minim Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Mane bruker det frem til de har brukt alle 5GB ja, men etter det er det langt fra alle som betaler. 10 kr mens blir 120/år, eller 600 over 5 år, ikke store penger, men mange som nekter av prinsipp tror jeg. Jeg bruke mange timer på å ikke få til noe tilsvarende iCloud på en telefon nylig. Om jeg hadde benyttet iCloud som virket ut av boksen og jobbet med noe produktivt de timene så hadde jeg betalt det iCloud aboet for åresvis fremover. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg bruke mange timer på å ikke få til noe tilsvarende iCloud på en telefon nylig. Om jeg hadde benyttet iCloud som virket ut av boksen og jobbet med noe produktivt de timene så hadde jeg betalt det iCloud aboet for åresvis fremover. Hva er det med iCloud som er utrolig fantastisk som ingen andre er i nærheten av å ha? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hva er det med iCloud som er utrolig fantastisk som ingen andre er i nærheten av å ha? Sync av alt på telefonen som du kan sømløst overføre til en ny device. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Jeg savner også en tilsvarende funksjon som iCloud/iTunes-backup til Android. Perfekt å bruke om man fabrikkinnstilte eller fikk ny iPhone. Alt «ble som før» når man lastet inn backupen. Alle innstillinger, oppsett, sms etc. Huawei har noe lignende kalt Cloud, men det er ikke like bra - foreløpig. Derimot ble jeg veldig overrasket over Google sin backupløsning. Fabrikkinnstilte min OnePlus 6 igår, gjenopprettet backupen fra skyen og telefonen ble tilnærmet lik. Appene havnet på riktig plass og noen innstillinger ble gjenopprettet, men langt ifra alle. Apper man tidligere hadde deaktivert ble aktivert igjen osv. En liten vei igjen å gå for Google, men virker som at ting er på gang. Andre ting jeg savner er kundeservicen til Apple. Var aldri noe problem å få rask og god hjelp, med UPS på døra dagen etter for å hente telefonen for reperasjon. Hvordan er feks Samsung på dette? Men samtidig er Apple rett og slett kjedelige med tanke på software. Syntes iOS 11 ødela alt. Svære, feite fonter i menyer og rotete app-store for å nevne noe. Widgets er også noe som mangler (jada, man får de på en egen side). Og hvorfor kan man ikke se batteriprosenten på de nyeste modellene? fordi det ikke er plass? Tungvindt om man må sveipe seg inn på en meny for å kunne se den. Rett og slett de småtingene i iOS som irriterer meg, og som gjør at jeg aldri ville gått tilbake til iPhone. Prisen spiller også en liten rolle der. Skjermen på de nyeste modellene er fin da. Men thats it. Endret 23. september 2018 av brukernavn331 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Jeg savner også en tilsvarende funksjon som iCloud/iTunes-backup til Android. Perfekt å bruke om man fabrikkinnstilte eller fikk ny iPhone. Alt «ble som før» når man lastet inn backupen. Alle innstillinger, oppsett, sms etc. Huawei har noe lignende kalt Cloud, men det er ikke like bra - foreløpig. Derimot ble jeg veldig overrasket over Google sin backupløsning. Fabrikkinnstilte min OnePlus 6 igår, gjenopprettet backupen fra skyen og telefonen ble tilnærmet lik. Appene havnet på riktig plass og noen innstillinger ble gjenopprettet, men langt ifra alle. Apper man tidligere hadde deaktivert ble aktivert igjen osv. En liten vei igjen å gå for Google, men virker som at ting er på gang. Andre ting jeg savner er kundeservicen til Apple. Var aldri noe problem å få rask og god hjelp, med UPS på døra dagen etter for å hente telefonen for reperasjon. Hvordan er feks Samsung på dette? Men samtidig er Apple rett og slett kjedelige med tanke på software. Syntes iOS 11 ødela alt. Svære, feite fonter i menyer og rotete app-store for å nevne noe. Widgets er også noe som mangler (jada, man får de på en egen side). Og hvorfor kan man ikke se batteriprosenten på de nyeste modellene? fordi det ikke er plass? Tungvindt om man må sveipe seg inn på en meny for å kunne se den. Rett og slett de småtingene i iOS som irriterer meg, og som gjør at jeg aldri ville gått tilbake til iPhone. Prisen spiller også en liten rolle der. Skjermen på de nyeste modellene er fin da. Men thats it. Er helt enig, har samme følelsen, spesielt at de mange små tingene er det som gjør at jeg ikke kunne brukt iOS som på hovedtelefonen min. Samsung har også prøvd seg på noen cloud greier, men det funker ikke så bra der heller, google sin begynner å bli ganske polert, tror fort den kan bli like bra eller bedre enn iCloud. Samsung er vell litt som resten der, altså de henviser deg til stedet du har kjøpt mobilen. Forøvrig har jeg best erfaring med å bare ta med enheten til Eplehuset når det kommer til Apple, uansett hvor enheten er kjøpt. Det går kjappere enn å sende den inn til apple eller levere den der den er kjøpt. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Fikk bare lyst til å komme med et lite innskudd... "Fantastisk at vi har både Android og iOS som hele tiden kjemper om å levere best mulig produkt. Vi som forbrukere er vinnerne, og ender opp med helt kanon gode produkter - samme hva vi velger ". Takk for meg 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Vel Google kan jo ikke sette alle innstillinger likt. Altså hva enn som er ulikt på alle telefoner. Så Samsung kunne jo gjort slik at innstillinger ble likt mellom to Samsung telefoner, men hvordan syncer Google innstillinger mellom Samsung og Huawei? Jeg synes slike funksjoner som bare fungerer på et merke ikke er noe videre nyttige. Da betyr det at du må kjøpe samme merket i 10 år på rad. Vil mye heller bruke apper og løsninger som fungerer på tvers av alt av enheter. Hva om jeg kjøper en iPhone nå? Da er iCloud ubrukelig. Jeg får ikke lagt inn noe som helst med iCloud. Fordi Apple har blokkert meg fra å bruke tjenesten. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Vel Google kan jo ikke sette alle innstillinger likt. Altså hva enn som er ulikt på alle telefoner. Så Samsung kunne jo gjort slik at innstillinger ble likt mellom to Samsung telefoner, men hvordan syncer Google innstillinger mellom Samsung og Huawei? Jeg synes slike funksjoner som bare fungerer på et merke ikke er noe videre nyttige. Da betyr det at du må kjøpe samme merket i 10 år på rad. Vil mye heller bruke apper og løsninger som fungerer på tvers av alt av enheter. Hva om jeg kjøper en iPhone nå? Da er iCloud ubrukelig. Jeg får ikke lagt inn noe som helst med iCloud. Fordi Apple har blokkert meg fra å bruke tjenesten. Samsung har gjort det slik at man kan ta kopi av filer \ innstillinger over til ny enhet. Man kan også gå fra iPhone til Samsung hvor den kopierer over. Riktignok ikke innstillinger, men det sier vel kanskje seg selv. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Samsung har gjort det slik at man kan ta kopi av filer \ innstillinger over til ny enhet. Man kan også gå fra iPhone til Samsung hvor den kopierer over. Riktignok ikke innstillinger, men det sier vel kanskje seg selv. Ja altså det er det jeg mener. Du kan ikke forlange at Google skal lage en løsning som kan kopiere alt over fra en telefon til en annen som kjører Android. Om det er Google egne vanilla Android så kan de, men når ting er forskjellig blir det ikke så lett. Generelt synes jeg heller alle burde jobbe for løsninger som gjør at du kan legge det meste du har på en telefoner over til en annen uansett merke. Vi trenger konkurranse i verden, det er sånn markedet vårt fungerer. Løsninger som hindrer konkurranse skader forbrukere i lengden. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Ja altså det er det jeg mener. Du kan ikke forlange at Google skal lage en løsning som kan kopiere alt over fra en telefon til en annen som kjører Android. Om det er Google egne vanilla Android så kan de, men når ting er forskjellig blir det ikke så lett. Generelt synes jeg heller alle burde jobbe for løsninger som gjør at du kan legge det meste du har på en telefoner over til en annen uansett merke. Vi trenger konkurranse i verden, det er sånn markedet vårt fungerer. Løsninger som hindrer konkurranse skader forbrukere i lengden. Det som det hovedsakelig er snakk om er appdata, det er likt for alle android "flavours" Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Generelt synes jeg heller alle burde jobbe for løsninger som gjør at du kan legge det meste du har på en telefoner over til en annen uansett merke. Vi trenger konkurranse i verden, det er sånn markedet vårt fungerer. Løsninger som hindrer konkurranse skader forbrukere i lengden. Vel, ganske logisk at ikke Apple vil gjøre det enkelt for Android, slik at de enkelt kan kopiere over innstillinger ol. da mister jo Apple kunder. Samme med Android, de vil jo heller ikke at folk skal kjøpe Apple, hvor de lett kan hente innstillinger fra Android Men med TitanBackup eller hva det heter, så kan du kopiere det meste uavhengig av hvilket merke hos android. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Det som det hovedsakelig er snakk om er appdata, det er likt for alle android "flavours" Igjen den riktige måten er å gjøre som SwiftKey eller Ruter. Du kan synkronisere mellom ny og gammel mobil uansett Android eller iOS eller noe annet. Du bruker bare kontoen du har der. Tviler og på at Apple kan synce en Ruter billett f.eks fra en iPhone til en annen. Kan ikke tenke meg apper jeg har som jeg trenger syncet som ikke er tilknyttet en konto. Og du kan lagre innlogging for alle apper i Google-kontoen din. Som og virker på tvers av absolutt alle enheter. I motsetning til Apple som er begrenset til en produsent. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Vel, ganske logisk at ikke Apple vil gjøre det enkelt for Android, slik at de enkelt kan kopiere over innstillinger ol. da mister jo Apple kunder. Samme med Android, de vil jo heller ikke at folk skal kjøpe Apple, hvor de lett kan hente innstillinger fra Android Men med TitanBackup eller hva det heter, så kan du kopiere det meste uavhengig av hvilket merke hos android. Jojo, men så jobber jeg hverken hos Apple eller Google og bryr meg egentlig svært lite om noe er lite bra for dem. Jeg bryr meg egentlig mest om forbrukerne jeg. Og vi ser jo hvordan ting blir i andre ikke-Norge land når vi lar selskapene bestemme hva som er bra praksis. Når f.eks Apple låser NFC for andre betalingsløsninger så kan du si at selvfølgelig vil Apple gjøre det sånn at de kan tvinge folk til å bruke Apple Pay sånn at Apple blir rikere. Vi kan og ha EU komme og si at alle skal ha like muligheter og at det ikke skal være lov lengre. Trist for Apple, men bra for alle EU og EØS/EFTA borgere. Så det er jo egentlig opp til oss som forbrukere å ikke bare akseptere hva enn bedriftene sier eller vil. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Igjen den riktige måten er å gjøre som SwiftKey eller Ruter. Du kan synkronisere mellom ny og gammel mobil uansett Android eller iOS eller noe annet. Du bruker bare kontoen du har der. Tviler og på at Apple kan synce en Ruter billett f.eks fra en iPhone til en annen. Kan ikke tenke meg apper jeg har som jeg trenger syncet som ikke er tilknyttet en konto. Og du kan lagre innlogging for alle apper i Google-kontoen din. Som og virker på tvers av absolutt alle enheter. I motsetning til Apple som er begrenset til en produsent. Kan de vell, det kan du på android osgå... Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Kan de vell, det kan du på android osgå... Så jeg kan laste opp min personlige ruterbillett i iCloud? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Så jeg kan laste opp min personlige ruterbillett i iCloud? Nei, iCloud tar automatisk med seg tilsvarende av appdata på iOS Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Mye fordommer her og lite objektivitet. Ruter appens billett kan ikke synkes åkkesom. Flytter du den til en annen enhet uansett type må du gjenopprette den vha appid. Endret 23. september 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hmmm, har flyttet den på Android tidligere, men er jo mulig de har lagt på noen form for beskyttelse nå, uansett flyttes jo det meste når man tar med appdata på android, blir bare sære apper som lager problemer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Hmmm, har flyttet den på Android tidligere, men er jo mulig de har lagt på noen form for beskyttelse nå, uansett flyttes jo det meste når man tar med appdata på android, blir bare sære apper som lager problemer.Slik har det vært lenge.Ved hver insrallajon av ruter appen får denne en unik ID. Som igjen kjøpt bilett er knyttet i mot. . ~snip fra ruter 2013 ~ Overføring av billetter kan gjøres på to måter Du må ha versjon 2.1.4 eller nyere av RuterBillett-appen for å overføre billetter. 1. Automatisk overføring av billetter ved bruk av skytjenester Benytter du lagringstjenestene til iPhone (iCloud) eller Android (Google Cloud) kan du overføre dine gyldige billetter til ny telefon via skytjenestene. Skytjenesten må være slått på ved billettkjøp. Har du avinstallert appen kan du laste ned dine billetter til ny RuterBillett-app. Lagringstjenesten vil oppdage om det er gyldige billetter tilgjengelig på appen, og overføre disse automatisk. Windows Phone 7 har ingen skytjeneste og vil ikke kunne benytte seg av denne metoden. 2. Overføring av billetter via Ruters kundesenter Du kan ta kontakt med Ruters kundesenter på tlf. 177, som vil bistå med overføring av dine billetter. Du får tilsendt en SMS når billetten(e) er klare til å bli lastet ned til din nye telefon. Senere har det også blitt manuelt vha appID og/eller telefon nr sms. Dama fikk ikke til gyldig mnd billett ved cloud backup sist mobilbytte i 2017 og det ble nødt til å bruke manuell med appID Så du har rett i at det støttes med cloud men det virker ikke alltid tydeligvis. Endret 23. september 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Det jeg mener er Apple kan jo umulig logge seg inn på alle dine kontoer. Og ting som ruterbilett kan naturligvis ikke synces via iCloud som jeg regnet med. Så jeg lurer hvilke typer apper er denne syncingen av appdata viktig for? Jeg kan tenke med meldinger, alarmer ol, men av 3. part apper så ser jeg ikke helt nytten der? Skal jeg ha SAS billetten min så logger jeg inn på SAS og syncer fra deres server. Osv for andre apper. Ruter har vel et par muligheter for å flytte billett, men ja kanskje litt feil å si synkronisere si du bare kan ha den et sted av gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå