Gå til innhold

Telia - VOLTE - 4G tale

Anbefalte innlegg

ICE introduserte VOLTE i juni 2018.

@Hedonism: listen over steder med VOLTE er et grovt understatement. F.eks. er VOLTE tilgjengelig i mange av Oslos satelittkommuner: Bærum, Lørenskog, Skedsmo, Fet, Rælingen, Oppegård, Ski... bare for å nevne de stedene jeg har testet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe kunnskap om Ice og Xiamoi men det er feil at de ikke har VoLTE. Jeg har VoLTE aktivt i skrivende stund med Ice på min Samsung Note 9. Dette fungerer kun i enkelte storbyer per idag og da kun når tilkoblet Ice sitt mobilnett, når du roamer på Telia sitt nett så har de ikke støtte for VoLTE. De har hatt VoLTE i flere måneder allerede.

Her kan du lese mer om Ice sin støtte for VoLTE:

https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Du har helt rett, de har støtte for 4G-tale i noen utvalgte byer. (jeg må ha misforstått det Ice kommuniserte mot meg).

Fortsatt er det en gåte om noen har ringt over VoLTE med en Xiaomi telefon i Norge, spesielt med tanke på at de operatørene jeg har vært i dialog med(Telia og Ice), sier at i og med at de, per dags dato, ikke har et samarbeid med Xiaomi,så fungerer ikke VoLTE på disse telefonene.

I og med at Xiaomi for "fullt" inntar det norske markedet, flere norske nettbutikker har solgt disse telefonene i lengre tid, Tek.no har hatt haugevis av Xiaomi telefoner til test, så er nok ikke et samarbeid med norske operatører så langt unna. Til de av dere som ikke har prøvd Xiaomi telefoner: Dere får SINNSYYYYYYKT mye telefon for pengene. Har hatt 4-5 modeller de siste årene. Påse at dere kjøper en med "Global ROM", ellers kan dere risikere å kjøpe en telefon uten Google Play osv, en som er ment for et "kommunistisk" land, med masse begrensninger, nesten ubrukelig telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...