Gå til innhold

Vannkjøling til 2080 Ti


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å anskaffe meg 2080Ti og kjøpe vannkjøling til kun skjermkortet.

Tenker å bruke NZXT brakett og radiator/vifte jeg ikke helt klarer å bestemme meg for og som jeg er usikker på om passer i mitt Fractal Define C kabinett.

 

https://www.komplett.no/product/901758/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-c-black?fromSearchOverlay=1&q=Define+C#

 

Har lest litt og ser at NZXT KRAKEN X62 280MM, NZXT Kraken X52 240 MM og NZXT KRAKEN X42 140 MM er populære kjølere men at programvaren er crap, er det fortsatt crap og problemer med i daglig bruk?

Hvilke andre alternativer er det som er bra til den prisen og lavere? Og hvordan bør jeg sette opp med inntak og exhaust i kabinettet?

Trenger ikke med led og dioder fordi det er et lukket kabinett.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vurderer å anskaffe meg 2080Ti og kjøpe vannkjøling til kun skjermkortet.

Tenker å bruke NZXT brakett og radiator/vifte jeg ikke helt klarer å bestemme meg for og som jeg er usikker på om passer i mitt Fractal Define C kabinett.

 

https://www.komplett.no/product/901758/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-c-black?fromSearchOverlay=1&q=Define+C#

 

Har lest litt og ser at NZXT KRAKEN X62 280MM og NZXT KRAKEN X42 140 MM er populære kjølere men at programvaren er crap, er det fortsatt crap og problemer med i daglig bruk?

Hvilke andre alternativer er det som er bra til den prisen og lavere?

Trenger ikke med led og dioder fordi det er et lukket kabinett.

Var store problemer med programvaren før, personlig så har jeg ikke hatt problemer med den nye versjonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var store problemer med programvaren før, personlig så har jeg ikke hatt problemer med den nye versjonen

Takk for svaret, det er bra. Kan man dtyre viftene med bios oppsett eller må man bruke deres programvare som stsrtes opp med windows og er det i så tilfelle en grei ordning?

Andre innspill på det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tips.

Hva kan jeg forvente i pris på det?

la meg ta en liten titt på hva du kan forvente i pris!

hvilket merke og type har du av 2080TI ? 

 

OT: har selv prøvd flere NZXT braketter som du har sett på, har vært fornøyd med kjernetemp på kortet, men VRM avhenger da bare av en vifte til å kjøle seg ned med, å til ett så dyrt kort, er det greit at det er kjølet skikkelig!

ett sånt system kan også lett skjøtes på senere hvis du ønsker å inkludere CPU i samme loop som skjermkortet

Lenke til kommentar

la meg ta en liten titt på hva du kan forvente i pris!

hvilket merke og type har du av 2080TI ? 

 

OT: har selv prøvd flere NZXT braketter som du har sett på, har vært fornøyd med kjernetemp på kortet, men VRM avhenger da bare av en vifte til å kjøle seg ned med, å til ett så dyrt kort, er det greit at det er kjølet skikkelig!

ett sånt system kan også lett skjøtes på senere hvis du ønsker å inkludere CPU i samme loop som skjermkortet

Gigabyte 2080 TI Windforce OC 11G

Lenke til kommentar

Gigabyte 2080 TI Windforce OC 11G

Hvis du handler Fullcover blokk til skjermkortet, samt det lille EK vannkjølingssettet (som også inkluderer CPU blokk, denne velger du selv om du vil bruke), så havner du på ca 3000kr!

vet at dette er ca 1500kr mere enn en NZXT brakett med en AIO hadde kommet på, men dette er deler og kjøling i en helt annen klasse!

samt at dette er ekspanderbart i senere tid, hvis du skulle ønske det!

 

Send meg gjerne en PM hvis du vil ha linker til produktene

 

Når du allerede har kjøpt ett skjermkort til ca 12.000, så ser jeg på dette som en inverstering, kjøling på ett så dyrt kort er ikke noe man vil "cheap out" på, men dette er jo bare min mening, hva du vil gjøre er jo selvfølgelig helt opp til deg selv :) 

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du vil få best resultat om du kjører fullblock. Kjøpte nettopp full loop selv.

 

Anbefaler Digital Impuls. Blir ca. 3500 + frakt.

 

Setup vil se noe slik ut:

 

EK-Vector RTX 2080 TI

 

6 x fittings

 

EK-CoolStream PE 120

 

EK-DuraClear 3m

 

EK-CryoFuel (premix koster 5 kr mer enn "bland selv")

 

EK-XRES pumpe og res.

 

+ vifte om nødvendig

 

Er sikkert mulig å få det billigere om man ikke velger EK på alt. Gjør det i eksempelet da jeg vet alle delene passer med hverandre.

 

Velger 120mm radiator siden Jayztwocents sin tommelfingerregel er 120mm pr. komponent. RTX 2080 TI produserer en del varme, så det kan hende man må opp i 240 eller tykk 140mm.

 

Også angående CAM sofware, kjørte selv en X62 som CPU kjøler. Hater CAM, AiOen var nice. Lar deg ikke sette pumpen lavere enn 60% (kanskje hardware limit?). Settings lagret ikke etter reboot. CAM sender alt for mye data etter min mening. Overlay funker aldri som jeg vil.

 

Eneste jeg savner er liquid temp.

Endret av BromTeque
Lenke til kommentar

Du vil få best resultat om du kjører fullblock. Kjøpte nettopp full loop selv.

 

Anbefaler Digital Impuls. Blir ca. 3500 + frakt.

 

Setup vil se noe slik ut:

 

EK-Vector RTX 2080 TI

 

6 x fittings

 

EK-CoolStream PE 120

 

EK-DuraClear 3m

 

EK-CryoFuel (premix koster 5 kr mer enn "bland selv")

 

EK-XRES pumpe og res.

 

+ vifte om nødvendig

 

Er sikkert mulig å få det billigere om man ikke velger EK på alt. Gjør det i eksempelet da jeg vet alle delene passer med hverandre.

 

Velger 120mm radiator siden Jayztwocents sin tommelfingerregel er 120mm pr. komponent. RTX 2080 TI produserer en del varme, så det kan hende man må opp i 240 eller tykk 140mm.

 

Også angående CAM sofware, kjørte selv en X62 som CPU kjøler. Hater CAM, AiOen var nice. Lar deeg ikke sette pumpen lavere enn 60% (kanskje hardware limit?). Settings lagret ikke etter reboot. CAM sender alt for mye data etter min mening. Overlay funker aldri som jeg vil.

 

Eneste jeg savner er liquid temp.

Takk for godt og fyldig svar.

Hvordan er tempsene dine nå i forhold til tidligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...