Gå til innhold

Frakte stor samsung tv liggende?

Anbefalte innlegg

Spurte både på Power og Hifi klubben og de sa QLED tv kunne fraktes liggende hvis man var forsiktig og avstanden ikke var veldig lang....videre så måtte skjerm siden vende opp og underlaget plant.
Men på eska så står det fraktes stående og stroppet fast.
Etter alt surret med Posten og levering av ny tv så er jeg skeptisk til å bruke dem igjen....at sjåførene overhodet ikke skjønte norsk gjorde ikke saken bedre.
Hva mener dere om frakt av tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spurte både på Power og Hifi klubben og de sa QLED tv kunne fraktes liggende hvis man var forsiktig og avstanden ikke var veldig lang....videre så måtte skjerm siden vende opp og underlaget plant.

Men på eska så står det fraktes stående og stroppet fast.

Etter alt surret med Posten og levering av ny tv så er jeg skeptisk til å bruke dem igjen....at sjåførene overhodet ikke skjønte norsk gjorde ikke saken bedre.

Hva mener dere om frakt av tv?

Legg noe mykt under tvn har frakter flere liggende kjør forsiktig så går det nok veldig greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg dyttet oleden inn i bagasjen men fikk ikke igjen bakluka. Løsningen var at jeg la enden opp på seteryggen, uten støtte i midten under, og kjørte pent hjem. Ikke helt i henhold til instruks men fjernsynet virker enda!

Når jeg tenker på det i etterkant er det nok ikke anbefalt, men det virket helt logisk når stå og peste med den svære esken i regneværet og en altfor liten bil, og egentlig ville hjem å se fjernsyn så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Er det noko problem so lenge det ikkje er eit plasma-fjernsyn då?

En LCD-TV er i praksis en diger glassplate fylt med flytende krystaller.

Når den ligger vil massesenteret for glassplaten ende opp i senter festet i rammen langs kanten, og da skal det en litt hard dump/hull i veien for at en 65" eller (spesielt) 75" vil knuse.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Plasma kunne man ikke frakte liggende? De ble ødelagt av væske Plasmavæske eller noe sånt.. Har Oled samme problem?

Man skulle ikke gjøre det, men frakta min plasma liggende. Gikk helt fint. Var dog en ganske kort kjøretur.

Tror det meste handlet om vekta på glasset.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke kjører over fartsdumper i 60km/t skal det gå greit..  TVn i seg selv tar ikke skade av å ligge, men kan være utsatt for skade om det blir noen G krefter mens den er liggende... Men det er jo alltids en større rissiko å frakte skjermer liggende, de blir utsatt for krefter de ikke er laget for å tåle...

Lenke til kommentar

Man skulle ikke gjøre det, men frakta min plasma liggende. Gikk helt fint. Var dog en ganske kort kjøretur.

Tror det meste handlet om vekta på glasset.

Jeg har flyttet min nå aldrende plasma TV(egentlig monitor) 3 ganger liggende, siste gang over 3 timer kjøring, ser ikke ut til å ha tatt noe skade(vertfall ikke noe synlig). Nesten litt synd at den ikke har blitt ødelagt da jeg definitivt trenger en unnskyldning til å kjøpe en nyere.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jeg har flyttet min nå aldrende plasma TV(egentlig monitor) 3 ganger liggende, siste gang over 3 timer kjøring, ser ikke ut til å ha tatt noe skade(vertfall ikke noe synlig). Nesten litt synd at den ikke har blitt ødelagt da jeg definitivt trenger en unnskyldning til å kjøpe en nyere.

Det er stor risk for at væsken i Plasma knuser skjerment.. Tror det har med tyngden til væsken å gjøre... Jeg har hørt i grapevina at om du har vært blond nok til å flytte plasma liggende... Så skal du la tvn stå en stund før du slår den på...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Plasma kunne man ikke frakte liggende? De ble ødelagt av væske Plasmavæske eller noe sånt.. Har Oled samme problem?

Man kunne ikke frakte plasma-TVer liggende siden selve plasma-panelet i skjermen var av glass. Legger man den ned kommer det i spenn og kan sprekke.

Det er ikke væske i plasma-TVer. Det er gass. LCD (inkl. LED og QLED)-skjermer inneholder væske.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...