Grensejegeren Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Lurte litt på mulighetene for en karriere innen regnskapsføring. Jeg vet at det generelle bildet sier at vi trenger færre med økonomisk administrativ utdanning. Men gjelder dette også om man velger å spesialisere seg innenfor regnskap og revisjon, for deretter å bli autorisert regnskapsfører? Takker for svar på forhånd, gjerne fra folk som har gjort noen erfaringer innen fagfeltene Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Har en slektning som jobbet som revisor (tok høyeste utdanningen mulig etter mange år i bransjen), jobber nå for politiet i en høyere lederstilling.. Så jeg anser muligheten ganske grenseløs for de som utdanner seg i retningen du beskriver.. Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 Har en slektning som jobbet som revisor (tok høyeste utdanningen mulig etter mange år i bransjen), jobber nå for politiet i en høyere lederstilling.. Så jeg anser muligheten ganske grenseløs for de som utdanner seg i retningen du beskriver.. Takk for svar ☺️Andre som har inspill? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Å være villig til å ta oppgaver folk flest skyr som pesten, er en stor fordel når det kommer til jobbsikkerhet. I så måte tror jeg regnskap er en god strategi. Studerer samfunnsøkonomi, og en professor i faget fortalte at han hadde passet godt på aldri å opparbeide seg kompetanse i regnskapsføring. Lenke til kommentar
fapmonsta Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Vist du tenker langsiktig, så er nok ikke regnskapsføring den lureste retningen. Regnskapsføring er vist en av de første jobbene som kommer til å bli erstattet av datamaskiner om ikke så alt for mange år. kilde: https://www.tv2.no/a/9526222/ Endret 22. september 2018 av fapmonsta Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Få deg jobb som revisor, eks. i EY. Det gjør deg veldig ettertraktet på arbeidsmarket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå