Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen erfaring med Smoothwall og CNet nettkort?

Anbefalte innlegg

Hvorvidt nettkortene blir gjenkjent og funker greit med tilgjengelige drivere er kanskje et generelt Linux problem, men for praktiske formål: Er det noen som har erfaring med å installere Smoothwall på en maskin med nettkort fra CNET (Pro200)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey.

Ja, Smoothwall er veldig genial på det feltet for den er den eneste distro'en jeg har vert borti som faktisk finner CNet Pro200 kortet med en gang. Det funker glatt som bare det.

BTW, Smoothwall rokker :wink:

Lenke til kommentar

Hva er det du har, grapz, som ikke jeg har?

Oppmuntret av dine opplysninger satte jeg inn 3 stk Pro200 kort i kassen som jeg ikveld begynte å installere Smoothwall 0.9.9 på, men Smoothwall finner ikke et eneste ett!

Ikke står CNet-kortene på listen heller som man kan velge manuelt fra.

Er det noen som vet om man kan angi en annen korttype som Linux kjenner igjen, eller hvilke helmanuelle settinger man må foreta??

Lenke til kommentar

Hvis andre skulle komme bort i dette problemet, så vil Smoothwall deteketere CNet kort, som DM9102 fra Linux' nettkort liste.

Problemet viste seg i dette tilfellet å være at den klarte ikke å svelge unna mer enn ett CNet-kort om gangen.

Når vi startet med ett kort, istedet for tre, gikk auto-detekteringen greit. Vi slo deretter av PC'en installerte ett kort til som også ble autodetektert, og etter en reboot tok vi det tredje kortet også , og fortsatt funket auto-detekteringen. Så var det bare å kjøre videre med oppsettet. :smile:

Takk til alle de som hjalp meg!

Edit:

Det kan ha vært et forhold til som kan ha bidratt til at det til slutt funket greit:

Da vi skulle starte opp med bare ett kort, ble dette av rent praktiske årsaker flyttet til et annet PCI-spor. (Jeg tror maskinen regner det som spor 1)

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-09 09:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...