Cthulhu Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Tesla må stå på for å nå kvartalsmålene.Nå skal frivillige Tesla-eiere hjelpe forhandlerne få unna nye biler Lenke til kommentar
Populært innlegg Hopperesque Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2018 "... er ikke det eneste trikset Tesla tar i bruk for å hjelpe til med innspurten på kvartalet." Det kan en trygt si 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alf Ivar Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2018 Om jeg skulle kjøpt meg en Tesla ville jeg vært veldig glad for å få en gjennomgang av bilen med en erfaren eier. 16 Lenke til kommentar
Øystein Jakobsen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Om jeg skulle kjøpt meg en Tesla ville jeg vært veldig glad for å få en gjennomgang av bilen med en erfaren eier. Helt enig. Dette er et bra triks, hvor du snakker med faktiske folk som vet hvordan bilen oppfører seg i sludd, når det vanligvis er ledig på ladestasjoner osv osv... Spørsmålet er bare om han får gratis hjelp fra Tesla-eiere, og om han gir dem en gulrot for det? Har han nok superstjerne-status til at en loddtrekning om Musk-middag er tilstrekkelig? 2 Lenke til kommentar
Bjørn-Magnus Olsen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Om jeg skulle kjøpt meg en Tesla ville jeg vært veldig glad for å få en gjennomgang av bilen med en erfaren eier. Om du seriøst vurderer kjøpe så er det bare si fra så møter jeg deg med full gjennomgang og prøvekjøring:) 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Morten Bakke Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2018 Jeg vil ikke ha Tesla i alle fall. 11 Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Om du seriøst vurderer kjøpe så er det bare si fra så møter jeg deg med full gjennomgang og prøvekjøring:) Takk for tilbudet Lenke til kommentar
Panter 2 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Det virker som det går dårlig for oppskrytte Tesla når de må ty til dette, det virker som en vervekampanje med en lokkepremie. Om fem år er el-bil ute. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg HKS Skrevet 24. september 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2018 Det virker som det går dårlig for oppskrytte Tesla når de må ty til dette, det virker som en vervekampanje med en lokkepremie. Om fem år er el-bil ute.Om 5 år er godt over halvparten av alle solgte nye biler i Norge elbiler. Fossilbiler begynner å bli en nisje, for folk med veldig spesielle behov eller bare er sære og desperat prøver å tviholde på gammel teknologi. 13 Lenke til kommentar
FB.989411600090892 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hva med de 500 brukte Teslaene på Finn.no, nytter ikke bare kjøpe nytt for å hjelpe Tesla, tenk på alle de stakkars bileierene som ikke blir kvitt de dyre bilene sine, de trenger hjelp. 7 Lenke til kommentar
Fossilkjører :) Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Regner med Tesla eiere får betalt av Tesla hvis de selger biler. Da er jo de som en "vanlig" bilselger. Alle bileiere er vel stort sett fornøyd med bilen sin. Skulle jeg bli hyra inn av mitt bilmerke ville jeg jo helt klart skrytt min BMW opp i skyene. Beste bilen i væla den. 6 Lenke til kommentar
Leifern79 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hva med de 500 brukte Teslaene på Finn.no, nytter ikke bare kjøpe nytt for å hjelpe Tesla, tenk på alle de stakkars bileierene som ikke blir kvitt de dyre bilene sine, de trenger hjelp. Har vært behjelpelig med å kjøpe en av de:) Og med tanke på hvor lenge (les:kort) bilene ligger på nett, tror jeg ikke du skal være så veldig bekymret. Stort sett alle bilene jeg så på ble merket som solgt i løpet av et par uker. Milevis unna det jeg selv har opplevd når jeg har solgt fossiler 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hva med de 500 brukte Teslaene på Finn.no, nytter ikke bare kjøpe nytt for å hjelpe Tesla, tenk på alle de stakkars bileierene som ikke blir kvitt de dyre bilene sine, de trenger hjelp.Forventer du at det ikke skal være noen brukte Tesla til salgs på finn? Det selges ca like mye Tesla i Norge som f.eks Audi, og der det er 478 Tesla på finn, så er det 4766 Audi. Selv om man begrenser seg til årsmodell 2017 og senere (Audi har jo vært på markedet en del lengre enn Tesla), så er det da 148 stk Tesla på finn mens det er 513 Audi. Det er altså relativt få Tesla på finn, som kan tyde på at de omsettes fort. 8 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet. Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396 Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre. 8 Lenke til kommentar
TeslaMods Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) God idé! Om noen ønsker å prøvekjøre Tesla(Model S p90d) så bare si ifra. Meget morro og nogenlunde fornuftig bil Holder til i Arendal, Aust-Agder. Endret 24. september 2018 av TeslaMods 2 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Dette markedet må da snart være mettet.. Folk vil ha biler fra etablerte merker med godt forhandlernett. 6 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet. Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396 Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre. Hmn. Hvorfor er det ingen bilder av interiøret? 1 Lenke til kommentar
Kjell Irgens Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Brukt Tesla er som å kjøpe brukt truse. Mange som gjør noen horrible kjøp på bruktmarkedet. Hva med denne, 3.5 år gammel bil til ca 100 tusen over ny pris? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89022396 Eller ca samme pris som NY X75? Sjansen er stor for å bli lurt på bruktmarkedet og med de store sponsingene av rente de har gjort (pga brutalt store marginer) gjør brukt enda verre. Enig i at Tesla er dyre brukt, men den er ihvertfall ikke 100k over ny pris. S75D starter på 640000, og denne har for eksempel 7 seter (32000), dyrere felger (32000), autopilot (40000), vinterhjul (25000), premium interiør (26000) så totalt sett ca. 825000 ny. 2 Lenke til kommentar
Kim Daniel Erlandsen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Tydelig at artikkelforfatteren ikke skjønner innholdet i det som blir omtalt på Twitter. Det er slettes ikke snakk om hjelp til salg men at nye eiere skal ha gjennomgang og opplæring fra eksisterende eiere når bilene blir overlevert. Så; hele artikkelen er basert på feil og overskriften er direkte misvisende. Skjerpings! 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Enig i at Tesla er dyre brukt, men den er ihvertfall ikke 100k over ny pris. S75D starter på 640000, og denne har for eksempel 7 seter (32000), dyrere felger (32000), autopilot (40000), vinterhjul (25000), premium interiør (26000) så totalt sett ca. 825000 ny. Nå finnes det jo mere fornuftig priset model S: Tesla Model S Tesla Model S P85+ Performance 21"/ Tech / Skinn / Luft /Pano 2013, 30 800 km, kr 469 000,- Faktisk får man model X ca samme pris som model S til 700k. Tesla Model X Tesla Model X 75D 4WD 6-s 2017, 46 400 km, kr 695 000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå