Seawanderer Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Jeg er på jakt etter en ny mobil etter å ha brukt S5 active siden den kom ut... kanskje på tide å få seg ny tlf nå ja... Men ja, jeg er ikke så himla kravstor hva det ang. av specs osv., men har disse kriteriene: - kurant til både browsing og lett spilling (spiller browserspill for det meste) - må ha god kamera til både selfies og bilder generelt (reiser en del, så da blir det mange bilder av de jeg er med, stedene og selfies) - bør ha god kamera til filming også. høyhastighet er bra det også. - bør ikke koste mer enn 3000kr - android - bør være solide hakk bedre enn S5 active...... Har googlet meg frem til både Honor 10 og P10 som de beste alternativene, men H10 er en solid smule utenfor prisklassen min, dessverre. Har dere noen andre alternativer til H10, eller? Endret 24. september 2018 av Seawanderer Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Med så stramt budsjett og høye krav til kamera kan du kanskje vente til black friday når du har gått så lenge med den? Honor 10 er uten OIS. Lenke til kommentar
Seawanderer Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Med så stramt budsjett og høye krav til kamera kan du kanskje vente til black friday når du har gått så lenge med den? Honor 10 er uten OIS. aha så den kommer uten operativsystem? og ja, kan godt vente til BF. kommer det noen solide tilbud da, kanskje? men har du noen andre alternativer til H10 da? Endret 24. september 2018 av Seawanderer Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 aha så den kommer uten operativsystem? optical image stabilization Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Sjekk om du får en god pris på LG G7 ThinQ på finn. Denne var på 2 for 1 tilbud for noen uker siden. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Jeg syns Motorola G4 tar gode bilder. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 (endret) G4 tar helt ok bilder. Første gen Pixel ligger til 2990. Treffer på alle punkter, men har ikke et moderne design (ligner på iPhone). Meget gode kamera og ren Android Endret 25. september 2018 av steikemeg Lenke til kommentar
Seawanderer Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Hva med Pixel 2 XL 64gb? en venn som kjøper tlf på ebay, fikk den ulåst for drøye 4000kr. er ikke det verdt pengene siden jeg ikke har behov for norsk språk på tlf uansett, eller? ja, garantien kan forsvinne og greier, så det er jo risken. men ser jo at den går for dobbelt så lav pris som her til lands... og hva tenker dere om Honor 10 vs Pixel 2 XL mtp prisforskjellen og det telefonen har? Honor 10 virker jo å ha alt det Pixel XL 2 har, men til langt mer overkommelig pris + bedre selfie-kamera? Endret 26. september 2018 av Seawanderer Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Du kan jo sjekke ut Motorola G6 plus. Den bør gi mye kamera for pengene. Dessverre er den nok ikke like solid som active-telefonene til Samsung da den har glass på begge sider... Best kamera for pengene er muligens Galaxy S8 til 4500kr, men det sprenger jo budsjettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Skal du ha en mobil med bra kamera til filmoptak, så er det dyre toppmodeller som gjelder. Idag kan de fleste budsjett og mellomklassemobiler ta bra bilder. Men de faller igjennom som en elefant på tynn is når det gjelder videoopptak. Da er det Samsung og iPhone som gjelder dessverre. Selv LG G7 som er helt ny har skuffende videoopptak. Min gamle S7 er flere hakk bedre, både på detaljer, flyt og farger. Endret 28. september 2018 av Slettet-BnKsB4Fg0P Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hva med Pixel 2 XL 64gb? en venn som kjøper tlf på ebay, fikk den ulåst for drøye 4000kr. er ikke det verdt pengene siden jeg ikke har behov for norsk språk på tlf uansett, eller? ja, garantien kan forsvinne og greier, så det er jo risken. men ser jo at den går for dobbelt så lav pris som her til lands... og hva tenker dere om Honor 10 vs Pixel 2 XL mtp prisforskjellen og det telefonen har? Honor 10 virker jo å ha alt det Pixel XL 2 har, men til langt mer overkommelig pris + bedre selfie-kamera? Du kan selvfølgelig ha norsk språk på telefonen selv om den er kjøpt fra USA.Pixel 2 XL er en suveren telefon. Vet ikke om du mente at Honor eller Pixel har best selfie kamera, men Pixel 2 er kjent for suverene kamera, så om Honor har bedre, så blir jeg imponert. Hadde kjøpt Pixel ti av ti ganger. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 (endret) Samsung Galaxy S7 til 2990 er vel den med best kamera? Samsung A modeller er også ikke så verst. Huawei P10 Lite Nokia 7 Plus Motorola Moto G6 Plus Motorola Moto G5S Plus Motorola Moto X4 LG G6 Google Pixel Google Pixel XL Xiaomi Redmi 5 Plus Xiaomi Mi A1 Xiaomi Mi A2 Lite Xiaomi Mi A2 (Edit: Jeg har ikke tatt selfie-kamera med i vurderingen) Ellers er her mange gode telefoner men jeg er usikker på kamera og video. https://www.prisjakt.no/category.php?m=s334318124&o=tillv_pop_produkt_namn Endret 2. oktober 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Hadde satset på en S7, en LG G6 eller en Google Pixel av de du linker til her. Huawei har bra kamera på toppmodellene, men de billigere er en del svakere. Og de er heller svake på videoopptak. Selv de dyreste faktisk. Sony skryter av å ha bra kamera, men jeg kjenner ingen som er enig med dem. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Her er en rangering av foto og video kombinert: https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/ Her er kun video vurdert: https://www.rrfedu.com/blog/2018/02/26/smartphone-filming/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå