LD93 Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Trenger en second opinion fra dere her Skal pendle ca 10km tur retur til jobb fremover. Det er ikke aktuelt å gå denne distansen i snø og slafs. Så jeg har gått med tanken om 2 ting siden det er hva jeg selv har funnet frem til 1: Kjøpe en Renault Twizy 2: Kjøpe en el sykkel som tar vinterføre ( Typisk El-Fatbike osv ) Pros n cons av hva jeg finner av info -Twizy har nada mulighet til barnesete bak ? Har en 1 åring som må til BHG hver dag -Fatbikes er kronglete å ha med barnesete? Samt du står fortsatt i fare for regn og møte på jobb klissvåt Har noen tips til noe annet jeg kan se på ? Trenger et transportmiddel som ikke er så dyrt, helst holder meg og ungen tørr. Samtidig som det ikke er av største laget En liten "elbil" vil være litt i største laget :/ Jeg har en bitteliten plass på siden av rekkehuset som jeg kan akkurat få en twizy/motorsykkel inn.. Har sett litt på muligheten med en 3hjuling, men ser heller ingen gode løsninger med tanke på et lite barn :/ PS: Veien til barnehagen krever ikke mer enn maks 50km/t og tar 4 min med bil ( om vinteren blir gåveien umulig ) Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Hvis du ikke har plass til bil så er det vel bare et brukbart alternativ, elsykkel og bekledning etter været. Hvis de er sånn noenlunde flinke til å brøyte der du ferdes så burde det gå bra med vanlig elsykkel med piggdekk. Jeg har selv en tysk? kalkhof elsykkel med vanlige dekk og bruker piggdekk på vinteren uten noe særlig problem. Valgte krankmotor pga kraft til å trekke minsten i sykkelvogn opp bakkene, og det fungerer veldig bra, selv med to passasjerer. Med krankmotor får også motoren hjelp av girene. Vi valgte dameramme siden kona også bruker den og det er mye enklere å gå av og på da med sykkelvogn eller barnesete. Valgte også internt gir i mavet pga mindre utsatt for slitasje og problemer og i tillegg trenger vi ikke så mange gir når vi har motor, holder i massevis med 7. Valgte en med stort batteri siden jeg har 15 km hver vei til jobb og ville ha litt margin til den blir eldre. Klarer greit to ganger til/fra jobb, men lader alltid opp igjen etter en slik tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå