sanchen Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hei, Har en 2006 RAV 4 som er gått 300 000 De siste dagene har det vært en markant tikkelyd i motoren, som blir mye bedre når bilen er gått varm. Åpnet panseret på den i dag, og merket at det kom eksos ut av motoren. Når jeg tok at beskyttelseslokket for motoren var det veldig tydelig hvor dette kom fra Kan noen fortelle meg hva det er som lekker? Setter pris på hjelp mvh Espen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Det lekker fra den ene dysa di. Sitter en kobberpakning nederst på dysa som skal tette mellom motor og dyse. Den bør skiftes ganske raskt for hvis det blir for stor oppbygging av karbon der så vil dysa sette seg fast og det blir en dyr reparasjon. Har du ikke noe særlig erfaring med den type jobb så vil jeg anbefale at du får noen til å gjøre det. Finnes egne Bosch diesel verksteder, så du må heller ikke velge merkeverkstedet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Ser nesten ut som hull i toppdekselet på bilde nr. 2 Lenke til kommentar
sanchen Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Takk for svar, skal få den inn på et verksted. Har et automester verksted rett ved siden av jobb, de kan nok se på det. Jeg bytter bremser og olje selv, men dette tør jeg meg ikke på Det lekker fra den ene dysa di. Sitter en kobberpakning nederst på dysa som skal tette mellom motor og dyse. Den bør skiftes ganske raskt for hvis det blir for stor oppbygging av karbon der så vil dysa sette seg fast og det blir en dyr reparasjon. Har du ikke noe særlig erfaring med den type jobb så vil jeg anbefale at du får noen til å gjøre det. Finnes egne Bosch diesel verksteder, så du må heller ikke velge merkeverkstedet. Lenke til kommentar
sanchen Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Det ser ikke ut til å være hull noen plass, men det lekker eksos og olje fra det jeg antar er dysa. Ser nesten ut som hull i toppdekselet på bilde nr. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå