Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme seg over henne?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har store problemer med å få en sommerflørt ut av hodet mitt. Kommer meg ikke videre, hun dukker opp i tankene mine flere ganger daglig. Det er drøye 3 måneder siden denne flørten tok slutt. Jeg ble tatt da jeg utførte en kriminell handling. Denne handlingen resulterte i en ubetinget fengselsdom på 6 måneder, jeg risikerer også å miste sikkerhetsklareringen min på jobb. Saken er fortsatt under etterforskning. 

Jeg har hatt en tendens til å ruse meg når livet blir vanskelig, det gjorde jeg også denne gangen. Rett etter at jeg ble løslatt fra avhør valgte jeg å ruse meg på både alkohol, kokain og hasj. I denne rusen tekstet jeg denne jenta så mye dritt hun absolutt ikke fortjener å høre. All seksuell spenning mellom oss døde denne kvelden, det gjorde også forholdet vi hadde sammen. 

To dager etter denne hendelsen blokkerte hun meg på Snapchat. Vi er fortsatt venner på Facebook, men jeg har valgt å slumre henne og fjerne henne på listen over aktive brukere. Jeg kan ikke se innleggene hennes eller se at hun er pålogget. Jeg vil ikke bli minnet på det fine vi hadde, men som jeg klarte å ødelegge på en daglig basis.

Selv om hun er borte fra sosiale medier dukker hun fortsatt opp i tankene mine hver dag jeg drar på jobb. Jeg har sendt dickpicks til henne fra toalettet på min arbeidsplass. Kall meg gjerne barnslig, men dette gikk begge veier. Jeg har også hatt sex med henne på skrivebordet til sjefen min flere ganger, jobbet overtid og var alene på jobb.

Vi hørte på den samme musikken, hadde de samme interessene og vi har begge seksuelle preferanser som ligger litt utenfor normalen. Hun hadde en kropp akkurat slik jeg vil ha den, hun var også utrolig pen utseendemessig. Man føler det på seg når man har truffet drømmedama har jeg blitt fortalt. Jeg tror også dette er noe av grunnen til at jeg ikke klarer å komme over henne heller.

Nå har det gått så lang tid at jeg vurderer å bytte arbeidsplass, men dette vil være absolutt siste løsning. Jeg prøver å holde meg opptatt eller i aktivitet etter endt arbeidstid for å ikke la tankene vandre fritt. 

Noen behjelpelige mennesker der ute med råd eller tips til hva jeg bør gjøre? Setter stor pris på eventuelle svar. Jeg er i slutten av 20-årene hvis det skulle ha noe å si.

Anonymous poster hash: dd4e5...914

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å komme over noen er velø inviduelt, gjør det som får tankene over på noe annet og hold deg vekke fra ting som drar tankene over til henne.

Men helt seriøst, det høres ut som du har større problemer enn en dame som det finnes milliarder av. Hold fokus på de viktigste tingene, kanskje det vill hjelpe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva hovedproblemet er.

Du skriver du vurderer å bytte arbeidsplass, og at dere har hatt sex på skrivebordet til sjefen. Er det fordi denne dama er der også og du risikerer å møte ho der? Eller har du bare invitert ho dit i din arbeidstid?

Eller er det sånn at du vurderer å bytte arbeidsplass for å flytte til en annen by for å begynne på nytt psykologisk?

Angående rus, så vil det som alltid være til din fordel å prøve å kutte det ut mest mulig. Rus øker risikoen for at du gjør destruktive handlinger. Humøret våres forandrer seg hele tiden, og det gjør de også når man ruser seg.. så da øker risikoen for at man får en skikkelig nedtur og gjør ting man virkelig ikke ville gjort om man var edru. Derfor er det best å bare kutte det ut.

Bare se det i perspektiv, nå søker du råd fordi du er i uføret. Du er redd for å miste noe du virkelig bryr deg om. Aller verst tipper jeg du er mest redd for å skuffe deg selv. Så det dreier seg kanskje mest om selvrespekt.

Å bare få noen ut av hodet, er ikke alltid så lett å bare "gjøre". Vitenskapen har ikke funnet opp en metode som kan slette minner enda. Så det beste er å prøve å tenke fremover. Når det kommer til sterke psykososiale forbindelser, så vil det alltid sitte ganske sterkt i minnet. Du bør prøve å vinkle det positivt. Vær glad for det som har vært. Prøv å bruk det til en mulighet til å ta andre valg, så du slipper å miste noe du bryr deg om i fremtiden. Avklar alle muligheter. Kanskje en måte er å prøve å finne tilbake til ho? Det virker som dere hadde det veldig bra, og det ble ødelagt fordi du tok mye rus den ene kvelden. Det var rusen som talte, og ikke deg selv. Jeg mener det bør være en mulighet å prøve å reparere forholdet før du legger det bak deg helt.

Da får du en skikkelig avslutning på det også. At det ikke var rusen som bestemte, men du selv, edru og ærlig. Legge korta på bordet og love både ho og deg selv at det aldri skal skje igjen.

Rusmidler og alkohol kan virkelig forkludre til mye her i livet. Hvordan tror du det hadde gått om du ikke hadde brukt rus den kvelden?

Å få i gang en samtaleprosess med rusterapeut og/eller psykolog, eller noen med lignende utdannelse, er noe jeg virkelig anbefaler. Da får man en psykososial influens som er der bare for å hjelpe deg med livet, uten forpliktelser eller forventninger. De har mye erfaring med folk som sliter og har kunnskap om hvordan rusmidler og alkohol påvirker kropp og psyke. Har hjulpet meg med å klare å slutte med alkohol og livet går bedre. Det er mer til livet enn rus og fyll.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vør fikse deg selv før du prøver å involvere deg i andre. Du har åpenbart problemer med å mestre din egen tilværelse og hvorfor skal andre dras inn i dette.

I mellomtiden, for å komme over et brudd, så bør du tilbringe så mye tid som mulig med venner slik at du ikke kverner på dette hele tiden. Jo mer tid som går uten at du lar deg selv fokusere på henne jo raskere glemmer du.

Alkohol kan være et smertestillende, men hvis du har behov for å ruse deg etter en sommerflørt så bør du begynne med babysteps før du hopper i utfordrende relasjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du vør fikse deg selv før du prøver å involvere deg i andre. Du har åpenbart problemer med å mestre din egen tilværelse og hvorfor skal andre dras inn i dette.

I mellomtiden, for å komme over et brudd, så bør du tilbringe så mye tid som mulig med venner slik at du ikke kverner på dette hele tiden. Jo mer tid som går uten at du lar deg selv fokusere på henne jo raskere glemmer du.

Alkohol kan være et smertestillende, men hvis du har behov for å ruse deg etter en sommerflørt så bør du begynne med babysteps før du hopper i utfordrende relasjoner.

Jeg er enig i veldig mye som blir sagt her. Du har mye du burde rette opp i dit eget liv før du kan gå videre. Hun fortjener nok å ende opp med noen som kan tilby en bedre pakke enn hva du kan på gjeldene tidspunkt. Ikke bruk dette som en unnskyldning hvor du ødelegger enda mer for deg selv i livet, men ta ett oppgjør med deg selv, de dårlige vanene dine og det kriminelle tullet (i mangel av ett bedre uttrykk) du tydeligvis driver med.

At du lever på kanten av samfunnet, er jo helt tydelig. Du må ta deg selv i nakken før du faller utenfor samfunnet man! Du bruker det at livet går deg i mot som en dårlig unnskyldning til å misbruke ulovlige former for rus. Det hadde vært ille nok at du tyr til alkohol når du er deppa, da slike rusmidler forsterker følelseslivet, både på godt og på vondt, og når det benyttes slik du skisserer det så har du ikke lengre ett sunt forhold til det, men en avhengighet som kun gjør deg svakere når du allerede er nede.

Jeg slutter meg til det som er skrevet tidligere i tråden.Du er fortsatt en ung voksen person som kan ha ett godt liv resten av livet, men da må du begynne å ta tak i ting.

Skaff profesjonell hjelp, du trenger tydeligvis noen andre i livet ditt til og sette rammer, en mann som er i slutten av 20 årene skal ikke leve ett liv som du tydeligvis gjør, gjør det før det er for sent. Hva dette er er jo individuelt, men kanskje du trenger hjelp til og finne ut hva du heller burde gjøre med tiden din, det er jo tydelig at et skifte er langt over tida.

Legg ned tid og energi i å utvikle ett sunnere liv, gjennom hard jobbing, sunne hobbyer, først når dette er på plass synes jeg du kan igjen prøve og ta kontakt med denne dama. Før det fortjener du det ikke.

Helt til sist så er det jo ingen fasitsvar på hvor lang tid det tar og komme over noen. Men å innrømme for deg selv at du var grunnen til at dette ikke gikk, og det heller ikke kommer til å gå slik du lever nå er nok første steg.

Det finnes masse fisk i havet, og er du heldig og treffer flere så bør du være man nok til å kunne tilby henne ett liv hun ønsker, slik at du igjen slipper og miste henne.

Lenke til kommentar

TS her.

Jeg er enig i at det er feil å ruse seg hver gang livet går meg imot. Nå har jeg ikke hatt noe annet enn alkohol i blodet siden dette skjedde, ikke har jeg vurdert tanken heller. Det har alltid virket som den enkleste løsningen når livet ikke går min vei og alt annet virker helt håpløst. Nå var det ikke pga henne jeg valgte å ruse meg, men den kriminelle handlingen jeg ble tatt for. Hadde du holdt deg hjemme denne kvelden hadde du ikke blitt tatt, jeg hadde ikke ruset meg heller. Jeg ville heller ikke sendt avgårde de meldingene jeg gjorde. Lett å være etterpåklok når jeg vet fasiten.  

Grunnen til at jeg vurderer å bytte arbeidsplass er fordi stedet minner meg for mye om henne. Vi jobber ikke på samme plass. Jeg har invitert henne over når jeg jobbet overtid og alle kollegaene mine har dratt hjem for dagen. Nesten hver gang endte vi opp med å ha sex på kontoret til sjefen min. Det skal ikke mere til enn at sjefen min spør om jeg kan komme opp på kontoret hans så begynner tankene å vandre. For alt jeg vet får jeg sparken når saken er ferdig etterforsket skulle jeg miste sikkerhetserklareringen min uansett. 

Jeg har ikke sendt dickpicks etter at det ble slutt mellom oss. Det var en greie vi hadde når ting var bra. Jeg ble ofte "beordret" inn på toalettet etter å ha mottatt teasere på Snapchat. Jeg gikk med bur hele dagen. Hun var min Dronning, jeg var hennes slave. Som jeg nevnte i førstepost hadde vi seksuelle preferanser utenfor normalen.

Jeg har prøvd å ta grep etter at det ble slutt. Jeg har blant annet sluttet med nikotin som har vært en del av min daglige rutine de siste ti årene. Jeg trener styrke annenhver dag hos det lokale treningstudioet. Jeg prøver også å være mye mer bevisst på hva jeg putter i meg. Alt dette er livsstilsendringer jeg skulle ha gjort lenge før jeg i det hele tatt traff henne. 

Jeg har også kuttet all kontakt med de kontaktene jeg hadde i det kriminelle miljøet. For min del dreide det seg stort sett om videresalg av tyvgods og narkotika. Jeg har ikke gjort noe straffbart siden jeg ble tatt. Det er mindre enn to uker til jeg skal inn for å sone straffen min. Redd for at ting skal gå tilbake til slik de var når dette skjer. Jeg har gått til psykolog en gang i uka den siste måneden uten at jeg føler jeg får mye hjelp der. 

Ikke veldig enkelt for meg å sosialisere seg heller. De fleste jeg kjenner eller vanker sammen med er kriminelle. De jeg en gang hadde som faktisk var gode venner har gitt meg opp for lenge siden. Jeg tilbringer mye tid alene etter jobb, det hjelper ikke akkurat det forstyrra topplokket mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...