Gå til innhold

Morrowind

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt opp en karakter i morrowind til level 64, men det som er litt kjedelig er at jeg bare drar rundt omkring og moser alt med sverd og lignende. Det jeg vil utforske nå er hvordan man blir en magiker/ "gal vitenskapsmann" med å kaste spells, lage potions og enchante ting slik at de tingene jeg har blir enda bedre.

Problemet er bare at jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Kan noen hjelpe meg med det problemet?

Kan noen forklare meg hva disse gjør:

Illision=?

Restoration=?

Enchanting=?

Mysticism=?

Alcysm=?

Destruction=?

(er meget mulig at jeg har skrivefeil på disse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:wow:

javel...kan vel nevne at:

Jeg har en ren fighter karakter. Alt jeg er god for nå er og mose/knuse/avlive alt jeg ser med en øks/sverd/klubbe/bue eller lignende. karakteren min har aldri kastet et eneste spell mot noen, ikke mekket en eneste potion(noe som jeg ikke trenger å gjøre for å øke i lvl, så jeg kan med andre ord være på lvl64 uten å kunne en damn shit om magi) osv osv... Det jeg prøver å komme fram til er at alt jeg kan i morrowind er å gå rundt med sverd og andre våpen. Derfor spør jeg om hjelp for å kunne gjøre andre ting enn akkurat det jeg nevnte.

Ja jeg har hatt musepekern over de forskjellige tingene jeg nevnte, men jeg må ærlig innrømmme at jeg ikke helt forstår hva de mener med det, derfor spør jeg.

Har morrowind orginalt+exp så jeg har nok ikke "mistet" manualene

så... er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Problem nummer 1 når du skal være Hard-core Magiker på Morrowind er og blir Magicka (Eller mana om du vil).

Det er meget vanskelig å kun bruke magi hele spillet. Du kan med god samvittighet ta med en våpen skill på major. Short Sword eller Blunt Weapon (Så kan du bruke en stav og få litt magiker følelse over det :) ).

Ut i fra egne erfaringer fungerer kun to "magiker-typer". En som kjører hardt på Destruction og Restoration, og en som kjører på Conjuration og Illusion.

Enchanting og Alchemy er to skills du uansett vil ha.

Kjører du med Destruction og Restoration, kommer du til å trenge MASSE Mana. Det er den mest rett frem magikeren. Fyr på med mose spells, og helbred deg selv. Den andre blir litt fighter kar, da du kan summon daedric armour og weapons. Samt en haug med hjelpere.

Lenke til kommentar
Men er egentlig magikerne noe gode i forhold til warriors?

Ja. Magikere kan være mye bedre til og med. Husker at jeg tok alle fiender med et par destruction spells. En god character da vil lett lage sin egen spell med 100 poison damage per sekund i et par sekunder og drepe nesten hvilken som helst fiende forutsatt at han har nok "mana".. Det var i alle fall mye lettere med magiker enn med thief, men jeg slet ikke veldig med thief heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...