart. Det vil uansett avgrense seg sjølv når reservene byrjar å bli tomme, men forhåpentlegvis har me klart å avvenne oss med petroleumsprodukter i stor grad før den tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå