Ferskenrosakatt Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Mammaen min ringer meg hver dag,enda jeg er 28 år gammel og frisk! Har sagt til henne før når hun har ringt at jeg synes det blir litt mye hver dag siden hun ikke har noe spesielt å snakke om uansett. Hun prater om alt fra hva folk hun kjenner har gjort i løpet av dagen og hva hun selv har gjort. For meg er det helt ærlig uinteressant,spesielt når det skjer hver dag! Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen ganger tar jeg ikke telefonen en gang fordi jeg vet hvor slitsomt det tar på mentalt og høre på henne ,og bare si mhm okei og ja og nei i løpet av samtalen. Hvis jeg ikke tar telefonen får hun andre i familien til å ringe meg. Sykt irriterende! Hun har aldri vært selvstendig og er veldig glad i å prate om seg og sitt hele tiden. Noen som kan komme med bedre råd??? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Kanskje hun bare er ensom? Har du andre søskener? Har hun mange venner? Lenke til kommentar
Ferskenrosakatt Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Hun er singel men har en kjæreste som liksom kommer og går. Har en bror og en søster,begge ringer hun hver dag. Hun har to venninner men besøker de nesten aldri. Jeg har prøvd å si at hun må besøke de men hun hører ikke på meg. Tror hun heller bare vil ringe rundt til folk hele tiden. Jeg personlig liker bedre å prate face to face enn å snakke i telefon i timesvis. Liker det ikke Lenke til kommentar
Ferskenrosakatt Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Kanskje hun bare er ensom? Har du andre søskener? Har hun mange venner? Hun er singel men har en kjæreste som liksom kommer og går. Har en bror og en søster,begge ringer hun hver dag. Hun har to venninner men besøker de nesten aldri. Jeg har prøvd å si at hun må besøke de men hun hører ikke på meg. Tror hun heller bare vil ringe rundt til folk hele tiden. Jeg personlig liker bedre å prate face to face enn å snakke i telefon i timesvis. Liker det ikke . Og når hennes venninne ringer min mamma og snakker om seg selv,DA er det slitsomt. Men min mamma kan snakke om seg selv hele dagen uten at det gjør noe! Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hvis du prøver å si at du er opptatt når hun ringer, hvordan bruker hun å ta det? Fortsetter hun å bable, blir fornærmet osv. Ser du også nevner at hun aldri har vært særlig selvstendig. Dersom dette er noe som plager alle søsknene, så bør dere vel sikkert gå sammen om å be henne roe seg litt, for å si det på den måten. 1 Lenke til kommentar
Ferskenrosakatt Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Hvis du prøver å si at du er opptatt når hun ringer, hvordan bruker hun å ta det? Fortsetter hun å bable, blir fornærmet osv. Ser du også nevner at hun aldri har vært særlig selvstendig. Dersom dette er noe som plager alle søsknene, så bør dere vel sikkert gå sammen om å be henne roe seg litt, for å si det på den måten. Hun pleier å si at det går fint og at vi skal snakkes etterpå. Ja du skjønner greia, vil finne en unnskyldning til å ringe igjen så snart jeg er ferdig med det jeg er opptatt med. Problemet er at de andre søsknene mine er som meg, de tar ikke alltid telefonen og prøver å ikke «såre henne» ved å si noe som kan støte henne. Jeg er den eneste som faktisk blir irritert Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Slutt å ta telefonen utenom på bestemte dager/tider. Håp hun lærer. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Du må bli solid som fjell. Ikke la deg irritere, og ikke svar. La tiden gå. Gi det selv en regel om at du kun snakker med vi en gang i uka, hvis det funker for deg. Foreldre må lære at barn trenger tid og at mas bare virker mot sin hensikt. Bedre å vente litt sånn at kommunikasjonen får litt mer verdi. Så er det viktig at foreldrene også finner andre sosiale forbindelser enn barna. Det er ikke sunt når foreldre henger på barna opp i voksen alder. Balanse er viktig. Et godt samarbeid i familien er viktig, men det er en forskjell på godt samarbeid og bare konstant "støy", som ikke leser til noe. Det kan oppleves som manipulasjon, at de vil ha en finger med i spillet i barnas liv, og det er utelukkende destruktivt. Så ikke vær redd for å sette grenser! Du gjør det av positivt hensyn, fordi det går utover deres forhold. Du kan bare si at du ikke hadde tid til å prate når det blir gnål om hvorfor du ikke svarer. Du behøver ikke oppgi noen annen grunn. Vern om ditt privatliv! Det er en test og noe man må lære seg å gjøre. Det er psykologisk usunt å føle at andre hele tiden skal under huden på en og vite hva som foregår. Kommunikasjon skal skje på begge parters premisser, ikke bare den ene. Så får du finne en balanse som virker for deg over tid. Foreldre har ikke krav på å få vite om alt som skjer i barnas liv bare fordi de er foreldre. Ingen har bedt om å bli satt til verden, så man har krav til privatliv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Du må bare gjøre det tydelig at du trenger litt rom og at du ikke kan snakke hver dag og veldig lenge. Og så la være å ta telefonen hvis ikke hun kutter ned på anropene. Hvis hun får andre til å ringe deg på hennes vegne, må du gi den samme beskjeden til dem og be dem respektere det, ellers må du slutte å svare dem også. Lenke til kommentar
thatdude18 Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 det er jo moren din da hvorfor besøker du henne ikke engang i uken eller noe hvis du hater å prate i telefonen? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Hvis jeg ikke tar telefonen får hun andre i familien til å ringe meg. Så la være å ta telefonen når de ringer. Og så ringer du tilbake etter en stund i tilfelle det faktisk skulle være noe. Eventuelt kan du bare si til dem at du er opptatt? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Få en baby. Da lærer du seg å elske proaktive besteforeldre Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 det er jo moren din da hvorfor besøker du henne ikke engang i uken eller noe hvis du hater å prate i telefonen? Når man er voksen er det vel ikke normalt å se foreldrene sine ukentlig med mindre de er syke? 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Når man er voksen er det vel ikke normalt å se foreldrene sine ukentlig med mindre de er syke? Tviler på at det er unormalt med mindre man bor langt vekke. Mine foreldre inviterer gjerne oss barn med samboere og barnebarn hver søndag eller annenhver og vi sees av og til utenom det. I tillegg er min mor stort sett på besøk hos oss noen timer en dag i uken for å treffe sine barnebarn. For sambo er det det samme da vi bor i samme bygd. Det var tidvis litt plagsomt inntil vi fikk barn - da ble det en frelse Lenke til kommentar
thatdude18 Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Når man er voksen er det vel ikke normalt å se foreldrene sine ukentlig med mindre de er syke?Ikke hvis du bor i samme byen, spesielt hvis du har en bil Alle foreldre er ikke samme, noen ønsker ikke at barna ser dem hver uke og noen savner barna sine hver dag Endret 6. oktober 2018 av thatdude18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå