ShakyLuigi Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hei,Jeg har følgende oppsett TV: Samsung UE55KS7005UXXE 55'' Forsterkeren: NAD AV Surround Receiver T748. PS4 PS4'en er koblet til forsterken med HDMI. Fra forsterkeren går det en HDMI kabel til TV'en. Jeg har også en optisk kabel som går fra tv'en til forsterkeren, så jeg får lyd fra surround anlegget når jeg ser Netflix eller NRK. Problem: Jeg vil se f.eks. Netflix. Da starter jeg opp appen fra tv'en, og starter en serie. Da har jeg ingen lyd. Jeg stopper avspillingen og går tilbake til hovedmenyen på Netflix, og starter den samme serien igjen. Da har jeg lyd. Det samme gjelder om jeg vil se NRK. Starte serie, gå ut, starte igjen. Og spotify fra Tv'en. OG når jeg starter et spill på PS4'en. Jeg greier ikke å finne noen som har hatt samme problem. Er det noen her som har vært borti noe lignende før? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hei, Jeg har følgende oppsett TV: Samsung UE55KS7005UXXE 55'' Forsterkeren: NAD AV Surround Receiver T748. PS4 PS4'en er koblet til forsterken med HDMI. Fra forsterkeren går det en HDMI kabel til TV'en. Jeg har også en optisk kabel som går fra tv'en til forsterkeren, så jeg får lyd fra surround anlegget når jeg ser Netflix eller NRK. Problem: Jeg vil se f.eks. Netflix. Da starter jeg opp appen fra tv'en, og starter en serie. Da har jeg ingen lyd. Jeg stopper avspillingen og går tilbake til hovedmenyen på Netflix, og starter den samme serien igjen. Da har jeg lyd. Det samme gjelder om jeg vil se NRK. Starte serie, gå ut, starte igjen. Og spotify fra Tv'en. OG når jeg starter et spill på PS4'en. Jeg greier ikke å finne noen som har hatt samme problem. Er det noen her som har vært borti noe lignende før? På forhånd takk. 1. Du kan skru på den lydinngangen du har koblet TV til. 2. Både TV og receiver støtter ARC, så prøv uten optisk. 3. Da kan du prøve å åpne appen på TV, uten å sette på lyden fra TV. Lenke til kommentar
ShakyLuigi Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 1. Du kan skru på den lydinngangen du har koblet TV til. 2. Både TV og receiver støtter ARC, så prøv uten optisk. 3. Da kan du prøve å åpne appen på TV, uten å sette på lyden fra TV. Hei, Takk for svar. Jeg prøver ARC, men problemet der er at lyden forsvinner og kommer tilbake minst en gang per minutt. Men dette ser ut til å fjerne det andre problemet. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Inntrykk at det er noe problemer med Samsung og apper i TV....sjekk Internett hastighet med Fast app, eller på Netflixappen i tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå