merterje Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg får stadig beskjed nede til høyre på PC-skjermen at mappetilganger er blokkert. Det er mange forskjellige mappetilganger som begynner med C: osv. Jeg trykker på meldingen som kommer opp, og da får jeg opp det som vises på vedlegg 1. Da trykker jeg videre på : Legg til en tillatt app. Og da kommer det opp vedlegg 2. Eksempel på en blokkering som dukker opp er : C:\...\RundtimeBroker.ex... Men skal jeg kopiere den inn i filnavn, i så fall fikk jeg det ikke til ? Eller er det en måte jeg kan søke på C:\...\RundtimeBroker.ex... og dermed gjøre denne mappetilgangen tillatt ? Eller er det andre fremgangsmåter ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Ser ut som om at maskinen virkelig trenger en clean install av Windows 10. Noen ganger er det raskeste løsning. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Du har ikke tilfeldigvis tuklet med innstillingene under til antivirus/brannmur? Sjekk denne lenken https://www.tenforums.com/tutorials/113380-enable-disable-controlled-folder-access-windows-10-a.html Lenke til kommentar
merterje Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Du har ikke tilfeldigvis tuklet med innstillingene under til antivirus/brannmur? Sjekk denne lenken https://www.tenforums.com/tutorials/113380-enable-disable-controlled-folder-access-windows-10-a.html jeg har ikke foretatt noen innstillinger enn lik det var når jeg fikk windows 10, men det kan jo hende at noe er gjort der uten at jeg vet det, men når det gjelder brannmuren så ser jeg at jeg kan tilbakestille den til standardinnstillinger, ellers er jeg ikke sikker på om det er noe jeg kan gjøre med antivirus innstillingene. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Du har slått på Folder Access control i Windows. Dette vil forhindre alle applikasjoner som IKKE er kjent å aksessere filene dine. Dette vil f.eks hindre kryptovirus i å kryptere filene. Ulempen er det du opplever, det er mange programmer som ikke står på listen, men som allikavel er helt ok. Jeg testet dette litt men skrudde det av igjen. Les litt mer her: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-defender-exploit-guard/enable-controlled-folders-exploit-guard Lenke til kommentar
merterje Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 skal se nærmere på det du skrev her, det høres bra ut, men jeg tok faktisk å kjørte Ccleaner igjen, og denne gang tok jeg Register rens også, etter det jeg ser, får jeg ikke lenger beskjeder om blokkerte mappetilgang, ihvertfall ikke til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå