KapteinKnut Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Hei godtfolk! Jeg har en oppgave hvor jeg skal logge en rekke tog-avganger fra en (av ca 10) tog-stasjoner til en annen. Jeg har en liste i excel på alle avgangene (ca 1400 avganger fordelt på 2 tog). I filen jeg legger ved er listen forkortet. Det jeg er ute etter er å få all informasjonen fra de to kolonnene (Fra og til) inn i en tabell hvor man enkelt kan se hvor mange avganger man har fra en stasjon til en annen som vist i figuren jeg legger ved Her kan man altså se at det er 3 avganger fra Malmø til Folkesta, 22 fra Frovi til Malmø osv.. Jeg setter unektelig stor pris på om noen gidder å hjelpe meg med dette og håper at dette er tilstrekkelig informasjon Tusen takk Til Fra forkortet.xlsx Endret 22. september 2018 av KapteinKnut Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hei Good news: Dette er gjort på et halvt minutt. Stå ett eller annet sted i Fra-Til-lista di. Velg menyfane Sett inn og velg Pivottabell (knappen helt til venstre der). Nå foreslår det at dataene dine er lista (pass på at alt er med, at det ikke stopper ved en tom rad), og at tabellen skal inn i nytt regneark. OK på dette. Nå kommer et tomt regneark og en feltvelger på høyre side. Dra-slipp Fra til Rader, Til til Kolonner, og Til til Verdier. Voilá! Legger ved et dokument med ferdig løsning du kan se på. Avganger.xlsx Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Jeg elsker deg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Jeg elsker deg jeg er tilbøyelig til å tro det er mange på forumet som elsker han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå