akelbo Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 – Du bør ha muligheten til å spille slik du vil, sier utvikleren.I Devil May Cry 5 kan du bruke ekte penger for å oppgradere figuren din Lenke til kommentar
fruktsalatsaft Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Problemet med at noen folk ville få tak i alle egenskaper med en gang har vært løst helt uten mikrotransaksjoner før. Cheat codes. Enten spilte du spillet slik utvikler mente var riktig, ellers brukte du de innebygde, men litt gjemte, mekanikkene for å slippe å bruke like lang tid. Utviklere som påstår at de putter inn virkelige pengetransaksjoner i spillene sine for å være 'snille' er bullshit. Når en utvikler først har bestemt seg for å ha mulighet til å 'kjøpe seg forbi' visse deler av spillet, skal det utrolig lite til for å gjøre spillet litt tregere og 'grindete' enn planlagt. Da tjener de jo penger på at spillet tar litt for lang tid å spille. 7 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Med andre ord, p2w fortere? Jaja, litt mer penger gjør sikkert ingenting. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Med andre ord, p2w fortere? Jaja, litt mer penger gjør sikkert ingenting. Spillet er i hovedsak single-player, og de har ikke kommentert noe som helst om hvordam multiplayer vil bli, annet enn at den er der. Så hva har du tenkt å "vinne" her, egentlig? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Spillet er i hovedsak single-player, og de har ikke kommentert noe som helst om hvordam multiplayer vil bli, annet enn at den er der. Så hva har du tenkt å "vinne" her, egentlig? Betaler for og komme lengre med karakteren ift. vanlig spilling? Har lest feil, blir ikke p2w med samme som multiplayer. Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Med andre ord, p2w fortere? Jaja, litt mer penger gjør sikkert ingenting. Spillet er i hovedsak single-player, og de har ikke kommentert noe som helst om hvordam multiplayer vil bli, annet enn at den er der. Så hva har du tenkt å "vinne" her, egentlig? Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens 2 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Stem med lommeboka. Ikke kjøp ifra så grådige selskap. Problemet er om man kan kjøpe seg framover i spillet så kommer jeg alltid til å se for meg at spillet er urettferdig balansert for at de vil ønske at du skal bruke ekte penger på å komme gjennom det. Akkurat slik som Shadow of War og Need For Speed Payback som jeg har hørt ble utrolig grindete senere ut i spillene med mindre du brukte mer penger på dem. Begge de spillene har nå alt av mikrotransaksjoner patchet ut ifra dem og annbefaler alle å boikotte dette spillet også til det samme skjer med det og. Hva om jeg ønsker å spille Devil May Cry på nytt igjen og valgte første gang å kjøpe meg videre. Må garantert kjøpe det igjen, så screw dat shit. Tar heller laster det ned fra bukta, når de er så grådige så fortjener de det. 1 Lenke til kommentar
Durmwind Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Fanken da Capcom. Nå må jeg boikotte DMC5... Jeg gledet meg til DMC5... Mikrotransaksjoner tilfører ikke noe positivt i noen spill. 5 Lenke til kommentar
Ajaner Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 I gamle dager løste mann dette med juksekoder... 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Om noen vil bruke penger på å låse opp ting så go ahead, sålenge det ikke påvirker spillet for dem som ikke vil bruke penger. Om det er tilfellet eller ikke i dette spillet gjenstår jo å se. Lenke til kommentar
...... Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 "For å gi spillere flere valgmuligheter (til å bruke enda mer penger på ting i spillet som burde vært gratis i utgangspunktet!)". 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst? For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS. DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Flere har allerede fortalt hvorfor det er dårlig. Men kanskje det hjelper om det blir fortalt i en video. 3 Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. Problemet folk har med det er nok heller moralen i det. Det er, i business-perspektiv, en scummy ting å gjøre. Eller, det er nå såfall det jeg føler, og jeg har lest på en del forumer at andre folk misliker slik også. Du trenger ikke være enig Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Skuffende, men Capcom har prøvd seg mange ganger før. Var det ikke et av slåssespillene hvor de hadde DLC klart på spilldisken til release, men tok ekstra betalt for å låse opp innholdet. Husker det ble litt harraball. Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst? For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS. DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. Problemet med denne typen mikrotransaksjoner er at utviklerne ofte vil gjøre det mer attraktivt å betale enn å spille spillet. La oss si at du har et spill uten mikrotransaksjoner der du kan få tak i alle egenskapene i løpet av 10-15 timer med fokusert spilling for akkurat dette. Spillet gjør det bra og de utviklerne vil lage et nytt spill, men denne gangen legger de til mikrotransaksjoner slik at du skal slippe å spille så lenge for å få alt, men du er også nødt til å bruke over dobbelt så lang tid på å få like mange powerups, level eller liknende. Dette er gjort i veldig mange spill allerede, men EA gjorde virkelig det store når de lanserte Garden Warfare der spillet først kom uten mikrotransaksjoner og de senere lanserte mikrotransaksjoner som løsningen på en treg progresjon og dette ble mottatt godt. https://kotaku.com/microtransactions-coming-to-garden-warfare-this-week-t-1568326126 Det å legge opp spillet til å irritere spillerne nok til å benytte seg av mikrotransaksjonene var også grunnen til at mange ikke likte Need For Speed Payback (inkludert redaksjonen i Gamer.no). Det er mulig Devil May Cry 5 fortsatt blir bra, men det er ikke en god idé å knytte mikrotransaksjoner opp til progresjon. Jeg kan godt benytte meg av andre typer mikrotransaksjoner, men dette er en form som fort kan bli like ille eller verre enn Lootbox der du får tilfeldige ting. 1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. Aldri spilt DMC før men det handler vel om frykten om at utvikleren gjør enkelte deler av spillet ekstra kjedelig/irriterende/tidkrevende bevisst for å suge penger ut av spillerne i stedet for å utvikle noe som faktisk er gøy og interessant. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg velger å gi spillet og Capcom fingeren, fordi de har gitt meg muligheten til å gjøre med spillet som jeg vil... Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. Spill med denne typen mikrotransaksjoner lages bevisst mer grindy og kjedelig slik at du betaler for å slippe å spille de kjedelige delene. 3 Lenke til kommentar
zen master Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Pay to Win begrepet kan brukes for singleplayer også. Det det vil si da, er at du betaler for å komme deg forbi det som egentlig er et ganske flawed og upusset gameplay. Selvsagt, ingen utvikler vil frivillig innrømme dette. Det blir på samme måte som å spille et spill som er helt ødelagt og umulig å nyte uten cheats. Metal Gear Survive er et godt eksempel som blir bedre med cheats, såkalte Trainers fra CheatHappens Men hva har du tenkt å "vinne" egentlig? La oss si du betaler noen hundre spenn, får alle karakterene på maks level og går gjennom hele spillet på en halvtime. Hvordan påvirker dette meg på noe som helst vis? Hva har du "vunnet"? Gratulrer, du vant og slipper nå å spille spillet? At det er mulig å betale for å spare tid har uansett ingen sammenheng med kvaliteten på spillet. Ser ikke hvordan du i det hele tatt klarer å dra den konklusjonen. Hadde det vært tilfelle hadde vel færre giddet faktisk spille spillet, og dermed ikke betalt en krone for noe som helst? For den saks skyld, hva mener du om MMORPGer som WoW, som lar deg betale for å få en helt ny karakter opp til maks level? Dette er rene onlinespill med andre folk. Dermed kan jeg slite meg opp til maks level på vanlige måte og lære å spille karakteren min, mens du starter på scratch, betaler litt, når maks level på noen sekunder, og jeg havner i en gruppe i endgame med en fyr som ikke aner forskjellen på tanking og DPS. DMC5 er og blir single-player for de aller fleste, så jeg fatter ikke hva problemet med å betale for å bli sterkere er. problemet er jo at spillet blir lagt opp slik at du skal motiveres til å bruke penger. de lager kunstig og unødvendig "grinding" som du kan unngå med å bruke penger. og hvis de vil gi spillere mulighet til å spille som de vil, som de sier, hvorfor skal det koste penger å låse opp høy level eller hva de skal ta betalt for? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå