kremt Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Sirkuset rundt Musk fortsetter, denne mannen er SYK etter oppmerksomhet 8 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 The stable genius... 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Musk bare gir og gir. 7 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Tesla er ikke dømt for svindel, og det var vel heller ikke noen "siktelse" for "svindel".Å sammenligne en tweet om sikret finansiering med å forfalske regnskapstall er rimelig tåpelig. Men det er er jo krisemaksimering som vanlig. Modus operandi. Business as usual.Er ikke denne FUDen oppbrukt? Det er jo gamle artikler som shortere som saksøker Tesla. Men søksmålene ble jo avvist av retten, i det minste de som er omtalt så langt. Nå som Tesla ikke engang ble dømt i denne saken blir det nok ikke lettere å komme igjennom med disse grunnløse søksmålene.Shorterne får saksøke så mye de vil. Men det er unektelig ganske patetisk å bli så grinete fordi de tapte kampen mot Tesla igjen.Jada jøssda. Mannen er tydligvis ikke så smart som du skal ha det til. Nå er han i gang igjen med mere bensin på «bålene» og til shorterenes gevinst. https://www.bloomberg.com/news/videos/2018-10-05/elon-musk-throws-tweet-shade-at-sec-tesla-falls-again-video Endret 5. oktober 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Hvorfor siterer du meg for å spamme med noe som dine medspammere allerede har spammet om? Det du skriver har ikke noe med det du siterer å gjøre. Endret 5. oktober 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) Hvorfor siterer du meg for å spamme med noe som dine medspammere allerede har spammet om? Det du skriver har ikke noe med det du siterer å gjøre. Du siterte meg først med «din spam» og dessuten kan jeg ikke se Blomberg reportasjen vært postet . Se den.... Endret 5. oktober 2018 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Sett de nye Musk Tweetsene? Går ut mot shortere. Sier shorting burde være ulovlig. Kaller SEC "Shortseller Enricment Comission". Virker som om noen ikke har lært noe som helst. Hvor lenge til neste gang Musk skriver noe som får Tesla aksjen til å gå ned 10%? 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Aksjen gikk neppe ned på grunn av noen tweets. Det er mer sannsynlig at den gikk ned fordi en shorter som har tapt stort på å shorte Tesla gikk ut i media og spådde dommedag igjen. Han har alltid tatt feil hittil, men han kommer jo med noe negativt så da er media mer enn villige til å slippe ham til. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Så ikke aksje er ned på tweets. Jeg skrev "hvor lenge til neste gang TSLA går ned pga Musk tweet?" Der "hvor lenge til" ikke er "nå". Det hjelper om du leser hva jeg skrive og ikke hopper til konklusjoner. 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Aksjen gikk neppe ned på grunn av noen tweets. Det er mer sannsynlig at den gikk ned fordi en shorter som har tapt stort på å shorte Tesla gikk ut i media og spådde dommedag igjen. Han har alltid tatt feil hittil, men han kommer jo med noe negativt så da er media mer enn villige til å slippe ham til.Haha 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Så ikke aksje er ned på tweets. Jeg skrev "hvor lenge til neste gang TSLA går ned pga Musk tweet?" Der "hvor lenge til" ikke er "nå". Det hjelper om du leser hva jeg skrive og ikke hopper til konklusjoner. Du skrev: "Sett de nye Musk Tweetsene?" Så: "Hvor lenge til neste gang Musk skriver noe som får Tesla aksjen til å gå ned 10%?" Men fortsett med bortforklaringer. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Haha Hva mener du? Mener du at Einhorn ikke gikk ut mot Tesla igjen? Jeg skjønner ikke hva du mener med bildet, men krisemaksimererne har det med å trolle en del har jeg skjønt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Hva mener du? Mener du at Einhorn ikke gikk ut mot Tesla igjen?Jeg skjønner ikke hva du mener med bildet, men krisemaksimererne har det med å trolle en del har jeg skjønt.Einhorn? Hvem bryr seg om han, annet enn Musk-fans? Det er liten tvil om at Musk dikterer kursen med sine tweeter. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Aksjen gikk neppe ned på grunn av noen tweets. Det er mer sannsynlig at den gikk ned fordi en shorter som har tapt stort på å shorte Tesla gikk ut i media og spådde dommedag igjen. Han har alltid tatt feil hittil, men han kommer jo med noe negativt så da er media mer enn villige til å slippe ham til. 6 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Elsker og shorter-logikken. Sånn om flere folk shorter så betyr det at markedet tror kursen vil gå ned. Og folk shorter av en grunn. Det er ingen som shorter for å shorte. Bare tilfeldigvis går og shorter Tesla en dag for gøy. Det er som når jeg ser på Gordon Ramsey og han spør eierne "hva er problemet her" Og så sier de "mangel på kunder" Nei du sier ikke det..., men en må jo finne ut grunnen til at det er mangel på kunder. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Elsker og shorter-logikken. Sånn om flere folk shorter så betyr det at markedet tror kursen vil gå ned. Og folk shorter av en grunn. Det er ingen som shorter for å shorte. Bare tilfeldigvis går og shorter Tesla en dag for gøy. Det er som når jeg ser på Gordon Ramsey og han spør eierne "hva er problemet her" Og så sier de "mangel på kunder" Nei du sier ikke det..., men en må jo finne ut grunnen til at det er mangel på kunder. Nå er jo mangel på kunder det minste problemet Tesla har:) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Experts — including Warren Buffett — say short selling can be beneficial for markets "The situations in which there have been huge short interests very often — very often have been later revealed to be frauds or semi-frauds,” Warren Buffett said during Berkshire Hathaway's annual shareholder meeting in 2006." 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Einhorn? Hvem bryr seg om han, annet enn Musk-fans? Det er liten tvil om at Musk dikterer kursen med sine tweeter. Jo, det er stor tvil om det. Tweetene som liksom skal "diktere kursen" faller som regel sammen med ting som det jeg nevnte. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Experts — including Warren Buffett — say short selling can be beneficial for markets "The situations in which there have been huge short interests very often — very often have been later revealed to be frauds or semi-frauds,” Warren Buffett said during Berkshire Hathaway's annual shareholder meeting in 2006." Ja, som for eksempel Amazon, som en stund tok over som den mest shortede aksjen? Men hva har dette med frivillige Tesla-eiere som hjelper forhandlerne med å få unna nye biler å gjøre? Åja, selvsagt. Krisemaksimering. Modus operandi. Business as usual. For nå er Tesla bare svindel og de selger egentlig ingen biler og det er egentlig ingen etterspørsel, osv. osv. osv. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Shortere shorter selskap de tror har for høy verdi. Finnes dokumentar om shortere på Netflix. De shorter kinesiske aksjer. Fordi noen tar kinesiske aksjer inn på børs i USA. Selskapet i Kina faker dokumenter som de sender til USA, ikke kinesiske myndigheter. Da blir de tatt. Shortere finner bevis på at selskapet sine tall ikke stemmer. Kursen stuper. Ting som dette er det nyttig å ha shortere til. Rydde markedet for slikt. Fordi SEC gjør ingenting. Og generelt er børsverdien i dag de fleste steder i verden alt for høy i forhold til reelle verdiene. Og det å ha for høye aksjeverdier er skummelt. Shanghai-børsen er et eksempel i nyere tid. Latterlig økning i alle aksjer til unaturlige nivåer. Om myndighetene ikke grep inn hadde vi hatt børskrakk i Kina. Mange selskaper som FB, SNAP, AMZN, TSLA osv er teknologi-baserte selskaper med en evaluering som er langt over noen tall for omsetning skulle tilsi. Får du for mye av dette og systemet vil falle sammen på et punkt. Og da går alle disse aksjekursene langt ned til hva de faktisk produserer da børskrakk = ingen tror på fremtiden. Alle selskap blir evaluert til ca hva de tilbyr i dag. Og da mister folk MYE penger. Blir shorting ulovlig så vil aksjekursene stige mye mer. Og vi er i langt større fare for å komme i total kollaps territorium... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå