jappadu Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Prøver å kompilere .net-prosjekt, men får opp endel feil i .cshtml-filer. Blant annet denne, "Cannot apply indexing with [] to an expression of type 'method group'", basert på koden under: if(Request.Unvalidated["test"] == "test"){ // test } Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Jeg klarer ikke å gjenskape den same feilen i et MVC-prosjekt hos meg. Der kan jeg bruke indeksering på (HttpContext.Current.Request.Unvalidated så mye jeg vil. Kan det være at du har noe annet installert som gjør at Request.Unvalidated ikke lenger er innunder en HttpContext men noe annet? Feilmeldingen betyr iallfall at "Unvalidated" ikke er noe som kan indekseres, men at den er en metode, som jo kalles med "Unvalidated()". Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Takk for svar Er det ikke slik at feilen er pga objektet er tomt? At man burde ha en sjekk for om objektet er tom eller ikke i tillegg? Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Hadde objektet "Unvalidated" vært tomt (null) ville du ikke fått noen kompileringsfeil, men i stedet fått en NullReferenceException når du lastet websiden som brukte .cshtml-fila. Hvis objektet er av typen "Dictionary" ville du heller ikke fått noen kompileringsfeil, men if-testen din ville ikke slått til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå