Gå til innhold

Nå skal frivillige Tesla-eiere hjelpe forhandlerne få unna nye biler

Anbefalte innlegg

Tesla-hatet mitt? Ikke ilegg meg meninger jeg ikke har. 

Dette er løgnen din. Han hadde ikke snakket med Saudiene eller andre investorer om å ta selskapet av børs til 420$/aksje. Les kilden jeg postet. Der får du hele greia i kronologisk rekkefølge. 

Han hadde ikke finansieringen i orden, les kilden jeg postet. Han løy.

Det intense hatet ditt gjør at du går helt av skaftet. Jeg har ikke påstått at han hadde avtalt prisen med saudiene. Jeg sa at han la på 20% på dagens aksjekurs og rundet opp. Det var i det minste det han sa.

Så hvis det ikke er sant så er det uansett ikke jeg som lyver, da løgn forutsetter at man skriver noe man vet ikke stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det intense hatet ditt gjør at du går helt av skaftet. 

Spar meg for disse patetiske hersketeknikkene. 

Du har sagt følgende:

Prisen er ikke noe han bare fant på.

Dette er en løgn. Oppkjøpsprisen på 420$ var det Musk selv som fant på.

When he made these statements, Musk knew that he had never discussed a going-private transaction at $420 per share with any potential funding source, had done nothing to investigate whether it would be possible for all current investors to remain with Tesla as a private company via a “special purpose fund,” and had not confirmed support of Tesla’s investors for a potential goingprivate transaction.

Du har også sagt følgende:

Eh nei, han hadde finansieringen hvis han trengte den. Saudiene ba jo på sine knær om å få ta Tesla av børs. Så han løy slett ikke.

Kilden min viser tydelig at dette ikke er tilfelle. Ingen finansiering var på plass. Så her lyver du igjen.

Bare så det er klinkende klart: I finansverden så betyr ikke "funding secured" at du kun har hatt en løs prat med et Saudi-fond. Det holder bare ikke. Han følger også opp med "Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it’s contingent on a shareholder vote", noe som beviselig er løgn. Les SEC-dokumentet.

Endret av Hiss
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kilden min viser tydelig at dette ikke er tilfelle. Ingen finansiering var på plass. Så her lyver du igjen.

Har du lest punkt 22? De var enig i oppkjøpet så lenge det var "reasonable", det de dog ikke var enig om var prisen på 420$. Dette var dog en uke før 420$ ble nevnt. 

Dette er dog Musk sine egne ord, det kommer vell frem etterhvert hvor enige de var.

Lenke til kommentar

Musk bare fant på at 20% over dagens kurs virket rimelig. Og så bare la han på 1 USD fordi det tenkte han kjæresten ville like. Selvfølgelig derimot nekter folk å akseptere dette. Tallene var helt tilfeldige, men ikke noe Musk fant på. Umulig å diskutere med sånne folk. Det står at han bare fant på en pris uten å diskutere med hverken eget selskap eller oppkjøpere eller aksjonærer. Og likevel så benekter folk at han bare fant det på? Jeg mener det er jo bare ren benektelse av fakta. Og når folk benekter fakta blir diskusjon umulig. 

Det finnes ingen basis for +20% kun Musks følelse av at det var riktig. Og + 1 USD for å få 420 USD er så uprofesjonelt at det er trist. Ikke merkelig at alle toppsjefene som faktisk er profesjonelle og kommer fra selskap med vanlige CEOer forlater skuten når toppsjefen holder på slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Musk bare fant på at 20% over dagens kurs virket rimelig. Og så bare la han på 1 USD fordi det tenkte han kjæresten ville like. Selvfølgelig derimot nekter folk å akseptere dette. Tallene var helt tilfeldige, men ikke noe Musk fant på. Umulig å diskutere med sånne folk. Det står at han bare fant på en pris uten å diskutere med hverken eget selskap eller oppkjøpere eller aksjonærer. Og likevel så benekter folk at han bare fant det på? Jeg mener det er jo bare ren benektelse av fakta. Og når folk benekter fakta blir diskusjon umulig. 

Det finnes ingen basis for +20% kun Musks følelse av at det var riktig. Og + 1 USD for å få 420 USD er så uprofesjonelt at det er trist. Ikke merkelig at alle toppsjefene som faktisk er profesjonelle og kommer fra selskap med vanlige CEOer forlater skuten når toppsjefen holder på slik.

Har du lest dokumentet? Elon brukte 20% som han mente var en normal premium(Punkt 24). Om dette stemmer skal ikke jeg begi meg ut på. Han diskuterte dette med selskap/aksjonærer(punkt 23). 

Mulig du mener det er umulig å diskutere med "sånne folk", men det er ingen tvil om at det er vanskelig å diskutere med folk som ikke leser seg opp på det de diskuterer engang. 

Lenke til kommentar

For en klovn. Ikke rart CAO forlot Tesla etter én måned.

Ikke sant. Tenk å komme inn i Tesla og CEOen din har møte med noen sjeiker fra Saudi. Du vet ikke om møte. Og plutselig skriver han på Twitter "funding secured". Alle kommer og spør deg hva dette er. Du har ingen anelse. Og antar at CEOen din er i det minste litt kompetent og faktisk har en avtale?? Og så senere finner du ut at det er ingenting. Han snakket med noen sjeiker i 45 minutter, thats it. De ble ikke enige om noe, og så bare skriver han alt det på Twitter. Og Musk har jo ikke tid til kjedelige ting som reguleringer, advokater, rettssaker. Så da sitter du der og må rydde opp i sjefen din sitt rot, fordi han er en klovn.  Istedenfor å bare få lov å gjøre jobben sin.

Det er jo samme greiene som når Trump gjør noe klovneaktig og ansatte i det hvite hus bare sitter der. Fordi Trump må ikke rydde opp i rotet han lager. Det er ansatte i det hvite hus. Og Tesla og det hvite hus har og det fil felles at de har utrolig mange folk som slutter hele tiden. Det er ikke så veldig gøy å jobbe for en klovn når du bare har lyst å gjøre jobben din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest dokumentet? Elon brukte 20% som han mente var en normal premium(Punkt 24). Om dette stemmer skal ikke jeg begi meg ut på. Han diskuterte dette med selskap/aksjonærer(punkt 23). 

Mulig du mener det er umulig å diskutere med "sånne folk", men det er ingen tvil om at det er vanskelig å diskutere med folk som ikke leser seg opp på det de diskuterer engang. 

Akkurat Elon mente det var normalt. Ergo han fant bare på det. Forstår du ikke det? Han gikk ikke til sine egne toppsjefer som driver med finans. Han hadde ikke hyret inn noe hjelp. Han fant ut helt alene at han mente dette var "normalt". Altså han bare fant på en pris. Det er jo det som står. Han fant på en pris som han personlig følte virket rimelig.

Det er IKKE slik du fastsetter pris. Du ser på tallene og finner ut hva som objektivt er en rimelig pris. Det finnes ikke noe som "normal" premium. Det er 100% basert på fremtidsutsikter.

Leste du denne delen?

which admittedly is not a great reason to pick a price.

Prisestimatet til Elon er 100% oppfunnet tall av Elon. Det finnes ikke noe bransjestandard på 20% premium. Han bare fant alt på selv. 

Jeg vet ikke hvilken del av det som er uklart for deg. Du sier selv at du ikke er klar over at noe slik som 20% premium finnes. Du bare antar likevel at det er sant? Du antar det er sant, selv om tallet er oppfunnet av en lystløgner som nå tom er siktet for løgn og bedrageri. Det er ikke. 

Så du mener 20% + 1 USD fordi kjæresten liker det tallet (420) er noe som er standard for alle selskap som går privat og helt klart ikke noe Elon bare fant på? Uten at du egentlig vet noe som helst om 20% er vanlig eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat Elon mente det var normalt. Ergo han fant bare på det. Forstår du ikke det? Han gikk ikke til sine egne toppsjefer som driver med finans. Han hadde ikke hyret inn noe hjelp. Han fant ut helt alene at han mente dette var "normalt". Altså han bare fant på en pris. Det er jo det som står. Han fant på en pris som han personlig følte virket rimelig.

Det er IKKE slik du fastsetter pris. Du ser på tallene og finner ut hva som objektivt er en rimelig pris. Det finnes ikke noe som "normal" premium. Det er 100% basert på fremtidsutsikter.

Om det er det han mener er normalt så er det ikke noe han fant på, om det er normalt vet jeg som sagt ikke. At han fant det på er en påstand som han åpenbart motstrider med de ordene han legger i det. Gikk ikke til toppsjefer? Han sendte jo mail ut til de før han i det hele tatt gikk ut med summen? 

which admittedly is not a great reason to pick a price.

Ja, den omhandler avrundingen hans og begrunnelsen for den. Den er jeg åpenbart enig i, det er nok Elon også. Men han er rar, det er det nok ingen tvil om. 

Prisestimatet til Elon er 100% oppfunnet tall av Elon. Det finnes ikke noe bransjestandard på 20% premium. Han bare fant alt på selv. 

som sagt, det aner jeg ikke. Men han mener på at han mente det iallefall. Hvor han har det i fra kommer nok frem senere. 

Jeg vet ikke hvilken del av det som er uklart for deg. Du sier selv at du ikke er klar over at noe slik som 20% premium finnes. Du bare antar likevel at det er sant? Du antar det er sant, selv om tallet er oppfunnet av en lystløgner som nå tom er siktet for løgn og bedrageri. Det er ikke. 

Jeg antar ikke at det er sant, jeg har flere ganger sagt at jeg ikke aner hva som er normalt. Jeg antar bare at Elon hadde ett inntrykk av dette, siden han sa det. Det er umulig å vite om det faktisk stemmer, da en ikke kan lese tanker(enda). Hvorfor spør du i en setning om jeg antar det er sant, også påstår du at jeg mener det er sant? Snakk om lystløgner.. 

Så du mener 20% + 1 USD fordi kjæresten liker det tallet (420) er noe som er standard for alle selskap som går privat og helt klart ikke noe Elon bare fant på? Uten at du egentlig vet noe som helst om 20% er vanlig eller ikke.

Nei jeg mener ikke det, men han mener det. Jeg har lest dokumentet. 

Lenke til kommentar

Jeg mener normal pris for en banan er 50 kr. Det er ikke noe jeg har funnet på. Hvor har jeg det fra? Nei si det, men jeg mener det, så siden jeg mener det er det ikke noe jeg har funnet på! 

Jeg skjønner definitivt nå hva du mener med argumentet ditt om han ikke har funnet på det, fordi han mener det. Nå gir alt plutselig mer mening. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener normal pris for en banan er 50 kr. Det er ikke noe jeg har funnet på. Hvor har jeg det fra? Nei si det, men jeg mener det, så siden jeg mener det er det ikke noe jeg har funnet på! 

Jeg skjønner definitivt nå hva du mener med argumentet ditt om han ikke har funnet på det, fordi han mener det. Nå gir alt plutselig mer mening. 

Det er fortsatt en påstand at det er påfunnet, til det motsatte bevist. Men det er åpenbart veldig vanskelig å få inn, så la oss la det ligge der. Jeg er åpen for at han fant det på, det er store muligheter for det. Men jeg mener det må motbevises om en skal komme med en slik påstand. 

Jeg ser du unngår alle de andre tingene du bommer på og fokuserer kun på det du mener er rett i din diskusjon, det er dårlig debattering. Spesielt når en ikke har noe grunnlag for påstandene utenom "sånn er det bare, det er åpenbart!". 

Vi kan ta det opp igjen når det er mer informasjon på bordet, da skal jeg gledelig spille med om de kommer frem til at det faktisk var slik :)

Sitering er også en fin ting..

EDIT: Når vi først er inne på det og du er så sikker i din sak så kan du jo si noe om hva som faktisk er normalt? Vise til tidligere sammenlignbare tilfeller osv? 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det at han vurderte å ta selskapet av børs er jo ikke noe absolutt og definitivt. At aksjemarkedet reagerer på det får være deres problem. Å shorte tesla er jo idiotisk, det har blitt vist gang på gang. Håpløst om Musk skal få sparken på dette mens FCC lot de som ødela økonomien i 2008 gå uten noen straff, derimot masse bonuser. 

Lenke til kommentar

Det at han vurderte å ta selskapet av børs er jo ikke noe absolutt og definitivt. At aksjemarkedet reagerer på det får være deres problem. Å shorte tesla er jo idiotisk, det har blitt vist gang på gang. Håpløst om Musk skal få sparken på dette mens FCC lot de som ødela økonomien i 2008 gå uten noen straff, derimot masse bonuser. 

Glem ikke at USA trolig er verdens mest korrupte land, bare at det er satt så godt i system og gjort lovlig. For folk som vil stjele fra andre og tjene enorme summer penger finnes det ikke noe bedre land i verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Glem ikke at USA trolig er verdens mest korrupte land, bare at det er satt så godt i system og gjort lovlig. For folk som vil stjele fra andre og tjene enorme summer penger finnes det ikke noe bedre land i verden.

Haha, virkelig? Du tror det? Utrolig hvilken boble noen lever i når folk bare leser nyheter om Norge og USA:

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fortsatt en påstand at det er påfunnet, til det motsatte bevist. Men det er åpenbart veldig vanskelig å få inn, så la oss la det ligge der. Jeg er åpen for at han fant det på, det er store muligheter for det. Men jeg mener det må motbevises om en skal komme med en slik påstand. 

Jeg ser du unngår alle de andre tingene du bommer på og fokuserer kun på det du mener er rett i din diskusjon, det er dårlig debattering. Spesielt når en ikke har noe grunnlag for påstandene utenom "sånn er det bare, det er åpenbart!". 

Vi kan ta det opp igjen når det er mer informasjon på bordet, da skal jeg gledelig spille med om de kommer frem til at det faktisk var slik :)

Sitering er også en fin ting..

EDIT: Når vi først er inne på det og du er så sikker i din sak så kan du jo si noe om hva som faktisk er normalt? Vise til tidligere sammenlignbare tilfeller osv? 

Det er ikke en påstand at det er påfunnet? Det er helt åpenbart at det er. Jeg forstår ikke hva du mener med beviser? Det finnes ingen regel om at du tar +20% premium. Så når han sier han mente dette var standard så vet du jo at han ikke har peiling på hva han snakker om og bare fant på noe. Fordi det finnes ingen normalverdi. Jeg vet ikke hva bevis du leter etter jeg? Hva er det du mener må komme som bevis før du aksepterer at Musk bare fant på noe?

Hva bommer jeg på som jeg unngår? Kanskje jeg ikke fikk det med meg.

https://www.cnet.com/news/seagate-to-go-private-in-20-billion-deal/

Her er Seagate sin deal. +26% premium. De hyrte inn en fyr som var med på dette. Så om Musk liksom skal ha diskutert med med de andre sjefene (selv om de sier de ikke har peiling på hva som skjer med det Musk skriver på Twitter), så har han åpenbart ikke hørt på dem.

Den eneste regelen er at budet ditt må bli akseptert. Det er svært få som har aksjer i et selskap som vil selge til markedspris, da de tror selskapet vil øke i verdi. Dermed må du tilby nok til at de tenker det er mer verdt å ta pengene nå fremfor å fortsette å holde aksjen. Så enkelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han svindlet jo beviselig aksjemarkedet med å si "funding secured". For å si det i dine ord, ditt problem om du ikke forstår hvordan det er galt.

FCC? Federal Communications Commission?

Uansett det at de som ødela økonomi i 2008 ikke ble tatt er ikke argument for å ikke ta Musk. Alle burde bli tatt. Problemet til Musk er at han ikke er like rik som de folka. Og de folka er ikke klovner som i full offentlighet på Twitter skriver noe som er ulovlig. De lever i stillhet utenfor offentlig lys. Når Musk havner i massemedia overalt, så har myndighetene ikke annet valg enn å faktisk følge landets lover og etterforske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke en påstand at det er påfunnet? Det er helt åpenbart at det er. Jeg forstår ikke hva du mener med beviser? Det finnes ingen regel om at du tar +20% premium. Så når han sier han mente dette var standard så vet du jo at han ikke har peiling på hva han snakker om og bare fant på noe. Fordi det finnes ingen normalverdi. Jeg vet ikke hva bevis du leter etter jeg? Hva er det du mener må komme som bevis før du aksepterer at Musk bare fant på noe?

Feks ett vitne som sier han bare fant det på. Alle folk sitter inne med inntrykk som ikke stemmer, det er helt normalt. En vet bare ikke bedre, en finner det ikke på.

Hva bommer jeg på som jeg unngår? Kanskje jeg ikke fikk det med meg.

Alt er dokumentert her, det er bare til å bla tilbake. 

https://www.cnet.com...0-billion-deal/

Her er Seagate sin deal. +26% premium. De hyrte inn en fyr som var med på dette. Så om Musk liksom skal ha diskutert med med de andre sjefene (selv om de sier de ikke har peiling på hva som skjer med det Musk skriver på Twitter), så har han åpenbart ikke hørt på dem.

Den eneste regelen er at budet ditt må bli akseptert. Det er svært få som har aksjer i et selskap som vil selge til markedspris, da de tror selskapet vil øke i verdi. Dermed må du tilby nok til at de tenker det er mer verdt å ta pengene nå fremfor å fortsette å holde aksjen. Så enkelt er det.

Nå viser du til en deal som ligger i samme område, men du mener det ikke er normalt? Hva i alle dager... 

Det er dokumentert at han ga beskjed om hva han ønsket å gjøre før det ble nevnt i offentligheten, det står i dokumentet å jeg har referert til hvor...

Lenke til kommentar

Feks ett vitne som sier han bare fant det på. Alle folk sitter inne med inntrykk som ikke stemmer, det er helt normalt. En vet bare ikke bedre, en finner det ikke på.

Alt er dokumentert her, det er bare til å bla tilbake. 

Nå viser du til en deal som ligger i samme område, men du mener det ikke er normalt? Hva i alle dager... 

Det er dokumentert at han ga beskjed om hva han ønsket å gjøre før det ble nevnt i offentligheten, det står i dokumentet å jeg har referert til hvor...

Et vitne? Så om jeg sier jeg mener banan sin normale pris er 50 kr, så for å finne ut om det var noe jeg fant på eller ikke så er det null poeng i å se på prisen for banan. Nei, det vi trenger er en person som kan vitne mot meg og si jeg fant det på? Selvfølgelig om jeg bare finner på noe så går jeg ikke rundt og sier at det var bare noe jeg fant på, så da trenger vi altså et vitne som har lest Elon Musks tanker før vi kan endelig bevise at han bare fant det på. Som selvfølgelig er umulig. Dermed kan det ikke bevises noengang. Ifølge deg da. Eller noen i Tesla kan bare gå til en avis og bare si Elon sa han bare fant det på, og da tror du det?

Men ja her har vi det jeg mente med ikke vits å diskutere med noen som ikke aksepterer fakta. Hva enn som skjer så kommer du med en grunn til at det ikke er sånn. 

Hvis det er noe jeg ikke fikk med meg, så tror jeg det er best om du spør meg igjen.

Jeg viser til en deal som er i samme området ja. Fordi den viser at +20% ikke er normalt. Bare noe han fant på. Du kan ikke si at du så en deal for 15%, en på 25%, en på 26% en på 19% og så tenke, ja 20% virker normalt. Pluss 1 USD da siden det vil nok kjæresten like. Basert på objektiv analyse btw. Ikke noe jeg fant på, neida. Dette er sånn alle gjør. Jada. Profesjonell CEO her.

The complaint also alleges Musk tweeted the statement without the input of other Tesla executives.

"At 1:00 PM EDT, approximately 12 minutes after Musk published his tweet stating, 'Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured,' Tesla's own head of Investor Relations sent a text to Musk's chief of staff asking, 'Was this text legit?'" the complaint says.

Så ja, Elon har kanskje sendt en mail til noen folk. Derimot så spurte han ingen om Tweeten sin i det hele tatt. Ikke hva Tesla ønsker som pris. Ikke noe som helst. Kun Elon Musk ene og alene som bestemte seg for at 420 er prisen, basert på tall han selv har funnet på. Sjefene i Tesla var svært forvirret og hadde ikke peiling på hva som skjedde, beviselig. Etter det så måtte de begynne å hyre inn selskap osv til å hjelpe dem. Før det selvfølgelig ble avlyst da det hele er en katastrofe siden det ikke var noen avtale om noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...