AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Hei En kamerat og jeg har blitt introdusert for en jente av bekjente, da hun er venninne av en bestevenn. Kort fortalt så viser det seg at vi begge liker henne. Dette er ikke noe vi har snakket om, men noe jeg har blitt fortalt av en bestevenn. De har hatt litt ekstra kontakt pga hvor jeg jobber. Likevel har hun fortalt meg (helt ut av det blå) at de ikke holder på. Begynner å bli gal. Har litt lyst å fortelle henne at jeg liker henne, men vil ikke ødelegge noen vennskap. Hodet mitt sier jeg burde holde meg unna. Jeg klarer å takle dette uansett, spesielt visst jeg møter noen andre, mens hjertet mitt sier jeg burde prøve... Hva tenker dere? Det å si at man liker en person, og hun ikke liker meg tilbake, hvor "skadelig" er det for et vennskap? Anonymous poster hash: d82d8...68a Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Kanskje en idé å fortelle kameraten din at du mener skikkelig alvor med detta. Kanskje er du sjukt heldig og har en selvransakende kamerat som tilfeldigvis finner ut at her er det best å spille ballen videre til person med største sjanse. Sikkert nok av folk her inne som kan tale for at det de angrer mest på her i livet er sjanser de ikke tok. Skal du ikke "prøve deg" denne gangen, burde du i hvertfall bli deg selv bevisst om du for alltid skal vike unna for en sådan utfordring - Eller druse på, med 50 / 50 sjans for at det går nettopp den veien du ser for deg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Det verste du kan gjøre er ingenting. Si det til kameraten din. Forklar det på en voksen måte. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Jeg er en av de som alltid mener man bør gå for det man vil ha, være direkte og ærlig. Samtidig har jeg såpass selvkontroll og kan velge av nok av jenter til at jeg ikke har behov for å risikere et vennskap over et kvinnfolk. Jeg hadde spurt kompisen min om han hadde intensjoner. Hvis ja så hadde jeg ikke brukt energi på det kvinnfolket. Det er lettere å finne damer enn gode venner. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Hva tenker dere? Det å si at man liker en person, og hun ikke liker meg tilbake, hvor "skadelig" er det for et vennskap? Anonymous poster hash: d82d8...68a Har du ikke ett så stort og lettskadelig ego så burde ikke det være noe problem å se verdien i ett vennskap. Er selv fremdeles god venn med en kar som avviste meg for nesten 15 år siden. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Det du burde gjøre, er å si til kameraten din at du liker ho, og at du synes han er en ok fyr, og at det kan bli en all-out "sjarmoffensiv" (i mangel av et bedre ord), om hvem ho vil gå for. Dermed beholder dere vennskapet fordi dere var ærlige om det her fra starten av. Det vil med stor sannsynlighet komme flere damer med tiden. Åpenhet og ærlighet er den enste måten å gjøre ting bærekraftig på. Hvis dere skal gjøre det til en krig, så kan dere vinke farvel til vennskapet når alt er over. Og en annen ting er at hvis ingen av dere "får" ho, så kan det hende dere mister vennskapet uansett fordi dere ikke stoler på hverandre lenger. Det krever en god del modenhet å gjøre ting på den måten, men det er den beste måten å gjøre det på. Lureri og kniving i ryggen vil med største sannsynlighet føre til uvennskap etterpå og dere vil bli flaue over at dere gikk til slike lengder. Gå på bekostning av egne verdier. Egenverd er faktisk verdt mer enn kjærlighet. I hetens øyeblikk kan det være lett å miste hodet, men så lenge man ikke sverter andre for å få det man vil, så går man ikke på bekostning av egne verdier. Da kan man leve med seg selv etterpå. Jeg er ikke en som tenker at alt er tillat i krig og kjærlighet. Ære og selvrespekt spiller en rolle. Uten det er vi bare dyr. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Bros before hos. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2018 Forfatter Del Skrevet 22. september 2018 TS her Ja dere har helt rett... Skal ta en prat med han... Er ikke en kamerat jeg kan eller vil miste, da vi er i samme vennekrets/gjeng. Takker for hjelpen! Anonymous poster hash: d82d8...68a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå