Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil bare at noen skal se på denne siden, og komme med litt konstruktiv kritikk?!

Jeg er njuub i web-design, og skriver kodene selv, så har lagt lista litt lavt....

Men er det noe dere vil foreslå at jeg endrer/bytter på??

Vet denne siden mest sannsynlig vil bli slakta og sånn, men sender den til "visning" fordet :p hehe

På forhånd takk

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki. men hva er den enkleste måten å få banner + menyen til å alltid bli på samma sted øverst??

Og med rammer, mener dere at jeg også skal ta vekk "iframes" ?

og så en liten digresjon til sist: bruker css og lurer på hvordan jeg kan få alle linkene til IKKE å ha underline ved å skrive dette i .css fila?

<style type="text/css">

<!--

.nounderline { text-decoration: none}

-->

</style>

eller noe?? funker det i .css fila?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha underline på noen linker i dokumentet så kan du fint skrive

.a
{
text-decoration: none;
}

da slipper du å fortelle hver eneste link at de skal bruke en style-klasse.

Sånn, da var home.no.net oppe igjen.

Design, tja, lik null hvis man skal tenke på kreativitet og farger. Teksten i header var og litt uklar/blurrete.

Frames er tja, kanskje greit nok for en hjemmeside, men blir veldig dumt hvis du f.eks har en artikkel du vil peke til, da må man i det minste vite hva fila heter, og da mister man meny hvis du peker til fila direkte.

På siden "diverse" så er høyden på iframen veldig liten.

Oppsettet på struktur sånn uten å tenke på kildekoden, så er vel ideen grei nok, men kunne helt sikkert gjort på en annen måte, og hallo, du har jo støtte for PHP på home.no.net, hvorfor ikke bruke dette istedet for frames?! Da kan du istedet inkludere diverse sider her og der og likevel ha den samme menyen i egen fil.

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

var bedre enn den forrige!

-jeg må scrolle i begge de små rammene nederst på forsiden? er det meningen?

- på diverse siden må jeg scrolle i en pitte liten boks når resten av siden er TOM? wtf?

tja, ellers? fargene (de få som er med) passer.

jeg ville droppet alle de scrollene. er utrolig irriterende..

er det forresten times new roman jeg ser??

Hvis du trenger noe av informasjonen eller noe av materialet som er lagt ut,kontakt meg på forumet på hoved-hjemmesia mi, eller pr. mail.

hmm hvor er mail adressen da?

alt i alt var dette greit. bedre enn den forrige siden, men kan fortsatt gjøre litt mer med den visuelle. ;)

Lenke til kommentar

Det med 2 scrollevinduer på førstesiden likte jeg ikke. Syntes også det ble litt for variert design på de forskjellige sidene.

Ellers syns jeg menyen var litt rotete, fant det litt vanskelig å navigere, men det er kanskje bare meg.

Ellers likte jeg at den var "enkel" ikke mye dilldall - bra!

Lykke til videre da!

Lenke til kommentar

Er ikke times, skal være arial... Men det er times i iframene... skal endre det etterhvert :p

Men det med at det var scrollebars i iframesene på forsiden er vel litt meningen... Er ikke det bedre enn at siden blir mye større? Da kan liksom de som er interessert i å lese nyheter evt. info lese det i de iframsene?? Eller er det bare jeg som tror dette er "praktisk"? (holdt på å sette på klammer før og etter hermetegnene der ;))

Egentlig så er dette en side mest for å utforske html :p Målet er ikke å konkurere med dere;)

Vil i hovedsak at produktet skal være laget av meg selv og ikke av dumme applets. Men er glad for at dere tar dere tid til å kritisere siden da !! :)

Er jo litt gøyalt :p

BTW:

Holder på å lage en bilde side hvor man kan trykke på bildene for å få dem større, men så får jeg sånn "link-ramme" rundt. Altså at det kommer en sånn blå ramme rundt. Vet at jeg kan skrive border="0" i <a href....>, men jeg vil skrive dette i .css fila mi slik at det blir default på alle bilder med link i seg. Hva er koden for dette i .css fila?

På forhånd takk!

Tillegg:

Vet siden min er totalt herpa i 800* oppløsning, men satset på at flesteparten sitter på 1024* +++

Men siden vi er inne på tanken, finnes det et script eller noe som automatisk gjør alt på siden mindre hvis det kommer noen surfere/lesere med så liten oppløsning at det kommer scrollbars opp?

Etter vill gjetting ender jeg opp med svaret JA. Men vet ikke hvordan.. Noen som vet som også har lyst til å røpe det?

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Ja vet! hehe.. er helt enig at jeg bruker aaaltfor mye iframes, men var så gått i gang, og etter at jeg lærte med koden for iframe ol. bedre og bedre gikk touchen så fort at jeg ikke ville stoppe... :p

Men kan man åpne linker i en tabell?? Trodde bare man kunne åpne disse i iframes... Vet hvordan man setter id tag i tables men visste ikke at man kan åpne linker i disse tabellene?? Det er jo grunnen til at jeg bruker iframes! At jeg kan åpne sider i dem.... :S

BTW:

Hvordan sentrerer man et bilde/.htm side i et sentrert iframe?? (Vet jeg ikke skal bruke iframe, men nå har jeg jo brukt det :p)

Oppsamling av mine spørsmål:

Hvordan åpne linker i tabeller?

Hvordan sentrere bilder i et allerede sentrert iframe, når jeg bruker "src"?

Lenke til kommentar
Ja vet! hehe.. er helt enig at jeg bruker aaaltfor mye iframes, men var så gått i gang, og etter at jeg lærte med koden for iframe ol. bedre og bedre gikk touchen så fort at jeg ikke ville stoppe... :p

Men kan man åpne linker i en tabell?? Trodde bare man kunne åpne disse i iframes... Vet hvordan man setter id tag i tables men visste ikke at man kan åpne linker i disse tabellene?? Det er jo grunnen til at jeg bruker iframes! At jeg kan åpne sider i dem.... :S

BTW:

Hvordan sentrerer man et bilde/.htm side i et sentrert iframe?? (Vet jeg ikke skal bruke iframe, men nå har jeg jo brukt det :p)

Oppsamling av mine spørsmål:

Hvordan åpne linker i tabeller?

Hvordan sentrere bilder i et allerede sentrert iframe, når jeg bruker "src"?

ta en titt på koden på siden min.. den er ikke halvferdig men det er et utdrag

TRykk her

Lenke til kommentar

ser ut som du lurer på veldig mye og da har jeg bare et råd til deg, sett av minst en time daglig og bruk den til å lese fra første til siste side om xhtml og css på www.w3schools.com og glem alt du må ha lært om iframes frames tables,

så mater vi inn litt ny info, iframes og frames er noe drit som bare ødelegger alt for deg når du bruker det...

tables er laget for og skal brukes til et formål: kalendere o.l.

tables skal ikke brukes til sideoppsett da har man div og css...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...