Gå til innhold

Får stadig beskjed : Blokkert mappetilgang...

merterje

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig beskjed nede til høyre på PC-skjermen at mappetilganger er blokkert. Det er mange forskjellige mappetilganger som begynner med C: osv. Jeg trykker på meldingen som kommer opp, og da får jeg opp det som vises på vedlegg 1. Da trykker jeg videre på : Legg til en tillatt app. Og da kommer det opp vedlegg 2. Eksempel på en blokkering som dukker opp er : C:\...\RundtimeBroker.ex... Men skal jeg kopiere den inn i filnavn, i så fall fikk jeg det ikke til ? Eller er det en måte jeg kan søke på 

C:\...\RundtimeBroker.ex... og dermed gjøre denne mappetilgangen tillatt ? Eller er det andre fremgangsmåter ?

post-232280-0-40150800-1537610044_thumb.png

post-232280-0-50586700-1537610054_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tilfeldigvis tuklet med innstillingene under til antivirus/brannmur? :tease:

Sjekk denne lenken

https://www.tenforums.com/tutorials/113380-enable-disable-controlled-folder-access-windows-10-a.html

jeg har ikke foretatt noen innstillinger enn lik det var når jeg fikk windows 10, men det kan jo hende at noe er gjort der uten at jeg vet det, men når det gjelder brannmuren så ser jeg at jeg kan tilbakestille den til standardinnstillinger, ellers er jeg ikke sikker på om det er noe jeg kan gjøre med antivirus innstillingene.

Lenke til kommentar

Du har slått på Folder Access control i Windows. Dette vil forhindre alle applikasjoner som IKKE er kjent å aksessere filene dine. Dette vil f.eks hindre kryptovirus i å kryptere filene.

Ulempen er det du opplever, det er mange programmer som ikke står på listen, men som allikavel er helt ok.

Jeg testet dette litt men skrudde det av igjen.

Les litt mer her:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-defender-exploit-guard/enable-controlled-folders-exploit-guard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...