Spillebulle Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hei, jeg har en Tandberg Huldra 10 med 2 originale Tandberg høyttalere, den ene av høyttalerene høres rar ut med mindre bass og er mer uklar. Jeg har prøv å bytte hvilken utgang på forsterkeren den står i, byttet phonokabel, og byttet mellom om den står i høyre eller venste utgang. Hvis noen har noen ideer på hvordan jeg kan fikse dette vil jeg være veldig takknemlig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Det mest rasjonelle er å se seg om etter nye høyttalere på finn.no. Dersom det er mindre bass, er det nok membran som er gåen. Du kan bytte bare element. Sjekk her: https://www.facebook.com/groups/384524585035495/ Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Og finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.93&lat=60.3304&lon=5.0761&product_category=2.93.3906.53&q=tandberg&sub_category=1.93.3906 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 For å finne ut hva som er galt må du ta en visuell inspeksjon av membran. Det hender opphenget smuldrer opp. Så kan du dytte forsiktig på membran for å se om den beveger seg fritt. Neste steg er å skru ut elementene og inspisere innsiden. Man kan måle om spolene har forbindelse. Og man kan også sjekke delefilteret. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Delefilteret ervell bare en kondensator i serie med diskant på disse. Basser har spole i serie og de ryker sjelden. Men har faktisk sett det i Cervin Vega-høyttalere i en fest-buss. Åpn opp og se. Vi venter i spenning! Lenke til kommentar
Spillebulle Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 Delefilteret ervell bare en kondensator i serie med diskant på disse. Basser har spole i serie og de ryker sjelden. Men har faktisk sett det i Cervin Vega-høyttalere i en fest-buss. Åpn opp og se. Vi venter i spenning! Desverre ser det ut som jeg ikke kan åpne den uten å bøye mesh metallet som liger utenpå og jeg vet ingenting så jeg vet egentlig ikke hva jeg ville sett etter uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå