hekomo Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Dette er en løgn. Oppkjøpsprisen på 420$ var det Musk selv som fant på. Det intense hatet ditt gjør at du ikke klarer å skjønne hva jeg snakker om. Tallet var ikke et tilfeldig tall han fant på, tatt ut av løse luften. Det var basert på aksjekursen den dagen, med en påslag på 20%. Ergo ikke et tilfeldig tall, men et tall basert på aksjekursen. Altså ikke noe han bare fant på, men noe han regnet seg til. Han brukte 20% fordi han mente at dette var et normalt påslag. Så heller ikke dette har han tatt ut av løse luften. Så kan det hende han tar feil, men det er irrelevant for akkurat denne diskusjonen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Så du mener 20% + 1 USD fordi kjæresten liker det tallet (420) Ikke 1 USD. Aksjekursen 2. august + 20% ble 419,448 eller noe slikt. Et tall som ser veldig "avrundbart" ut. Jeg mener normal pris for en banan er 50 kr. Det er ikke noe jeg har funnet på. Hvor har jeg det fra? Nei si det, men jeg mener det, så siden jeg mener det er det ikke noe jeg har funnet på! Men du vet at en banan ikke koster 50 kroner. Du tror ikke helt ærlig og redelig at den gjør det. Så dette gjør deg bare løgnaktig. Hvis Musk derimot ærlig trodde (eventuelt visste) at 20% påslag er normalt, så snakker du tull som vanlig. Han svindlet jo beviselig aksjemarkedet med å si "funding secured". Det gjorde han beviselig ikke, da han hadde interessenter som var villige til å stille med finansiering. Hvorfor lyver du hele tiden? Endret 29. september 2018 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Her er det en tidligere SEC council mener om søksmålet: Det at han sier Musk kan definitivt vinne dette søksmålet sier litt, når SEC vinner omkring 95% av søksmålene sine. Et interessant poeng her ja - hvis man skal tolke "secured" ut ifra regler i finsansmarkedet, så må man vel også tolke "considering" på samme måte? Og de som er i finansmarkedet vil da sannsynligvis vite at når noe er under vurdering så er ikke detaljene på plass. Altså vil "considering" fortelle investorer at "funding secured" ikke betyr at de har undertegnet noen kontrakt enda fordi hvis man har kontrakt på det så er man ikke lenger i vurderingsfasen. Så skal man være skikkelig anal på terminologi og regler så har ikke Musk gjort noe galt fordi meldingen klart og tydelig viste hvilken del av prosessen de var i. Dermed har han per definisjon og etter de faktiske forhold ikke villedet noen eller kommet med uriktig informasjon. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Et vitne? Ja, det var akkurat det du leste så ser ikke helt hvorfor du stiller spørsmålet.. Så om jeg sier jeg mener banan sin normale pris er 50 kr, så for å finne ut om det var noe jeg fant på eller ikke så er det null poeng i å se på prisen for banan. Nei, det vi trenger er en person som kan vitne mot meg og si jeg fant det på? Selvfølgelig om jeg bare finner på noe så går jeg ikke rundt og sier at det var bare noe jeg fant på, så da trenger vi altså et vitne som har lest Elon Musks tanker før vi kan endelig bevise at han bare fant det på. Som selvfølgelig er umulig. Dermed kan det ikke bevises noengang. Ifølge deg da. Eller noen i Tesla kan bare gå til en avis og bare si Elon sa han bare fant det på, og da tror du det? Du kan ha en helt feil oppfatning av hva banan prisen er ja, og du har ikke nødvendigvis funnet det på det er bare ditt inntrykk. Det er ingenting galt med det, folk gjør det hele tiden. Men jeg har feks ingen aning hva en banan koster, så jeg må finne på noe om jeg får spørsmålet og må svare en pris. Evt kan jo Elon Musk ta en løgndetektor test eller en psykisk evaluvering, det vill nok gi noe svar. Men jeg ser ikke poenget, det er ikke ulovlig å verken finne på noe slikt eller ha en feiloppfatning. Det er det som kom etterpå som er saken. Tror vi er ferdig å diskutere dette jeg. Men ja her har vi det jeg mente med ikke vits å diskutere med noen som ikke aksepterer fakta. Hva enn som skjer så kommer du med en grunn til at det ikke er sånn. Du sier så, men det er absolutt ingen fakta på bordet uten om "jeg mener det er rett". Men for all del, jeg ønsker også stoppe denne diskusjonen.. Hvis det er noe jeg ikke fikk med meg, så tror jeg det er best om du spør meg igjen. Ja dette skjer ofte ser det ut til. Nei, det har jeg ikke tenkt til. Jeg viser til en deal som er i samme området ja. Fordi den viser at +20% ikke er normalt. Bare noe han fant på. Du kan ikke si at du så en deal for 15%, en på 25%, en på 26% en på 19% og så tenke, ja 20% virker normalt. Pluss 1 USD da siden det vil nok kjæresten like. Basert på objektiv analyse btw. Ikke noe jeg fant på, neida. Dette er sånn alle gjør. Jada. Profesjonell CEO her. Hvordan viser en deal i 20% området at det ikke er normalt? Har du hatt statistikk? Den viser akkurat det. Men, du mener at det ikke er 20% som er normalt, det må en analyse til. Det forstår jeg også, men det mener Musk altså at han ikke var klar over, evt at han har tatt sin egen analyse og mener den bør ligge runt 20%. Du, CEO? Så ja, Elon har kanskje sendt en mail til noen folk. Derimot så spurte han ingen om Tweeten sin i det hele tatt. Ikke hva Tesla ønsker som pris. Ikke noe som helst. Kun Elon Musk ene og alene som bestemte seg for at 420 er prisen, basert på tall han selv har funnet på. Sjefene i Tesla var svært forvirret og hadde ikke peiling på hva som skjedde, beviselig. Etter det så måtte de begynne å hyre inn selskap osv til å hjelpe dem. Før det selvfølgelig ble avlyst da det hele er en katastrofe siden det ikke var noen avtale om noe som helst. At han ikke spurte om hjelp til å lage en tweet betyr ikke at de ikke har diskutert prisen osv. Han har opplyst dem om de samme planene lenge før tweeten kom. Jeg gidder seriøst ikke denne itterereingen igjen, tror det meste er sagt. Du får fortsette alene om du ikke kommer med noe nytt. Bør forøvrig lese dokumentet også, for det er åpenbart at du ikke har helt oversikt. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Det intense hatet ditt gjør at du ikke klarer å skjønne hva jeg snakker om. Tallet var ikke et tilfeldig tall han fant på, tatt ut av løse luften. Det var basert på aksjekursen den dagen, med en påslag på 20%. Ergo ikke et tilfeldig tall, men et tall basert på aksjekursen. Altså ikke noe han bare fant på, men noe han regnet seg til.Hva er det med folk? Det spiller da null rolle hvorvidt Musk kastet terning eller en rosa elefant fortalte ham beløpet i fylla. Det fantes ikke noe bud på $420 så da er tallet per definisjon funnet på. Han brukte 20% fordi han mente at dette var et normalt påslag. Så heller ikke dette har han tatt ut av løse luften. Så kan det hende han tar feil, men det er irrelevant for akkurat denne diskusjonen. Denne diskusjonen handler om SEC som vil hive han ut som CEO nettopp fordi $420 er funnet på. Med andre ord kan det ikke bli mer relevant. Endret 29. september 2018 av uname -l 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Hva er det med folk? Det spiller da null rolle hvorvidt Musk kastet terning eller en rosa elefant fortalte ham beløpet i fylla. Det fantes ikke noe bud på $420 så da er tallet per definisjon funnet på. Denne diskusjonen handler om SEC som vil hive han ut som CEO nettopp fordi $420 er funnet på. Med andre ord kan det ikke bli mer relevant. Saudierne sa at de ville akseptere et rimelig forslag, og +20% er helt normalt i et oppkjøp, dermed kan man konkludere at de ville akseptere dette. Søksmålet forsøker ikke engang å argumentere for at Saudierne ikke ville akseptert $420. Endret 29. september 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Saudierne sa at de ville akseptere et rimelig forslag, og +20% er helt normalt i et oppkjøp, dermed kan man konkludere at de ville akseptere dette. Søksmålet forsøker ikke engang å argumentere for at Saudierne ikke ville akseptert $420. Har du en kilde for det her utenom den 100% etterrettelige Musk selv? 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Har du en kilde for det her utenom den 100% etterrettelige Musk selv? Kilde på hva? Les søksmålet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Hva er det med folk? Det spiller da null rolle hvorvidt Musk kastet terning eller en rosa elefant fortalte ham beløpet i fylla. Det fantes ikke noe bud på $420 så da er tallet per definisjon funnet på. Nei, tallet er ikke funnet på. Det er regnet ut fra aksjekursen 2. august. Denne diskusjonen handler om SEC som vil hive han ut som CEO nettopp fordi $420 er funnet på. Med andre ord kan det ikke bli mer relevant. I tilbudet fra SEC ønsket de bare at han skulle trekke seg som styreformann i to år, men han kunne fortsette som CEO. Og så var det den lille boten han måtte ha betalt da. Det SEC reagerer på er vel "funding secured", som jeg har forklart må ses i kontekst av "considering" som kommer rett før. En investor som leser "considering" må nødvendigvis vite at det betyr at man er på et nivå i prosessen der det ikke er undertegnet noen kontrakt enda. Endret 29. september 2018 av hekomo Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Kilde på hva? Les søksmålet. Ja, der står det ""In truth and in fact, Musk had not even discussed, much less confirmed, key deal terms, including price, with any potential funding source."" 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Ja, der står det ""In truth and in fact, Musk had not even discussed, much less confirmed, key deal terms, including price, with any potential funding source."" Det står også: "According to Musk, at the close of the July 31 meeting, the lead representative of the Fund asked Musk to tell the Fund how he wanted to do a going-private transaction and represented that so long as the terms were “reasonable,” the Fund would be fine with them." SEC argumenterer ikke for at Saudierne ikke sa dette. Det er ikke i disputt. Musk fikk tilnærmet "carte blanche", tok den og løp. Lenke til kommentar
missi Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Det intense hatet ditt gjør at du ikke klarer å skjønne hva jeg snakker om. Tallet var ikke et tilfeldig tall han fant på, tatt ut av løse luften. Det var basert på aksjekursen den dagen, med en påslag på 20%. Ergo ikke et tilfeldig tall, men et tall basert på aksjekursen. Altså ikke noe han bare fant på, men noe han regnet seg til.Han brukte 20% fordi han mente at dette var et normalt påslag. Så heller ikke dette har han tatt ut av løse luften. Så kan det hende han tar feil, men det er irrelevant for akkurat denne diskusjonen. Tja... Dette trenger litt flere fasetter... https://www.dailymail.co.uk/news/article-6218015/Elon-Musk-wanted-impress-girlfriend-420-weed-joke.html 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Det står også: "According to Musk, at the close of the July 31 meeting, the lead representative of the Fund asked Musk to tell the Fund how he wanted to do a going-private transaction and represented that so long as the terms were “reasonable,” the Fund would be fine with them." SEC argumenterer ikke for at Saudierne ikke sa dette. Det er ikke i disputt. Musk fikk tilnærmet "carte blanche", tok den og løp. Jeg tror du har misforstått. Det er ikke opp til SEC å motbevise alt Musk sier. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Jeg tror du har misforstått. Det er ikke opp til SEC å motbevise alt Musk sier.Det er opp til SEC å bevise at Musk har begått svindel. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Søksmålet beviser ikke at Musk har begått svindel. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Det er opp til SEC å bevise at Musk har begått svindel. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Søksmålet beviser ikke at Musk har begått svindel. Kjøpte ikke du aksjer på høy kurs basert på at du minst ville få tilbake $420 for dem når Tesla ble tatt av børs? 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) Kjøpte ikke du aksjer på høy kurs basert på at du minst ville få tilbake $420 for dem når Tesla ble tatt av børs?Ja, men det gjør meg ikke noe at jeg kan forvente å få solgt de til høyere enn $420 på et senere tidspunkt. Jeg støtter Musks avgjørelse om å ikke ta Tesla av børs, da jeg ikke kunne ha fortsatt som aksjonær. Endret 29. september 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Tja... Dette trenger litt flere fasetter... https://www.dailymail.co.uk/news/article-6218015/Elon-Musk-wanted-impress-girlfriend-420-weed-joke.html Eh ja, han ønsket å runde opp fra 319,448 (20% over kursen 2. august) til 320. Som jeg allerede har påpekt. Følger du ikke med i det hele tatt? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Du kan ha en helt feil oppfatning av hva banan prisen er ja, og du har ikke nødvendigvis funnet det på det er bare ditt inntrykk. Det er ingenting galt med det, folk gjør det hele tiden. Men jeg har feks ingen aning hva en banan koster, så jeg må finne på noe om jeg får spørsmålet og må svare en pris. Evt kan jo Elon Musk ta en løgndetektor test eller en psykisk evaluvering, det vill nok gi noe svar. Men jeg ser ikke poenget, det er ikke ulovlig å verken finne på noe slikt eller ha en feiloppfatning. Det er det som kom etterpå som er saken. Tror vi er ferdig å diskutere dette jeg. At han ikke spurte om hjelp til å lage en tweet betyr ikke at de ikke har diskutert prisen osv. Han har opplyst dem om de samme planene lenge før tweeten kom. Tror du misforstår. Mener ikke det er ulovlig å finne på en pris. Det er helt greit. SEC har tatt det med bare for å styrke sitt søksmål om at det ikke var noen avtale. Det var ingen pris som noen hadde kalkulert. Det var ingen pris noen var blitt enige om. Tallet var kun noe Musk fant på. Og det er sikkert innenfor normalområdet men 20% er ikke en standard. Det ligger ingen utredning bak tallet. Det er bare det at selv en så liten detalj som dette klarer altså folk å nekte for at skal stemme. Om han fant på prisen eller ei er rimelig irrelevant for saken. Som sagt i YT klippet postet over. Det meste av dokumentet inneholder irrelevant fakta. De har det kun med for å vise Elon sin karakter. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Tror du misforstår. Mener ikke det er ulovlig å finne på en pris. Det er helt greit. SEC har tatt det med bare for å styrke sitt søksmål om at det ikke var noen avtale. Det var ingen pris som noen hadde kalkulert. Det var ingen pris noen var blitt enige om. Tallet var kun noe Musk fant på. Og det er sikkert innenfor normalområdet men 20% er ikke en standard. Det ligger ingen utredning bak tallet. Det er bare det at selv en så liten detalj som dette klarer altså folk å nekte for at skal stemme. Om han fant på prisen eller ei er rimelig irrelevant for saken. Som sagt i YT klippet postet over. Det meste av dokumentet inneholder irrelevant fakta. De har det kun med for å vise Elon sin karakter. Jeg nekter ikke for at det ikke stemmer, det har jeg allerede sagt. Men du misser en del info på veien, det har du jo innrømmet selv også. Jeg mener bare at det at det er oppfunnet er en påstand som Musk fraskriver seg, derfor må det bevises om den skal stemme. Hadde han sagt, "ja jeg fant det bare på" så hadde det ikke vært noen sak. Men han mener at han baserte det på hva han mente var normalt. Akkurat som når en I usa for noen uker siden trodde jeg bodde i byen Norge i Danmark. Det var ikke noe han fant på, han viste bare ikke bedre. Kanskje har noen fortalt han det tidligere, kanskje har han bare missforstått noe i livet. Men det var ikke noe han bare fant på i det vi snakket om Norge, det kan iallefall ikke påvises siden han sa i etterkant at han hadde trodd dette hele livet og lærte noe nytt. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Han mener at han baserte det på hva han mente var normalt. Det er jo det samme si at du fant på et tall du mente virker rimelig. Bare skrevet på en annen måte. Du skriver liksom han fant det på, men han fant det ikke på i samme innlegg. Hvis noen mener du bor i byen Norge i Danmark må de jo ha funnet det på. Det stemmer ikke. Så de må jo ha diktet opp at dette gir mening selv. Ellers så har de fått det fra noen andre som har diktet det opp. Uansett noe som er oppfunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå