Redaksjonen. Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Chery etablerer europeisk utviklingssenter. Lanserer bil i 2020.Denne SUV-en blir første elbil fra det kinesiske bilmerket i Europa Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Ingen verksteder. Bruk og kast. Når den går i stykker krøller du den sammen og kaster den i søpla. 3 Lenke til kommentar
avo Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Usj ja, blir litt som iPhone og annet ræl som er laget i Kina... 5 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Usj ja, blir litt som iPhone og annet ræl som er laget i Kina... Det er kvalitetssikret og designet av amerikanere. STOR forskjell. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Hvis de har for dårlig kvalitet blir de ikke solgt. Hvorfor ville de sagt de skal selge dem om de ikke engang var lovlig å selge? De fleste biler kan du vel kjøpe på nettet? Betyr ikke at du ikke får service av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Det er kvalitetssikret og designet av amerikanere. STOR forskjell. 3. største mobilselskapet i Norge i antall nye solgte mobiler er Huawei. Kvalitetssikret og designet av kinesere. Du kan fortsatt få service og reparasjon. Jeg vet ikke om du tror de ikke har verksted i Kina eller noe? Toyota, KIA, Hyundai osv. startet jo alle med å lage dårlig kvalitets biler, en grei andel kopiering osv. Og nå selger de ganske så greit i Europa. Bra med servicesenter overalt. Og kvaliteten på bilene er og veldig bra. Før så sa folk at om det var japansk så var det søppel. Nå sier folk at om det er japansk er det bra kvalitet. Før sa folk om det er koreansk så er det søppel, nå sier folk at om det er koreansk så er det bra kvalitet. Nå sier folk om det er kinesisk så er det søppel, hva vil folk si om 5 år? 10 år? Hvis det er noen bilprodusenter som sliter med kvalitet må det jo være de fra USA. Kineserne er helt nye med å lage biler, mangler erfaring, kunnskap osv. USA har alt, stjal tom alt Tyskland hadde etter WW2. Likevel er Europa, Japan og Korea på topp. Amerikanske biler selger generelt dårlig i Europa. Så jeg ville ikke akkurat si at det er sånn veldig kvalitetstegn bare fordi et amerikansk selskap har designet. Det er varierende hva kvalitet du får fra USA. 7 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 (endret) Først snakket du om elektroniske produkter, nå er du tilbake på biler igjen? Uansett: Vi snakker om biler nå. Ikke biler om kanskje 20-30 år når kineserne har fått opp standarden. Endret 25. september 2018 av l0mf0mgl0mbl0og Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Sånn som de europeiske produsentene sover i timen og trenerer en mer gjennomført utrulling av elbiler over et større modellspekter, så ser jeg ikke bort i fra at kineserne er i stand til å handle, og ikke minst levere, og spise markedsandeler ganske fort. De vil nok bli forsøkt latterliggjort og diskreditert av trauste europeiske miljøer (muligens med rette, i alle fall innledningsvis), men på sikt er det ingen ting som tilsier at kineserne ikke klarer å lage like gode, kollisjonssikre og driftssikre biler. Selv om jeg kjenner litt på en fordomsfull skepsis selv, så håper jeg samtidig at et kinesisk "angrep" på det europeiske markedet kan sette en støkk i de europeiske produsentene og vekke dem ut av dvalen. Det hadde de europeiske produsentene fortjent. 1 Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Denne Kinesiske bilen fikk i hvertfall bra score i NCAP: https://www.euroncap.com/en/results/qoros/3-sedan/8887 Så de klarer å lage sikre biler, men er nok mye ræl også ja. 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Først snakket du om elektroniske produkter, nå er du tilbake på biler igjen? Uansett: Vi snakker om biler nå. Ikke biler om kanskje 20-30 år når kineserne har fått opp standarden. Selvfølgelig vil de være lavere kvalitet i forhold til andre biler. Det vil jeg hvertfall tro. Jeg sier om du ser til mobil og telekom er allerede Kina på kvalitetsnivå med markedsledere.Utviklingen går raskt. Vi snakker ikke 20-30 år. Og selv biler med dårlig kvalitet har fortsatt service og reparasjon. Tror du folk som kjøpte Toyota, KIA, Hyundai i starten var veldig skuffet over sine kjøp? Joda, ikke like bra biler som andre valg, men om det koster betydelig mindre så er det fortsatt verdt det for mange. De fleste land i Europa har ikke folk like god råd som i Norge og. Det å si at "det er fra Kina så det er bare billig søppel" er en tankegang som gjør at kineserne plutselig sitter på 10% markedsandel og du lurer på hva som skjedde. Huawei har veksttall på noe rundt 40% hvert år. Har ikke tatt dem mange år fra å være et billigmerke ingen kjenner til å lage toppmodeller med høye slagstall i Europa. Så det å ignorere denne lanseringen og mene dette er søppel er definitivt å ignorere historie, ignorere nåværende trender. Skal vi ta et mer lignende eksempel se på kinesiske høyhastighetstog. De prøvde å lage 100% kinesisk. Ikke høy nok kvalitet. Så signerte de kontrakter med selskaper som Siemens. Nå får de deler og lisensierer teknologi av dem, mens det de kan lage selv lager de selv. Essensielt samme med biler. De har lagd biler sammen med europeerne i evigheter nå. De klarer ikke å lage like gode biler, men det er ingen problem i å f.eks kjøpe motorer ol fra europeeiske selskap, og da er plutselig ikke forskjellen så stor lengre. 3 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Ja, jeg må si at ditt resonnement er fornuftig! We shall see 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Kinesiske biler har altfor dårlig kvalitet og kollisjonssikkerhet til å kunne selges i Vest-Europa. Kjøpe bil på Internett - hva med service og reparasjoner? Dette høres ut som repeat fra da Kia, Hyundai og flere andre koreanske selskaper prøvde å etablere seg i Europa. Få gode resultater i krasjtester, og spesielt i EuroNCAP, og lever bilene billigere enn konkurrentene, samt pøs på med inkluderte funksjoner, så vil de mest sannsynligvis lykkes greit, selv om det kan ta litt tid. BD-avspiller med DAB+ og tilkoblede skjermer for passasjerer, AC også for de i baksetet, oppvarmede bakseter, flaskeholdere for alle, og USB-uttak for lading, eventuelt holdere med innebygget QI-lader. Pøs så videre på med innebygget navigasjon, gjerne basert på Google Maps, en god app for fjernstyring og masse andre komfortfunksjoner. Kineserne har allerede, etter et spedd forsøk, funnet ut at dårlige resultater i EuroNCAP er dårlig karma for å klare å komme seg inn i markedet, så jeg tror de har oppfattet poenget. De bilene som kommer snart, er nok tilpasset spesielt for det Europeiske markedet. Høyere sikkerhet enn i lokalt marked og andre asiatiske markeder, bedre komfort for personer litt høyere enn den gjennomsnittlige kineser, og som sagt mere snacks for den gadgethungrige. Endret 26. september 2018 av Snowleopard Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Det er kvalitetssikret og designet av amerikanere. STOR forskjell. Tja, jeg har nok en anelse om at Kineserne også kan, men bare heller har valgt å fokusere på pris. Amerikanske produkter er ikke nødvendigvis så mye å skryte av de heller. Dette handler nok mer om hvilket marked produktene er produsert for. Kineserne produserer lavprisprodukter for lavpris markeder, men også gode kvalitetsprodukter, da til en litt annen pris. Personlig er jeg ingen fan av Apple etter Steve Jobs, men kvaliteten er bra. Ja de er bare laget i Kina, men for eksempel Lenovo er kinesisk. De lager mye rart, fra ræl til de beste Thinkpadsene. De er kvalitet tvers igjennom. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Det er kvalitetssikret og designet av amerikanere. STOR forskjell.3. største mobilselskapet i Norge i antall nye solgte mobiler er Huawei. Kvalitetssikret og designet av kinesere. Du kan fortsatt få service og reparasjon. Jeg vet ikke om du tror de ikke har verksted i Kina eller noe? Toyota, KIA, Hyundai osv. startet jo alle med å lage dårlig kvalitets biler, en grei andel kopiering osv. Og nå selger de ganske så greit i Europa. Bra med servicesenter overalt. Og kvaliteten på bilene er og veldig bra. Før så sa folk at om det var japansk så var det søppel. Nå sier folk at om det er japansk er det bra kvalitet. Før sa folk om det er koreansk så er det søppel, nå sier folk at om det er koreansk så er det bra kvalitet. Nå sier folk om det er kinesisk så er det søppel, hva vil folk si om 5 år? 10 år? Hvis det er noen bilprodusenter som sliter med kvalitet må det jo være de fra USA. Kineserne er helt nye med å lage biler, mangler erfaring, kunnskap osv. USA har alt, stjal tom alt Tyskland hadde etter WW2. Likevel er Europa, Japan og Korea på topp. Amerikanske biler selger generelt dårlig i Europa. Så jeg ville ikke akkurat si at det er sånn veldig kvalitetstegn bare fordi et amerikansk selskap har designet. Det er varierende hva kvalitet du får fra USA. Dette var som jeg skulle ha skrevet det selv Lunaris. Trodde ikke jeg skulle si det noen gang! Godt levert! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå