MrMarbles Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Det er til og med best for batteriet å bare holde det mellom 40 og 80% om jeg ikke husker tallene helt feil, så det å kunne dytte telefonen på laderen i 5 min når den er på rundt 40% og så ta den med meg når jeg skal gå igjen, det er noe helt eget. Har en 39W MacBook-lader med USB-C til lightning som jeg lader på om dagen, gjerne en halvtime før jeg drar på jobb. Holder i massevis. Har også en lightning til minijack som alltid ligger sammen med headset som ikke er wireless (f.eks. mine Shure SE535). Skjønner at mange irrierer seg over/evt. elsker å påpeke, at ingen av disse tingene får du nå med en ny iPhone. Men man kan faktisk skaffe det. Ganske mange synes at lyden på lightning til minjack adapteret til apple er rævva (jeg er også en av dem). Da stiller man ihvertfall fritt til å kjøpe seg en lightning dac av god kvalitet, dog om noe ufrivillig. Om noe, så skulle jeg ønske at andre kunne lisensiere W1 chipen for enklere paring av blåtann-enheter. På den gigantiske lista med minuser som Noreng påpekte, så er det vel ingen av de som er noe særlig stort irritasjonsmoment for meg personlig (i tillegg kan man kopiere ut bilder ved å bruke image capture (standard-program som følger med Mac) eller Bilder på Mac). 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Best totalpakke. Tolker det han skriver som at ingen av delene er objektivt best, som for min del stemmer ganske bra, hele iOS vs Android blir subjektiv pga usecase og personlige meninger. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Jeg kan i allefall oppsummere slik : Jeg bruker ingen tid på fikling med apper og telefon oppsett lengre (utseende, menyer , bakgrunner, launchere, eller bugs , etc) , hvilket for meg er positivt ++ . Og bruken av telefon og apper er kun reell nyttebruk. Har ingen interesse og tid til overs (lengre) i å fikle. At mye på IOS er enkelt lagt opp og «just works» konseptet passer meg og likesinnede som hånd i hanske. For de som elsker å fikle med ting (meg selv også tidligere) er nok android baserte telefoner veien å gå. Jeg har ikke engang personliggjort skjerm/bakgrunnsbilde lengre på mobiler eller nettbrett eller PCer for den saks skyld. Endret 22. september 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Har en 39W MacBook-lader med USB-C til lightning som jeg lader på om dagen, gjerne en halvtime før jeg drar på jobb. Holder i massevis. Har også en lightning til minijack som alltid ligger sammen med headset som ikke er wireless (f.eks. mine Shure SE535). Skjønner at mange irrierer seg over/evt. elsker å påpeke, at ingen av disse tingene får du nå med en ny iPhone. Men man kan faktisk skaffe det. Ganske mange synes at lyden på lightning til minjack adapteret til apple er rævva (jeg er også en av dem). Da stiller man ihvertfall fritt til å kjøpe seg en lightning dac av god kvalitet, dog om noe ufrivillig. Om noe, så skulle jeg ønske at andre kunne lisensiere W1 chipen for enklere paring av blåtann-enheter. På den gigantiske lista med minuser som Noreng påpekte, så er det vel ingen av de som er noe særlig stort irritasjonsmoment for meg personlig (i tillegg kan man kopiere ut bilder ved å bruke image capture (standard-program som følger med Mac) eller Bilder på Mac). Dersom du ikke har en macbook fra før eller ønsker å lade begge samtidig så blir jo prisen på de 2 rundt 1000kr da, det samme gjelder jo 3.5mm, du får ikke brukt adapter og ladet samtidig. Poenget er vel at mange ikke skjønner hvorfor de måtte fjerne det? Samsung Note 9 feks har plass til 4000mah batteri, s-pen og 3.5mm jack... 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Jeg er helt uenig. Totalpakken er objektivt best med iPhone/iOS, men man kan ha subjektive meninger om at android er like bra/bedre. Nå sporer tråden helt av her så kanskje vi skulle dreid den inn på temaet igjen. Tror ikke trådstarter får mye hjelp i at vi krangler om at noe som bare funker er bedre enn noe som kan justeres i alle mulige veier og som KANSKJE funker til slutt. På hvilken måte er totalpakken bedre på iOS? Selv bestemor har fylt opp den gratis mengden med lagring du får på iCloud, og totalpakken inkluderer ikke ekstra lagring. Det at iOS bare funker er jo ganske mye tull det også da, jeg har fortsatt ikke klart å forklare bestemor hvorfor hun må autentisere gratis apps med touchID, og hvorfor hun ikke kan sette en datacap slik som bestefar kan med android, heller ikke hvorfor hun ikke kan velge hvor appene skal være. EDIT; Visse folk klarer å se både det positive og det negative ved begge OS, andre klarer bare å se det negative ved det ene og kun det positive ved det andre, nå har du ganske lenge nektet på de negative sidene ved iOS fordi “det gjelder ikke meg” hvordan faen kan du mene det er objektivt? Endret 22. september 2018 av MariusJS 3 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Dersom du ikke har en macbook fra før eller ønsker å lade begge samtidig så blir jo prisen på de 2 rundt 1000kr da, det samme gjelder jo 3.5mm, du får ikke brukt adapter og ladet samtidig. Poenget er vel at mange ikke skjønner hvorfor de måtte fjerne det? Samsung Note 9 feks har plass til 4000mah batteri, s-pen og 3.5mm jack... Men så er ikke en Note 9 en iPhone. Og Apple vil alltid gjøre det de selv ønsker. Lurer på når folk skal slutte å syte om minnekort på iPhone f.eks. News flash, det vil aldri komme (har det ikke kommet etter 11 år, så vil det neppe dukke ila de neste 11 åra). Minijacken vil heller ikke komme tilbake. Apple har investert i Beats og W1. De vil mao. tjene mer penger på å utvide økosystemet sitt. Og det funker. Jeg er alt for låst til Apple Music og iTunes Match, AppleTV og Mac med Photos og Apple Watch til at det kunne falle meg inn og bytte over til noe annet. Og så lenge det fungerer og jeg får gjort det jeg ønsker å gjøre, så kommer jeg heller ikke til å bytte. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 (endret) På hvilken måte er totalpakken bedre på iOS? Selv bestemor har fylt opp den gratis mengden med lagring du får på iCloud, og totalpakken inkluderer ikke ekstra lagring. Det at iOS bare funker er jo ganske mye tull det også da, jeg har fortsatt ikke klart å forklare bestemor hvorfor hun må autentisere gratis apps med touchID, og hvorfor hun ikke kan sette en datacap slik som bestefar kan med android, heller ikke hvorfor hun ikke kan velge hvor appene skal være. EDIT; Visse folk klarer å se både det positive og det negative ved begge OS, andre klarer bare å se det negative ved det ene og kun det positive ved det andre, nå har du ganske lenge nektet på de negative sidene ved iOS fordi “det gjelder ikke meg” hvordan faen kan du mene det er objektivt? På alle måter. Det har klare linjer på hvordan ting fungerer i stede for at det er en måte å gjøre x på og en annen å gjøre Y på. Selvfølgelig med unntak, men generelt sett har de strømlinjeformet ting mye mer enn konkurrentene. Hw og sw spiller mye bedre på lag og ting er gjennomtenkt. Gratis gratis gratis. For en tjuer eller noe sånt får man plenty med GB. Aner ikke hva jeg betaler, men jeg har nok for hele familien for en symbolsk sum. Det geniale med det hele er at det funker! Jeg prøvde genuint å få satt opp slikt på Android og jeg laget til og med en tråd om det uten at noen bidro eller kunne hjelpe. Gratis apps autentiserer du fordi det er eier som skal bekrefte at det er ok å legge inn. Hadde jeg ikke hatt det så hadde vel jentungen fylt opp telefonen min via iPaden som hun låner flittig og spiller på (sync av apper virker på tvers av enheter også ut av boksen). Det er positive ting med Android også, men det er så mange store ting de ikke har fått på plass enda. Det føles litt som Linux distroer på 90 tallet for dem som har prøvd det. Alt kan gjøres og en kan få til det meste, men det krevde mye innsats. Som du vet så kjøpte jeg jo nettopp en Android tlf til 10k + så jeg satset virkelig på Android selv for andre året på rad, men det gikk nå som det måtte gå. Apple gjør markedsundersøkelser og har en langsiktig plan for det meste. Hadde majoriteten hatt behov for Jack og de så en fremtid for den så hadde den ikke blitt fjernet. Samme med cdrommen på Mac som ble fjernet. Ramaskrik den gang, men ingen reagerer nå lenger. Så når det ikke gjelder meg så gjelder det nok mange andre også. Kanskje til og med majoriteten.. De fatter ikke beslutninger ut i det blå. Men igjen.. dette hjelper ikke trådstarter i det hele og vi kan diskutere til vi blir blå. Edit og beklager om det blir korte og dårlige svar. Her er det både strømløse og nettløst (har dog Edge) pga litt vind og lyn de siste dagene Endret 22. september 2018 av minim 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 På alle måter. Det har klare linjer på hvordan ting fungerer i stede for at det er en måte å gjøre x på og en annen å gjøre Y på. Selvfølgelig med unntak, men generelt sett har de strømlinjeformet ting mye mer enn konkurrentene. Hw og sw spiller mye bedre på lag og ting er gjennomtenkt. Gratis gratis gratis. For en tjuer eller noe sånt får man plenty med GB. Aner ikke hva jeg betaler, men jeg har nok for hele familien for en symbolsk sum. Det geniale med det hele er at det funker! Jeg prøvde genuint å få satt opp slikt på Android og jeg laget til og med en tråd om det uten at noen bidro eller kunne hjelpe. Gratis apps autentiserer du fordi det er eier som skal bekrefte at det er ok å legge inn. Hadde jeg ikke hatt det så hadde vel jentungen fylt opp telefonen min via iPaden som hun låner flittig og spiller på (sync av apper virker på tvers av enheter også ut av boksen). Det er positive ting med Android også, men det er så mange store ting de ikke har fått på plass enda. Det føles litt som Linux distroer på 90 tallet for dem som har prøvd det. Alt kan gjøres og en kan få til det meste, men det krevde mye innsats. Som du vet så kjøpte jeg jo nettopp en Android tlf til 10k + så jeg satset virkelig på Android selv for andre året på rad, men det gikk nå som det måtte gå. Apple gjør markedsundersøkelser og har en langsiktig plan for det meste. Hadde majoriteten hatt behov for Jack og de så en fremtid for den så hadde den ikke blitt fjernet. Samme med cdrommen på Mac som ble fjernet. Ramaskrik den gang, men ingen reagerer nå lenger. Så når det ikke gjelder meg så gjelder det nok mange andre også. Kanskje til og med majoriteten.. De fatter ikke beslutninger ut i det blå. Men igjen.. dette hjelper ikke trådstarter i det hele og vi kan diskutere til vi blir blå. For å påpeke en fortsatt tullete sammenligning, X og Y har ikke samme måte å gjøre ting på, fordi det er to forskjellige utgaver av OEMs versjoner av Android. Har du ren Android, så fungerer ting helt likt. På samme måte som iOS. Da sammenligner man X OG X, eller Y og Y.Samsung, LG, Xiaomi og Huawei baserer sine versjoner på Android, men likevel differensiert fra ren Android. Da er sammenligningen X og Y. Ikke dra alle Android over en kam når en sammenligner. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Telefonens ladelogikk lader ikke batteriet lengre når den er full (i såfall er det kun innimellom litt tricle charge)Det er bare tull mitt wear level er 91,84% på iphone7 etter to år. Forklar det. Dessuten så slår man av bakgrunnsaktiviteter med aut. ikke forstyrr om natten og notifikasjoner med face down deteksjon slik at det tappes nesten ikke noe batteri om natten. Store utladninger derimot (som jeg har unngått) er dårlig for batteriet. Og ja - jeg mener faktisk «at for mange» er den lille differansen i tiden det tar å klattlade opp en iphone enten med den lille eller større laderen irrelevant . Vi diskuterer telefoner med er par tusen mAh ikke elbiler. Jeg sier ikke at IOS er bedre enn android , du bruker stråmannsargumentasjon. Det du snakker om er gamledager. Selvfølgelig går ikke batteri over 100%. Problemet er at den er på 100%. Batterier holder lengst ved å ikke gå over 80% https://www.ecnmag.com/blog/2015/11/why-you-should-stop-fully-charging-your-smartphone-now https://pushevs.com/2018/04/27/battery-charging-full-versus-partial/ Vi snakker 3-4 ganger så mange ladesykluser ved å kun lade opp til 80%. Det å lade til 100% er MYE verre enn å utlade batteriet. Selv om det å aldri gå under 20-40% er enda bedre igjen, men realistisk klarer ingen å holde 40-80%. 80% wear level er forresten lik batteridød om du lurer. Og batteri slites raskere og raskere. Se på en Tesla, den lades til 80% normalt, og lades kun til 100% om du aktiverer extended range. Samtidig har den avansert ladelogikk som kontrollerer varme ol. Gjekk hva som er hurtiglading? Det er kretser i telefon og lader som kommuniserer hverandre for å justere spenning og strøm for å kunne lade telefonen raskt, men også kontrollere varme. Min telefon lader utrolig mye raskere enn min gamle, men blir aldri varm! Du kan selvfølgelig si jeg klarer meg fint med dette, men vi snakker om den dyreste telefonen på markedet. Jeg forstår ikke hvorfor du tenker det er greit at de er dårligst av alle og mangler en funksjon som har vært standard årevis hos alle andre? Ingen Huawei telefoner har Bluetooth 5. Fordi deres egne SoCer ikke støtter det. Jeg kan kjøpe en OnePlus 6 og få BT 5 for mindre penger. Og jeg liker telefonen min, men jeg går ikke rundt å sier at det er ok den ikke har BT 5.0, fordi jeg mener BT fungerer jo uten versjon 5.0 og, ikke sant? Ellers så slår både Apple og Google av bakgrunnsaktiviteter om natten. Apple har ikke fortalt detaljer om sin løsning, men Google essensielt sjekker når du telefonen vanligvis er inaktiv osv og essensielt detekterer at du sover og sjekker servere for notifikasjoner svært sjeldent. Så selv om du ikke har på ikke forstyrr for iPhone, så vil den essensielt være i en hybrid ikke-forstyrr modus uansett, så du sparer minimalt med strøm av å gjøre dette. Og mah er ikke mål på energi. Det er mål på strøm. Wh er mål på energi. En Tesla har eksempelvis 85 KW, ikke 4050386 mAh batteri. Det er sant at mobilbatterier derimot er en god del mindre, lurer på om det ikke er rundt 10-15 Wh nå for tiden. Men si at du kunne satt telefonen i veggen og fullt den opp på 1 minutt. Det hadde endret veldig mye. I tillegg har du det faktum at det alltid vil være tilfeller der du ikke har mye batteri og det er ikke natt, og du er ikke i senga de. Det å kunne raskt lade da er ekstremt bra. Du har og det faktum at det koster sikkert Apple 50 kroner ekstra å legge ved en 12W lader vs en 5W lader.... Men det er for deg helt greit og uproblematisk når du kjøper en telefon til over 10.000 kroner? Alle telefoner har negative og positive sider. Jeg vet ikke hvorfor du prøver å argumentere med at noe som åpenbart er dårlig ikke betyr noe. Jeg synes ikke alt med min mobil er fantastisk og ser ingen grunn til å late som de negative sidene er ubetydelige. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Har en 39W MacBook-lader med USB-C til lightning som jeg lader på om dagen, gjerne en halvtime før jeg drar på jobb. Selv en 39W MacBook lader er dårligere enn 23W ladere fra konkurrenter, fordi Apple mangler kretsene til kontrollert og effektiv lading. Og selv om 39W delvis gjør opp for det, så er en iPhone fortsatt betydelig tregere å lade. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg kan i allefall oppsummere slik : Jeg bruker ingen tid på fikling med apper og telefon oppsett lengre (utseende, menyer , bakgrunner, launchere, eller bugs , etc) , hvilket for meg er positivt ++ . Og bruken av telefon og apper er kun reell nyttebruk. Har ingen interesse og tid til overs (lengre) i å fikle. At mye på IOS er enkelt lagt opp og «just works» konseptet passer meg og likesinnede som hånd i hanske. For de som elsker å fikle med ting (meg selv også tidligere) er nok android baserte telefoner veien å gå. Jeg har ikke engang personliggjort skjerm/bakgrunnsbilde lengre på mobiler eller nettbrett eller PCer for den saks skyld. Uenig i det. Jeg vet ikke hvorfor folk alltid bringer dette opp. Android i dag er ikke laget for at du skal fikle med det. Det "bare virker" ut av boksen. Akkurat som iOS. Det virker ulikt iOS, men det er ikke akkurat som om iOS er det eneste OSet som virker uten å trenge å endre noe. Windows fungerer utmerket akkurat som det er uten å endre noe. Du kan og endre mye om du vil. Antagelsen om at siden Android åpner for mer endringer så MÅ du endre er ekstremt ulogisk. De fleste Android brukere i likhet med iOS endrer ikke mye. Massevis av folk som har standard ringe og varslingstoner, bakgrunner osv. 2 Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 For å påpeke en fortsatt tullete sammenligning, X og Y har ikke samme måte å gjøre ting på, fordi det er to forskjellige utgaver av OEMs versjoner av Android. Har du ren Android, så fungerer ting helt likt. På samme måte som iOS. Da sammenligner man X OG X, eller Y og Y. Samsung, LG, Xiaomi og Huawei baserer sine versjoner på Android, men likevel differensiert fra ren Android. Da er sammenligningen X og Y. Ikke dra alle Android over en kam når en sammenligner. Rootet og flashet en med clean android. Det er ikke akkurat natt og dag i forskjell.. Kaller derfor en spade for en spade Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 At man MÅ tukle med Android er noe som hører til fortiden ja. Foreldrene mine på snart 70 har hatt Android i åresvis uten å røre noe, og dem brukes aktivt til facebook og meldinger uten noe trøbbel. Jeg la en stor klokke på hjemskjermen til Fattern da han ønsket seg det. Ellers ikke nødvendig å tukle med noe. At google har ubegrenset gratis backup av alle bilder og video dem tar, og at dem automatisk popper opp på google photos på pcen demmes er meget stort pluss også, spesielt siden man kan søke i bilder. "Rød bil" viser deg alle bilder som er tatt av en rød bil. Har Apple tilsvarende søkefunksjon forresten? Burde jo det siden man må betale for backup. 4 Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Uenig i det. Jeg vet ikke hvorfor folk alltid bringer dette opp. Android i dag er ikke laget for at du skal fikle med det. Det "bare virker" ut av boksen. Akkurat som iOS. Det virker ulikt iOS, men det er ikke akkurat som om iOS er det eneste OSet som virker uten å trenge å endre noe. Windows fungerer utmerket akkurat som det er uten å endre noe. Du kan og endre mye om du vil. Antagelsen om at siden Android åpner for mer endringer så MÅ du endre er ekstremt ulogisk. De fleste Android brukere i likhet med iOS endrer ikke mye. Massevis av folk som har standard ringe og varslingstoner, bakgrunner osv. Tøv! Her er det mange eksempler, men det beste iCloud sync løsningen som virker ut av boksen. Å gi en telefon til noen som ikke er over snittet interessert å få til det samme på en Android da skulle jeg jammen satset mye penger på at de ikke fikk det til. Jeg jobber ned programmering og config av mye rare dingser til dagen og jeg ga opp å få til like bra sync løsning etter en 10-15timer. Ja man får til sync, men det er ingenting som går av seg selv og som fungerer i nærheten av like smooth. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Tøv! Her er det mange eksempler, men det beste iCloud sync løsningen som virker ut av boksen. Å gi en telefon til noen som ikke er over snittet interessert å få til det samme på en Android da skulle jeg jammen satset mye penger på at de ikke fikk det til. Jeg jobber ned programmering og config av mye rare dingser til dagen og jeg ga opp å få til like bra sync løsning etter en 10-15timer. Ja man får til sync, men det er ingenting som går av seg selv og som fungerer i nærheten av like smooth.Men hva trenger en normal person sync av egentlig?Kontakter og alt slikt synces jo automatisk med google kontoen. Bilder og video synces med google photos appen. Og da har de fleste det dem trenger av sync fra mobilen vil jeg påstå.. Endret 22. september 2018 av Complexity 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Men hva trenger en normal person sync av egentlig? Kontakter og alt slikt synces jo automatisk med google kontoen. Bilder og video synces med google photos appen. Og da har de fleste det dem trenger av sync fra mobilen vil jeg påstå.. Skulle akkurat til å skrive dette, som også var det jeg hintet til tidligere med at h*n sliter med å skille sin egne opplevelser fra det å være objektiv. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Moderatormelding Tråd splittet og flyttet hit Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Det du snakker om er gamledager. Selvfølgelig går ikke batteri over 100%. Problemet er at den er på 100%. Batterier holder lengst ved å ikke gå over 80% https://www.ecnmag.com/blog/2015/11/why-you-should-stop-fully-charging-your-smartphone-now https://pushevs.com/2018/04/27/battery-charging-full-versus-partial/ Vi snakker 3-4 ganger så mange ladesykluser ved å kun lade opp til 80%. Det å lade til 100% er MYE verre enn å utlade batteriet. Selv om det å aldri gå under 20-40% er enda bedre igjen, men realistisk klarer ingen å holde 40-80%. 80% wear level er forresten lik batteridød om du lurer. Og batteri slites raskere og raskere. Se på en Tesla, den lades til 80% normalt, og lades kun til 100% om du aktiverer extended range. Samtidig har den avansert ladelogikk som kontrollerer varme ol. Gjekk hva som er hurtiglading? Det er kretser i telefon og lader som kommuniserer hverandre for å justere spenning og strøm for å kunne lade telefonen raskt, men også kontrollere varme. Min telefon lader utrolig mye raskere enn min gamle, men blir aldri varm! Du kan selvfølgelig si jeg klarer meg fint med dette, men vi snakker om den dyreste telefonen på markedet. Jeg forstår ikke hvorfor du tenker det er greit at de er dårligst av alle og mangler en funksjon som har vært standard årevis hos alle andre? Ingen Huawei telefoner har Bluetooth 5. Fordi deres egne SoCer ikke støtter det. Jeg kan kjøpe en OnePlus 6 og få BT 5 for mindre penger. Og jeg liker telefonen min, men jeg går ikke rundt å sier at det er ok den ikke har BT 5.0, fordi jeg mener BT fungerer jo uten versjon 5.0 og, ikke sant? Ellers så slår både Apple og Google av bakgrunnsaktiviteter om natten. Apple har ikke fortalt detaljer om sin løsning, men Google essensielt sjekker når du telefonen vanligvis er inaktiv osv og essensielt detekterer at du sover og sjekker servere for notifikasjoner svært sjeldent. Så selv om du ikke har på ikke forstyrr for iPhone, så vil den essensielt være i en hybrid ikke-forstyrr modus uansett, så du sparer minimalt med strøm av å gjøre dette. Og mah er ikke mål på energi. Det er mål på strøm. Wh er mål på energi. En Tesla har eksempelvis 85 KW, ikke 4050386 mAh batteri. Det er sant at mobilbatterier derimot er en god del mindre, lurer på om det ikke er rundt 10-15 Wh nå for tiden. Men si at du kunne satt telefonen i veggen og fullt den opp på 1 minutt. Det hadde endret veldig mye. I tillegg har du det faktum at det alltid vil være tilfeller der du ikke har mye batteri og det er ikke natt, og du er ikke i senga de. Det å kunne raskt lade da er ekstremt bra. Du har og det faktum at det koster sikkert Apple 50 kroner ekstra å legge ved en 12W lader vs en 5W lader.... Men det er for deg helt greit og uproblematisk når du kjøper en telefon til over 10.000 kroner? Alle telefoner har negative og positive sider. Jeg vet ikke hvorfor du prøver å argumentere med at noe som åpenbart er dårlig ikke betyr noe. Jeg synes ikke alt med min mobil er fantastisk og ser ingen grunn til å late som de negative sidene er ubetydelige. Jeg har både ios og android hvis du ikke har fått det med deg.Hvis du mener mitt iPhone 7 batteri med wear 92% er nær døden så er sannheten at det etter 2 år er bedre enn «normal» wear level og da med lading om natten , så beklager tar du nok feil i det med nattelading. Nevnte batteri har en kapasitet på 1960 mAh (milliampere timer). Så forstår ikke hva bakgrunnen er for din besservisser belærende tone. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 På alle måter. Det har klare linjer på hvordan ting fungerer i stede for at det er en måte å gjøre x på og en annen å gjøre Y på. Selvfølgelig med unntak, men generelt sett har de strømlinjeformet ting mye mer enn konkurrentene. Hw og sw spiller mye bedre på lag og ting er gjennomtenkt.Dette er det vel egentlig ingen som kan nekte på. Gratis gratis gratis. For en tjuer eller noe sånt får man plenty med GB. Aner ikke hva jeg betaler, men jeg har nok for hele familien for en symbolsk sum. Det geniale med det hele er at det funker! Jeg prøvde genuint å få satt opp slikt på Android og jeg laget til og med en tråd om det uten at noen bidro eller kunne hjelpe.Poenget er at vi snakket med hva som følger med "pakken" må man ut med ekstra penger så følger det ikke med. Gratis apps autentiserer du fordi det er eier som skal bekrefte at det er ok å legge inn. Hadde jeg ikke hatt det så hadde vel jentungen fylt opp telefonen min via iPaden som hun låner flittig og spiller på (sync av apper virker på tvers av enheter også ut av boksen).Flott at muligheten til å autentisere alt er der, det er den også på android, men på android har jeg mulighet til å slå av autentisering på gratis apps, noe som irriterer meg hver gang jeg skal sette opp en iOS enhet. Apple gjør markedsundersøkelser og har en langsiktig plan for det meste. Hadde majoriteten hatt behov for Jack og de så en fremtid for den så hadde den ikke blitt fjernet. Samme med cdrommen på Mac som ble fjernet. Ramaskrik den gang, men ingen reagerer nå lenger. Så når det ikke gjelder meg så gjelder det nok mange andre også. Kanskje til og med majoriteten.. De fatter ikke beslutninger ut i det blå.Jeg kan ikke huske at mange klaget på at DVD drevet forsvant, om noe så syntes jeg personlig det var ett veldig bra valg, men det har også noe med hva de erstattet DVD-drevet med, hva har apple erstattet 3.5mm jacken med? Samsung får som nevnt plass til større batteri, 3.5mm jack og S-pen i en mobil på samme størrelsen... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Men så er ikke en Note 9 en iPhone. Og Apple vil alltid gjøre det de selv ønsker. Lurer på når folk skal slutte å syte om minnekort på iPhone f.eks. News flash, det vil aldri komme (har det ikke kommet etter 11 år, så vil det neppe dukke ila de neste 11 åra). Minijacken vil heller ikke komme tilbake. Apple har investert i Beats og W1. De vil mao. tjene mer penger på å utvide økosystemet sitt. Og det funker. Jeg er alt for låst til Apple Music og iTunes Match, AppleTV og Mac med Photos og Apple Watch til at det kunne falle meg inn og bytte over til noe annet. Og så lenge det fungerer og jeg får gjort det jeg ønsker å gjøre, så kommer jeg heller ikke til å bytte.Korrekt, men når vil det bite Apple i rævva? I norge har vi latterlig mye penger, men jeg tror en del folk kommer til å bytte om de ser at de kan spare 5000kr i året bare på tlf, også koster Apple sine tjenester generelt 50% mer enn lignende hos andre. Neste del av problemet kommer når noen lager en "apple break" pakke, hvor de lar deg sømløst flytte alt du har hos Apple over til noen andre, spesielt når det fort er snakk om at man kan spare ganske mye penger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå