Roald Ramsdal Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Rambøll anket, nå kommer saken opp for lagmannsretten.Sivilingeniør krever 1,3 millioner i erstatning - fikk sparken på grunn av én epost Lenke til kommentar
rurr Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hadde dette skjedd i det offentlige, hadde han nå fått minst dobbelt så mye, og uten rettsak. Lenke til kommentar
MsSupporter Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Fatter ikke hvorfor oppegående mennesker bruker jobbens e-post til privat mail. (Regner en sivilingeniør som oppegående.) 7 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Fatter ikke hvorfor oppegående mennesker bruker jobbens e-post til privat mail. (Regner en sivilingeniør som oppegående.) Har stusset på det samme, men samtidig; Man anser gjerne advokater som relativt oppegående mennesker. Likevel hører man fra tid til annen om at en eller annen advokat har hevet seg på et Nigariabrev og mistet store summer. Smart på ett område betyr ikke at man er smart på et annet. Men det taler jo litt til fordel for hypotesen om affekt at han var så korttenkt at han sendte en slik henvendelse fra jobbens e-post. 3 Lenke til kommentar
76D11PEA Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg synes at lojalitet er noe man skal tjene, ikke bare kreve. En arbeidsgiver som opptrer illojalt mot sine ansatte har ingen rett til å kreve lojalitet fra dem. Her er det mye som tyder på at dette er tilfellet. Rambøll har vist nokså dårlig vurderingsevne i å la denne saken komme i retten. De burde heller enten løst saken internt eller betalt han en klekkelig som for å slutte. Uansett utfallet, er det nå allmennkjent at det er dårlig arbeidsmiljø hos Rambøll. 6 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg synes at lojalitet er noe man skal tjene, ikke bare kreve. En arbeidsgiver som opptrer illojalt mot sine ansatte har ingen rett til å kreve lojalitet fra dem. Her er det mye som tyder på at dette er tilfellet. Rambøll har vist nokså dårlig vurderingsevne i å la denne saken komme i retten. De burde heller enten løst saken internt eller betalt han en klekkelig som for å slutte. Uansett utfallet, er det nå allmennkjent at det er dårlig arbeidsmiljø hos Rambøll. Bingo. Bedrifter har som regel ingen betenkeligheter med å rævkjøre arbeiderne når det måtte passe dem, så hvorfor skulle de kunne forvente lojalitet i utgangspunktet? De må bevise at de er verdig lojalitet. Og selv da kan bedriften plutselig snu rundt og rævkjøre arbeiderne, gjerne med en spikerklubbe. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hadde dette skjedd i det offentlige, hadde han nå fått minst dobbelt så mye, og uten rettsak. Petter Nome fikk fyken fra NRK. Husker ikke om han fikk noe erstatning. Fatter ikke hvorfor oppegående mennesker bruker jobbens e-post til privat mail. (Regner en sivilingeniør som oppegående.) Ikke jeg heller.For det første så er det masse ekstra problemer med email om man bytter jobb. Og hvorfor vil man ha email som kan leses av sjefen? Og det er så mye lettere å plukke ut dritt-mail som Netflix og Skatteetaten om disse kommer til jobbmail, når man vet at man ikke skal ha noen mailer fra disse på jobbmailen. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Jeg synes at lojalitet er noe man skal tjene, ikke bare kreve. En arbeidsgiver som opptrer illojalt mot sine ansatte har ingen rett til å kreve lojalitet fra dem. Her er det mye som tyder på at dette er tilfellet. Rambøll har vist nokså dårlig vurderingsevne i å la denne saken komme i retten. De burde heller enten løst saken internt eller betalt han en klekkelig som for å slutte. Uansett utfallet, er det nå allmennkjent at det er dårlig arbeidsmiljø hos Rambøll. Bingo. Bedrifter har som regel ingen betenkeligheter med å rævkjøre arbeiderne når det måtte passe dem, så hvorfor skulle de kunne forvente lojalitet i utgangspunktet? De må bevise at de er verdig lojalitet. Og selv da kan bedriften plutselig snu rundt og rævkjøre arbeiderne, gjerne med en spikerklubbe. Enig. Lojalitet er et tveegget sverd. ‘Selvfølgelig’ skal man som arbeidsgiver forvente lojalitet, men det er ikke selvskrevet at lojalitet varer evig. Spesiellt ikke om det er ting som får ansatte til å føle seg skjøvet til siden på en eller annen måte. -Menneh... ...Mannen burde jo brukt privat epost. Jeg ville koke det ned til folkeskikk. Man sitter ikke og klipper tånegler i stua til andre når man er gjest. Men fyringsgrunnlag? Nei, men siv. ing.’en kan trygt begynne å se seg etter nytt arbeid. Å fornærme værten betyr din besøkstid er vel overstått. Du er ikke kastet ut, men du må godt gå nå, hurtigts mulig. -Der er døra. -Å komme etterpå og kreve penger for egen frekkhet viser liten modenhet. 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (Regner en sivilingeniør som oppegående.) Dumt å ha sånne fordommer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå