Sjetta Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hei! Etter litt frem og tilbake ser jeg meg nødt til å prøve å spørre her på forumet før det evt. blir verksted. Russegruppa mi kjøpte en Volkswagen Caravelle, 1995 modell, 77hk diesel sist uke. Den startet lett og skulle i følge selger være i god stand, selv om jeg regner med de fleste som skal selge russebil hevder det Vi kjørte den fra Kristiansand til Stavanger uten noen som helst problemer. Vi fikk først problemer dagen etterpå når vi skulle starte den for å flytte den. Da ville den ikke starte. (Selvfølgelig er det strøm på batteriet og diesel på tanken hvis noen skulle være så smarte å foreslå dette ) Tenkte at det kanskje var dieselen som rant tilbake og at dieselpumpen var gåen. Men både dieselpumpen og glødepluggene er nylig byttet. Synes det er veldig rart at den ikke vil starte i det hele tatt og lurte på om dere har noen erfaringer eller tips? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Går motoren rundt når dere prøver å starte? Hvordan sjekket dere batteriet i så fall? 1 Lenke til kommentar
Sjetta Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 Motoren går rundt ja. Er relativt nytt batteri. Har ladet batteriet siste dagene i tillegg. Kan være dårlig batteri ,men det virker usannsynlig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Ok. Dette er en gammel bil og feilkodeavleser vil ikke hjelpe. Luft i diesel Startsperre som har slått seg vrang. (Vil kinne, men ikke starte og ikke eksos) Et verksted bør fjerne startsperre fra dieselpumpen. Gåen sikring for glødeplugger (Ha alltid en sånn i reserve.) [Eksos, ikke start. Kaldt. ] Vann i diesel Feilfylling Kommer det eksos når du kinner? Lenke til kommentar
Sjetta Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 Kommer eksos ja Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 OK, da er det håp. Da sjekker vi sikring på glødeplugger. Ikke uavnlig at den ryker rett etter nye og strømhungrige glødeplugger som mates av et friskt batteri. Få hjelp av en som ikke er rødruss som kan bruke multimeter. Mål at glødeplugg har 12 v under gløding. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Disse bilene her har egen reim til dieselpumpa. Hvis det er noen som ikke har hatt ordentlig utstyr som har skifta pumpe, så er det ganske opplagt hvorfor den ikke starter. Jeg regner med at det har blitt kaldere hos deg nå enn når du henta den og kjørte den sist? Dermed er det nok feil timing på dieselpumpa som gjør at den ikke starter når det blir kaldere. Disse motorene er veldig følsomme for feil på tenninga og timinga må justeres med måleur. 2 Lenke til kommentar
Sjetta Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 Tusen takk for svar Skal sjekke alt dere har listet opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå