Gå til innhold

Kompilere .net-prosjekt hele tiden?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ganske ny innen .net og har noen noob-spm. 

 

1. Når man jobber med .cs-filer, så må man kompilere hele tiden? Ikke bare lagre?

2. Har forstått det slik at man ikke trenger å kompilere når man jobber i .cshtml-filer. Kan det påvirke prosjektet som sådan? Få feil under kompileringen?

 

Takk på forhånd :)

Endret av webliz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.cs-filer må kompileres til DLL eller EXE-filer for å kunne brukes.

.cshtml-filer kompileres av webserveren når du laster sida og behøver dermed ikke kompileres på samme måte. Visual Studio kjører syntakssjekker på .cshtml-filer og kan dermed gi feilmeldinger under kompilering, dog har jeg sett at VS ikke er 100% konsekvent her. VS kan da altså gi feilmelding, men så lukker jeg filen og kompilerer på nytt, og jeg får ingen feilmeldinger lenger, og jeg åpner websida og alt fungerer som det skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.cs-filer må kompileres til DLL eller EXE-filer for å kunne brukes.

.cshtml-filer kompileres av webserveren når du laster sida og behøver dermed ikke kompileres på samme måte. Visual Studio kjører syntakssjekker på .cshtml-filer og kan dermed gi feilmeldinger under kompilering, dog har jeg sett at VS ikke er 100% konsekvent her. VS kan da altså gi feilmelding, men så lukker jeg filen og kompilerer på nytt, og jeg får ingen feilmeldinger lenger, og jeg åpner websida og alt fungerer som det skal.

 

Takk for svaret. :) Prøver å kompilere kun .cs-fila, men får opp masse feil på diverse cshtml-filer. Ikke mitt prosjekt i grunn, men jeg får altså ikke kompilert selve cs-filen pga feil i cshtml-filer. Har ikke oppe noen andre filer uten om cs-filen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...