Lifeform Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Hei, Mulig hovedkortet har blitt kortsluttet på denne, Macbook Pro 2009 eller 2010-modell. Lager bare repetive pipelyder - lydopptak her: https://m.youtube.com/watch?v=hXM28ThjIhw (ganske lave og igjen og igjen ca. annet hvert sekund). Fant ikke noe på dette når jeg Googla det. Finner bare noe om 3 lyder osv Peiling? Har prøvd NVRAM reset på den, uten hell Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Du får startup chime, noe som får meg til å tro at det meste av HW er OK. Jeg ville nappet ut HDD og sett om det gjorde noen forskjell. Det andre som kan gi tilsvarende problemer er RAM. Resten av maskinen tror jeg er som det skal være. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. september 2018 Forfatter Del Skrevet 21. september 2018 Geni :-) Du hadde rett med en gang jeg nappa ut HD så slutta den lyden også... Passer helt greit pga jeg må bytte til SSD på denne (på overtid). God helg :-) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Bare en liten update her: Hvis du får problemer som meg med å installere OSX, så kan det godt hende datoen har blitt nullstilt.Fiksa dette ved å kjøre: ntpdate -u time.apple.com i Terminal på installasjons USB´en. Opprinnelig trodde jeg USBen var ødelagt, men var altså bare datoen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå